Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:37

Kirjallisuus ja lehdet

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 17

Hypnotic

Hypnotic
Viestimäärä: 353

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 30.07.2010 klo 12:33  
+
0
Heh, mullaki on nyt Karvis-kalenteri :'D Tai päivyri. Mikä se on.

Tuntuu etten pärjää ilman kalenteria, siihen merkitsen kaikki mahdolliset menot, kokeet jne.
"Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa,
ei voi olla kauhean vaarallinen."

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 20:07  
+
0
Pendergast-sarja. ♥ Tykkäilen hurjana! Harmittaa vaan, kun kaksi kirjaa on vasta suomennettu, eikä niitä englanniksikaan oikein saa. :( Tai siis turhan kallista alkaa niitä jostain tilata, sama melkein odottaa niitä (laadukkaita!) suomennoksia. Eka osa löytyy omana, mutta tokaa en ole raskinut ostaa, odottelen varmaan pokkariversiota. :P

Lukaisin tässä joku aika sitten Hannele Klemettilän Ritari Siniparta - Gilles de Rais'n tarina -teoksen, jonka sain yo-lahjaksi. Ai hitsi miten kiva se oli! Tai no tuo kiva nyt on ehkä hieman kyseenalainen sarjamurhaaja-pedofiilista puhuttaessa... Mutta todella mielenkiintoinen kirja. :)
Tykkään hirmuna tuollasista historiallisista teoksista, eikä ne oo mun mielestä yhtään tylsiä, vaikka jotkut vahvasti sitä mieltä onkin. Mun mielestä on äärettömän kiinnostavaa lukea oikeista ihmisistä, jotka on joskus eläneet, ja tapahtumista niiden elinaikana. Etenkin tuon Gilles de Rais'n mielenkiintoiseksi tekee se, etten ole ukkelista pahemmin ennen kuullut. 0_0 Se hämmästytti ja houkutti lukemaan yhä suuremmalla innolla.

Tällä hetkellä on puolessa välissä Diana Gabaldonin Lordin yksityisasia ja sen jälkeen luen varmaan seuraavan osan, Lordi John ja veitsenterän veljeskunta. Molemmat kirjat löytyy omana hyllystä, joskus alelaareista ne tongin kaverin kertoessa sarjan olevan hyvä. :D

Sitten pitäis ehkä lukea divarista löytämäni kirja Aasian nykykulttuureista. Kuitenkin ihan uusi kirja ja suomalaistutkijoiden tekemä, mut en oo vielä malttanu paneutua siihen ihan täysillä.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:50  
+
0
Oon ihan hirveen pettyny tohon Eat pray love-kirjaan. En tiiä tökkiikö siinä se suomennos vai mikä. Mutta voi olla että oon liian nuori lukemaan sitä :D Ehkä se on tarkotettu joilleki kypsille ja elämää nähneille naisille.
Mutta se elokuva pitää kyllä silti kattoa.

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 09.09.2010 klo 22:24  
+
0
Tällä hetkellä luen romaania Kuinka kuolleita käsitellään. Vaikutti ja vaikuttaa kivalta, mutta en tiiä joudunko jättämään kesken sen. En pelkää kauhujuttuja enkä ahdistu mistään kirjoista, mutta nykyään mun unet on niin surrealistisia (kiitos lääkkeiden), että ne muuttaa arkipäiväisetkin asiat todella pelottaviksi painajaisiksi. Niin entäs sitten tuollaiset kirjan tapahtumat. D:
Viime yönä jo näin unta meidän kuolleesta koirasta, että se oli herännyt henkiin. Se tuntu kyllä sen verran pahalta, että jos mun yöt alkaa mennä tuollasiksi, niin jätän tän kirjan suosiolla kesken.

Mutta tänäänpäs sain kirjastosta varaukseni poies! ^__^ Lordi John ja paholaisen korttipakka odottelee herkullisen näköisenä tuolla olkkarin pöydällä, sitä on jo kova hinku lukemaan!

