Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:37

Kirjallisuus ja lehdet

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 17

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 07.10.2010 klo 20:43  
+
0
Waltsu, Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä on kyllä kiva kirja. ^__^ Tykkäilin siitä, ja lyhytkin se on. Tietty siinä on vähän oma tunnelmansa ja sillain, että ymmärrän toisaalta miksi osa ei siitä tykkää. Mutta itse pidin.

Ja Sieppari ruispellossa on rakkaus. Aivan käsittämättömän ihana kirja. :> Tykkäilen hurjasti. ♥
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 07.10.2010 klo 22:47  
+
0
Sieppari ruispellossa on puhdasta rakkautta<3 se on kyl yks niistä kirjoista missä on harvinaisen selkee se jako et joko sitä rakastaa tai sit se ei aukee ollenkaan.

mut tota humiseva harju on ihana ihana vaikka ne hahmot on tosi raivostuttavia kun ne tekee elämänsä niin vaikeeks, se on hyvä jos jaksaa paahtaa sen tylsähkön alun läpi. ylpeys ja ennakkoluulo on sit vaan tosi ihana, varsinkin jos on nähny leffaa tai sarjaa ja tykännyt niin todellakin kannattaa lukea, ja muutenkin! eli noista ehkä ylpeys ja ennakkoluulo on ehkä helpompi luettava eikä silleen käy tylsäksi, jotkut ihmiset ei pidä humisevasta harjusta ihan siksi että ne hahmot on niin hirveitä ja vaikeita ihmisiä et niihin on hankala samaistua :D

hirvee paljastus; mä en oo ikinä lukenut anne frankin päiväkirjaa vaik oon aina halunnut mut en ikinä muista sitä kun oon kirjastossa! mut tommossia oikeesti klassikkoja kannattaa lukea kouluaikoina ihan yleissivistyksen vuoksi, ainakin ne tulee sit luettua jossain vaiheessa elämää. :) kjell westö on tosi kehuttu ja suosittu ja sitä menee tosi tosi paljon ihan kaikenikäisille ihmisille, sen verran oon nyt ite kirjamyyjänä huomannut vaikken itse koskaan ole lukenut.

sit viimeisimmät kirjaostokset oli Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin, kun löysin sen sattumalta alennettuna kirjakasojen välistä ni salamana nappasin itselleni ja vein turvaan<3 se on vaan ihan tajuttoman hyvä kirja. ton lisäks ostin Mirja Tervon Huimaavat korot, oon kuullu tosi paljon kehuja et ois mielenkiintoinen, kirjoittaja siis kertoo elämästään New Yorkissa luksuskenkämyyjänä, saa nähä millanen toi sit oikeesti on :)
life is too short to live without poetry
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.10.2010 klo 22:49)

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 14:46  
+
0
kiireiltäni oon ennättänyt lukemaan sormusten herroja. väliin aika pitkästyttäviä, mutta tykkäillyt olen kovasti! kolmonen oottelee tossa pöydällä lukijaansa.. ;--)
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 16.10.2010 klo 19:09  
+
0
Ketään lukenu Stefan Nymanin Anna Onlinen?

http://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/anna-online/

Vaikuttaa hyvältä ainakin :))

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 16.10.2010 klo 23:01  
+
0
^ Kääks, tuo kyllä vaikuttaa kirjalta minun makuuni! Vähän liian jännittävä kyllä ehkä illalla luettavaksi, mutta päivälukuhetkiin prrr... :)

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 00:57  
+
0
^Yölukemiseks mä olin ajatellu ittelleni :D

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 13:04  
+
0
Kirjastosta tarttu mukaan Nälkäpelin eka osa, ja jestas mut enpä muista koska viimeks kirja olis koukuttanu noin :o Alotin sitä eilen illalla ja paahdoin sitten johonkin aamukolmeen asti kun ei vaan voinu jättää kesken :D sit vaan maanantaina kiireesti kakkososaa hommaamaan!
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Karona

Karona
Viestimäärä: 1347

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 13:55  
+
0
Mun pitäs ehkä käydä kirjastossa pitkästä aikaa... En taaskaa oo kesän jälkee lukenu muuta (ja sillonki vaa jotain Gossip girlei) ku Häräntappoaseen, koska piti tehä siitä henkilökuva.
Ainaki haluisin ton Nälkäpelin ja 10 pientä neekeripoikaa lukee!

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 16:56  
+
0
^ 10 pientä neekeripoikaa oli ihan huippu!

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 18.10.2010 klo 16:25  
+
0

Natskuu kirjoitti:

^ 10 pientä neekeripoikaa oli ihan huippu!

Jep!
never regret something that once made you smile

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 21.10.2010 klo 21:45  
+
0
Mä olen totaalisesti seonnut Monty Pythoniin. Bongailin amazon.co.uk:n sivuilta tämän ja Eric Idlen The road to Marsin. Haluttais kyllä tilata.
Lisäksi tuo Michael Palinin päiväkirjat Python-vuosilta olisi aika mahtava myös..

Par aikaa luettavana on Albert Einsteinin elämäkerta by Albretcht Fölsing. Sehr interessant.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 22.10.2010 klo 17:41  
+
0

Natskuu kirjoitti:

^ 10 pientä neekeripoikaa oli ihan huippu!



