Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:37

Kirjallisuus ja lehdet

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 17

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 30.10.2010 klo 13:59  
+
0
^Itse luin samaisen sarjan joskus viidennellä? luokalla ja tykkäsin tosi kovasti! Taisi muuten olla vielä ensimmäinen sarja, jota ei oikeasti meinnanut malttaa lopeasti ja kaikki kirjat tuli vaan ahmittua. Nyt on jo sen verran hyvin unohtunut useimmat kirjojen tapahtumista, niin voisi lukaista uudelleen. :)

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 30.10.2010 klo 16:57  
+
0
Kirjamessuilta mukaan tarttui:

Magnus Londen-Maan ääriin
Sabine Kuegler-Paluu viidakkoon
William Golding-Kärpästen herra
ja
Kate Mosse-Labyrintti

Oon jotenki aina rakastanu seikkailukertomuksia :D en tajuu. Tykkään lukee viidakoista ja aavikoista jne :-D
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 30.10.2010 klo 21:29  
+
0
Koirahullun päiväkirjat on tainnut olla tosi monelle nuorelle koiratytölle ikään kuin raamattu :) Kuulun itsekin tähän kastiin, muistan jokaisen kirjan lähes ulkoa, ihailin Kisseä, treenasin hulluna koska Kissekin - sekä tietenkin otin vaikutteita Kissen puhetyylistä. Mut toisaalta oon tosi kiitollinen, että löysin koko sarjan sillä periaatteessa voisin sanoa, että koiratyttöilyni lähti kyseisistä kirjoista. En tiedä, olisinko koskaan edes oppinut lenkkeilemään ja treenaamaan "näin kunnolla" ilman Kisseä ja kirjan yksityiskohtaisia kuvauksia treeneistä ja lenkeistä. Se kun antoi järjettömästi motivaatiota ja intoa!

Tänään tarttui mukaan muuten Kärkkäiseltä Cesar Millanin Laumanjohtaja hintaan 13,90. Lainasin kirjastosta jokunen aika sitten tuon ensimmäisen teoksen, Koirakuiskaajan ja mielipiteeni kyseisestä herrasta muuttui positiiviseen suuntaan ja hän antoi paljon ajattelemisen aihetta ja kappas, löytyi meiltäkin jotain puutteita johtajuudesta, joita en ollut ennen tiedostanutkaan.

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 30.10.2010 klo 22:01  
+
0
Pikkusisko lukee noita Koirahullun päiväkirjoja ja on alkanu matkimaan joitakin lausahduksia ja sun muita mitä niissä on :D, mutta joo, itekkin muistan lukeneeni niitä muutama vuosi takaperin ja kyllähän ne silloiseen lukemisen tarpeen tyydyttämiseen riitti hyvin, ja opinpahan samalla jotain kouluttamisesta ja treenauksesta..
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 19:13  
+
0
hyllyssä polttelee sofi oksasen puhdistus! huuuui oon ihan intona tuosta kirjasta. toinen sofi oksasen kirja tuo stalinin lehmät ois kans makea lukea! :-----)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 20:20  
+
0
^ mä sain just vähän aikaa sitten luettua puhdistuksen loppuun :) oli se kyllä hyvä, mutta olisin odottanut siltä vielä enemmän kaikkien niiden palkintojen ja myyntilukujen vastineeksi. oon lukenut myöskin stalinin lehmät ja baby janen ;) stalinin lehmät oli oikeastaan aika rankka, mutta hyvä. baby janessa ei ollut tavallaan mitään yhteiskunnallista sanomaa (mitä mä ehkä olin odottanut), mutta silti se oli sen loppuratkaisun takia koskettava.

viime aikoina oon myös lukenut jari tervon koljatin ja elina hirvosen "että hän muistaisi saman". koljatti sai mut repeämään aika totaalisesti aika ajoin :D toi jälkimmäinen oli tosi kaunis tarina, mä löysin päähenkilöstä ehkä liian monta kertaa itseni ja siksi kiinnyin tohon kirjaan paljon. suosittelen molempia!
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 31.10.2010 klo 20:25)

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 02.11.2010 klo 16:35  
+
0
^ Mitä tykkäsit Koljatista? Mun pitää muuten tehdä siitä pohdiskeleva mielipideteksti kouluun.. Mutta joo, se oli kyllä hyvä kirja. Aivan mahtavaa ja tarkkaa satiiria poliitikoista ja tästä sekavasta nykyajan yhteiskunnasta. Ite ainakin tykkäsin, yks parhaimmista kirjoista joita oon lukenut.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.11.2010 klo 16:36)