Onnekseni tajusin myös, että Infon kautta saa tilattua Pendergast-sarjan kaksi ensimmäistä osaa, joita ei ole suomennettu (eikä todennäköisesti suomennetakaan)! Nyt kyllä tiedän mitä toivon joululahjaksi. ^____^ Otin jo isbn-numerot ylös, että varmasti löytyy. :3 Awwws oon niin innoissani, Pendergast on ihana. ♥ Ja sitä suomennetaan aivan tyhmästi (miksi kaksi ensimmäistä jätetään suomentamatta?) ja aivan liian hitaasti (oon superkärsimätön!) :D
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 11.09.2010 klo 20:24  
+
0
Nyt tarvis lainata kouluun kotimainen nuorisoromaani, joten kenelläkään vinkkejä että mikä ois hyvä?

beata

beata
Viestimäärä: 151

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 11.09.2010 klo 20:44  
+
0
No niin, lukeminen jatkukoon. Äidinkielessä tarkoitus tehdä tutkielma A. Meriluodosta, ja tutkielman tekoon kuuluu vähintään yhden kirjailijan tuotoksen lukeminen.
Nyt työn alla Kotimaa kuin mies, yllättävän hyvä ollakseen niin vanha kirja ja kertoakseen erilaisista asioista kuin nykykirjoissa yleensä. Teksti osittain hieman tönkköä, mutta kyllä lukeminen onnistuu kunhan vaan kunnolla uppoutuu... Seuraavaksi sitten Lauri Viita - Legenda jo eläessään. (yleensä en siis lue tämäntyyppisiä kirjoja)
no shit sherlock.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 11.09.2010 klo 20:48  
+
0
Ah, oli kolme pokkaria kybällä joten tuli tilattua kaksi Auschwitzin keskitysleiristä kertovaa kirjaa ja "Tapa minut, äiti!", joka kertoo syömishäiriöisestä tytöstä huolestuneen äidin silmin. Pitkästä aikaa tuli ostettua kirjoja. Ennen ostelin paljon enempi, mutta nyt on raha (tai sen puute) vähentänyt moista :(
Varjo 12/2010 ♥

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 17:11  
+
0
Deanna:
Ite voisin suositella Jalostamoa (Seita Parkkola & Niina Repo), tai sitä edeltäviä Susitosia tai Ruttolinnaa. Noi on sinänsä löyhästi toisiinsa liittyviä kirjoja ja voi käsittää kirjasarjanakin, mutta ainakin Jalostamo toimii itsenäisenäkin teoksena.
Do or do not. There is no try.

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 17:20  
+
0
Minäki suosittelen Jalostamoa!

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 19:37  
+
0
Hei kiitti vinkistä, pitääki katella tota kirjastosta :)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 14.09.2010 klo 14:16  
+
0

Deanna kirjoitti:

Nyt tarvis lainata kouluun kotimainen nuorisoromaani, joten kenelläkään vinkkejä että mikä ois hyvä?

Eppu Nuotion Sekuntiviisaripoika!
Varjo 12/2010 ♥

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 21:44  
+
0
Ja myös Kauko Röyhkän Miss Farkku-Suomi voisi sopia tohon kategoriaan ja on muuten superhyvä, kannattaa lukea ihan vaan muutenkin kun vaan koulun takia!
Do or do not. There is no try.

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 16.09.2010 klo 15:00  
+
0
mua niin hajottaa ku ei oo nykyään aikaa lukee mitään :suru: nytki ois vaikka mitä hyviä kirjoja mitä haluaisin lukee, mm. pat conroyn etelän tuulet!
no ehkä joululomalla sitte :pyssyt:

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 16.09.2010 klo 15:23  
+
0

Arcturus kirjoitti:

Deanna:
Ite voisin suositella Jalostamoa (Seita Parkkola & Niina Repo), tai sitä edeltäviä Susitosia tai Ruttolinnaa. Noi on sinänsä löyhästi toisiinsa liittyviä kirjoja ja voi käsittää kirjasarjanakin, mutta ainakin Jalostamo toimii itsenäisenäkin teoksena.