Jeps, en lue juuri ollenkaan kirjoja mut tosta oikeesti tykkäsin, ihan hirmu hyvä ! :)
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109

robsu

robsu
Viestimäärä: 304

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 26.10.2010 klo 10:56  
+
0
koppakuoriaiskevät ♥
life is no nintendo game

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 28.10.2010 klo 17:24  
+
0
Kirjamessujen satoa:

Jane Austen: Ylpeys ja Ennakkoluulo, 6e
tästähän on oikeasti kovakantinen painos loppu kokonaan, joten olin tosi iloinen kun löytyi antikvariaattiosastolta tämä vanhempi painos, vähän kyllä se päällyspaperi nuhjuinen ja sisällä on joku "annalle lahjaksi 1996" -teksti mut oon ettiny tätä niin kauan et ei haittaa!
Karen Homer: Mitä naisen tulee tietää tyylistä, 10e
Luin tätä kaverilla ja vaikutti niiiin kiinnostavalta mut meidän kaupasta tätä ei sit löytynytkään! Messuilta sit löyty ja yli 10 e halvemmalla vielä ku mitä meillä olis ollut jos oisin tilannu :D
Anna Godbersen: Huumaa, 10e
Tää oli suomalaisen kirjakaupan syysalessa mut en ehtiny ostaa tätä ennen ku myytiin loppuun, vaikuttaa ihan mielenkiintoselta ja toivottavasti sitä sit myös on.
Kate Mosse: Labyrintti, 5e
Tää mun on pitäny lukea jo kauan mut en oo koskaan muistanu kirjastossa ja töissä oli niin kalliilla etten viitti ostaa suoraan ku en tiedä yhtään onko sit oikeesti hyvä, mut nyt löytyi noin halvalla ni veinpä mukanani.
Charlotte Brontë: Kotiopettajattaren romaani, 10 e
Klassikkokirjat on tietty aina sijoitus, plus että tästä oon nähny tv-sarjan joka oli tosi hyvä (en tosin oo ikinä lukenu tätä vielä) ni ei tarvinu kauaa miettiä!
Torey Hayden: Häkkipoika, 5 e
Multa löytyy hyllystä jo Torey Haydenin Aavetyttö, jonka ostin niinikään kirjamessuilta kaks vuotta sitten. Se oli niin mielettömän hyvä ja tosi mielenkiintoinen ni ostinpa sitten tämän, vaikutti myös takakannen perusteella tosi hyvältä. Torey Haydenin kirjoja suosittelen kaikille jotka on psykologiasta kiinnostuneita, Haydenhan on siis lapsipsykologi ja kirjat perustuvat hänen potilaittensa tarinoihin. Ainakin toi Aavetyttö oli kyllä mun mielestä aika rankka välillä, joten en ihan nuorimmille tota suosittelis mutta siinä lukioikäsenä ni kannattaa todellakin lukea jos vaan yhtään kiinnostaa.
life is too short to live without poetry
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.10.2010 klo 17:26)

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 28.10.2010 klo 17:29  
+
0
Ooo mäki varmasti eksyn kirjamessuille viimestään sunnuntaina :-) sitä en jätä väliin!
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 28.10.2010 klo 18:21  
+
0

Natskuu kirjoitti:

^ 10 pientä neekeripoikaa oli ihan huippu!



Mä vähän luin takakansitekstejä, kun kaverilla oli toi lainassa ja vaikutti kyllä kirjalta joka on melkeen pakko lukea!
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 28.10.2010 klo 18:29  
+
0
^ Suosittelen. :)

Listaanpa tässä aikani kuluksi joitakin kirjasuosikkeja (mitä nyt tällä hetkellä muistan):

- Väristys
- Rosemaryn painajainen ja jatko-osa Rosemaryn poika
- Nancy
- 10 pientä neekeripoikaa
- Anne Frankin päiväkirja

Tyngäksi jäi ja olisi tehnyt mieli kommentoida jokaista teosta lyhyesti, mutta laiska kun olen aion jättää sen myöhemmäksi. :)
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.10.2010 klo 18:30)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 28.10.2010 klo 18:54  
+
0

Fowy kirjoitti:

Torey Hayden: Häkkipoika, 5 e
Multa löytyy hyllystä jo Torey Haydenin Aavetyttö, jonka ostin niinikään kirjamessuilta kaks vuotta sitten. Se oli niin mielettömän hyvä ja tosi mielenkiintoinen ni ostinpa sitten tämän, vaikutti myös takakannen perusteella tosi hyvältä. Torey Haydenin kirjoja suosittelen kaikille jotka on psykologiasta kiinnostuneita, Haydenhan on siis lapsipsykologi ja kirjat perustuvat hänen potilaittensa tarinoihin. Ainakin toi Aavetyttö oli kyllä mun mielestä aika rankka välillä, joten en ihan nuorimmille tota suosittelis mutta siinä lukioikäsenä ni kannattaa todellakin lukea jos vaan yhtään kiinnostaa.

Hayden on itse asiassa alunperin erityisopettaja, eiks Aavetyttökin sijoitu erityisluokkaan? On kyl omiakin lemppareita Haydenilta, kuten myös Häkkipoika. Häkkipoika ehkä itse asias lemppari. Tai sitten Nukkelapsi. Haydenin kirjoissa on kyl se hyvää, että ne on tosi yleistajusia ja hyvin kirjotettuja ja rehellisiä mut ei kuitenkaan mitenkään mässäile niillä elämänkohtaloilla.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 29.10.2010 klo 17:20  
+
0
Onko kukaan muuten lukenut Stephen Kingin Insomniaa? Lainasin vasta ja lupaavalta vaikuttaa.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Pihla

Pihla
Viestimäärä: 1

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 30.10.2010 klo 11:37  
+
0
Mä tykkään erityisesti Helena Meripaasin Koirahullun päiväkirja- sarjoista..
Etenkin viimeinen tämän kirjasarjan kirja "Pentukuumetta" oli mielestäni parhain. Elin ihan itsekin kirjassa mukana. Suosittelen!
So long baby, yöjuna Rovaniemelle lähtee kello 22...

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 08:45)