Huhhuh, noi oli kyllä nii paksuja et en kyllä viittiny lainata, ku meillä ei oo niin kauheesti aikaa lukea ja sit ois ehkä voinu tulla kiire :D Lainasin sit randomisti jonkun Tiina Martikaisen Virtuaaliansan, ja on kyllä niin mahtava että onneks valitsin ton! :D

//Korjasin, ei siis Tuija vaan Tiina :P
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.09.2010 klo 16:25)

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 24.09.2010 klo 21:13  
+
0
Kirjakaupassa työskentelyssä on puolensa.... nimittäin -20% suurimpaan osaan tuotteista :D

eli tänään siis alesta löytyi pikkusiskolle joululahjaksi(!!!!) iso Nalle Puh -kirja eli ei mitään disney-härpätyksiä vaan siinä on A. A. Milnen alkuperäisin kuvin varustetut Nalle Puh ja Nalle Puh rakentaa talon. Sit löyty omaan hyllyyn Paolo Coelhon Alkemisti jonka oon lukenut ja johon ihastuin ihan hulluna<3 Sit löyty myös Cecelia Aherni Lahja, oon lukenut Ahernilta aiemmin Yllätysvieraan ja Ihmemaan jotka löytyy siis molemmat omana, toi Ihmemaa in English tosin. Kuitenkin noi on aivan todella ihania kirjoja ja todellakin suosittelen jos kaipaa semmosta toisaalta kevyttä ja helppoa luettavaa mutta toisaalta kirjaa joka pistää itkemään ja nauramaan ja hymyilemään ja pohtimaan asioita jne.

Onko täällä muuten kirjamessuilijoita? Itse eksyin sinne ensimmäistä kertaa kolme vuotta sitten koulun kautta, seuraavana vuonna halusin mennä ihan itse sinne ja pääsin yhden toisen äikän ryhmän mukana halvemmalla ja viime vuonna taas mentiin sitten ihan oman kurssin kanssa. Aina on ollut tosi kivaa, ihania ihania kirjoja ja oikeesti melkosia löytöjä! Myös joitain tosi mielenkiintoisia luentoja oon käynyt kuuntelemassa. Mutta ainakin jos halpoja kirjoja ja lehtitilauksia kaipaa niin todellakin kannattaa käydä, toki myös samalla lipulla pääsee perinteisesti viini, ruoka & hyvä elämä sekä musiikkimessuille. Tänä vuonna saankin töiden kautta ilmaiseksi sen lipun joten todellakin olen ainakin yhtenä päivänä menossa, tästä voisi melkein tehdä jokavuotisen perinteen... :)
life is too short to live without poetry

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 24.09.2010 klo 22:23  
+
0

Fowy kirjoitti:

Kirjakaupassa työskentelyssä on puolensa.... nimittäin -20% suurimpaan osaan tuotteista :D



ÄLÄPÄ !
Kun vielä kesällä olin kirjakaupassa, niin ihan hyvällä omallatunnolla kannoin sieltä kirjoja monien kymmenien eurojen arvosta, koska "kyllähän mä sain näistä alennusta ihan tuntuvasti...!" :D Ostelin kyllä oikeestiki kaikkee ihanaa, esim. Tammen kultaiset kirjat ♥
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 25.09.2010 klo 14:51  
+
0
^ AAAAH, ne on ihania! :)

Tällä hetkellä lueskelen Deborah Spungenin 'Nancy'a. Tosi hyvä, vaikkakin aika ahdistava teos, joka perustuu tositapahtumiin.

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 25.09.2010 klo 14:53  
+
0
mä luen tällä hetkellä jari tervon troikkaa :)) se teksti on aika vaikeaselkoista mulle, mut mua kiinnostaa se aihe joten yritän kahlata sen läpi vaikken tajuaisikaan kaikkea siitä.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 25.09.2010 klo 15:00  
+
0
^ Minäki luen Troikkaa. Ootko muuten lukenu tuota Ohranaa vielä? Tai Myyrää? Ohranasta tykkäsin kovasti, mutta joo toi Troikan teksti on vähän semmosta että siihen pitää keskittyä. Ettei esim. voi kuunnella jotain samalla tai muuta semmosta. Suomemme heimo oli kanssa hyvä. Oli kiva tunnistaa niitä paikkoja kun ite asuu Rovaniemellä ja tuli semmonen fiilis että oli koko ajan siinä kirjassa itse mukana kaikissa tapahtumissa, melkein ku vierestä katsomassa.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 25.09.2010 klo 15:04  
+
0
mä yritin joskus vuosi sitten lukea ohranaa, mutta silloin mä en tajunnut siitä yhtikäs mitään, pitäis kai lainata uudestaan ton troikan jälkeen, jos se nyt jo selviäisi :) myyrää en ole lukenut, mutta oon nähnyt helsingin kaupunginteatterin näytelmän siitä.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 02:30)