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 02.11.2010 klo 16:47  
+
0
^ Mulla tuli sitä lukiessani sellainen "miten joku voi keksiä näin hulluja juttuja! :D"- tunne. Mun kävi välillä sääliksi Lahnasta, kirjoittaja oli laittanut sen joutumaan aivan omituisiin vaikeuksiin :D Mä nauroin vedet silmissä sille kellariorjaepisodille ;D Musta se oli hyvä, että asioista oli kirjoitettu myös muidenkin kuin Lahnasen näkökulmasta, se toi siihen sellaisen suuremman ulottuvuuden. Täytyy kyllä nostaa hattua Lahnasen tosielämän ruumiillistumale, ettei ole vetänyt mitään pahempia pultteja siitä kirjasta. Mä ainakin saattaisin pikkuisen herpaantua tai ainakin vähän hämmentyä, jos mut kirjoitettaisiin tuollaiseksi tyypiksi, joka mokaa kaiken ja ottaa seksiorjan kellariin :D mut toisaalta jos on julkkis niin pitää kestää kaikki.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 04.11.2010 klo 14:45  
+
0
mäkin luin joskus noita "koirahullun päiväkirjoja". kisse oli kyl mun idoli.. voi lukee taas uudestaan, siitä on senverran pitkä aika kun viimeks luin, ja ihan hyviähän nuo oli :)
ekaks pitäs saada tosin aikaseks lukea tuo viimeinen osa sormusten herraa..
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland

Annaronja

Annaronja
Viestimäärä: 203

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 06.11.2010 klo 20:11  
+
0

tuleaari kirjoitti:

Kirjamessuilta mukaan tarttui:

Magnus Londen-Maan ääriin
Sabine Kuegler-Paluu viidakkoon
William Golding-Kärpästen herra
ja
Kate Mosse-Labyrintti

Oon jotenki aina rakastanu seikkailukertomuksia :D en tajuu. Tykkään lukee viidakoista ja aavikoista jne :-D



Toi Kate Mosse:n Labyrintti on hyvä!
FI CH Jellonaaman Cool`N Sexy 5/06
Jellonaaman Jokeri 3/08

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 12.11.2010 klo 18:25  
+
0
Lauren Conrad Style saapuu parin viikon päästä<3

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 18:45  
+
0
kirppikseltä löytyi nicholas sparksin haikein terveisin pokkari eurolla joten ajattelin ostaa sen ihan vaan kokeiluksi että miten se eroaa itse leffasta :-)

sitten kans kirjastosta löytyi:
kati kokkonen - terveisin karo (sähköpostiromaani)
patrick mcCabe - pikku teurastaja
annamari marttinen - valkoista pitsiä, mustaa pitsiä
nora roberts - jäästä syntynyt

tuota sähköpostiromaania oon alottanu ja se on muuten aika hyvä! :-)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 15.11.2010 klo 16:08  
+
0
Hei suositelkaas jotain hyviä dekkareita :)?

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 15.11.2010 klo 16:20  
+
0
^ Ainakin David Baldaccin - Sekuntipeliä (Hour Game) ja Kunnian Vartijat (The Camel Club) on tosi hyvä, no tietysti Agatha Christiet, Mari Jungstedtin Meren Hiljaisuudessa ja Saaren Varjoissa on mun lempikirjoja, Nigel McCreryn Myrkynkeittäjä ja Kuoleman Apupoika on myös mahtavia kirjoja noin aluksi ;) Niin, ja Virpi Hämeen-Anttilan Sokkopeli on hyvä, mutta en ole varma että onko se ihan dekkariksi luokiteltu?
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 11:07  
+
0
Luin sattumalta yllättävän hyvän kirjan! Uma Karman kirjoittaman Kaiken se kestää. Löysin kirjan kaverin kirjahyllystä ja alkuun mun huomion kiinnitti ainoastaan kirjailijan nimi, mikä on tosi hauska. Luin takakansitekstin ja ajattelin, että voisin haluta lukea koko kirjan. Ja oli kyllä tosi kiva, ahmin sen ennätysajassa loppuun.

Kertoo tosiaan kahdesta lukioikäisestä pojasta, Tuukasta ja Luukaksesta je heidän "kielletystä suhteestaan" ja siitä, miten suhde kestää lukion ensimmäisestä vuodesta aina aikuisuuteen.

Tässä vielä takakansiteksti:

Skeittausta rakastava Tuukka pitää salaa urheiluluokkaa käyvästä Luukaksesta. Luukaksen elämä pyörii harrastusten ympärillä konservatiivisten vanhempien asettaessa jatkuvasti paineita poikansa harteille. Hämmentävät tunteet kääntävät molempien maailman ylösalaisin ja ahdasmielinen kasvuympäristö tuo kielletylle suhteelle omat ongelmansa. Rakkaus ei kysy lupaa saapuessaan, mutta kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Kaiken se kestää on elämänmakuinen kuvaus kahden lukioikäisen pojan ystävyydestä ja rakkaudesta, myötä- ja vastoinkäymisistä.
Do or do not. There is no try.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 18:52  
+
0
Awwwwwww Kaiken se kestää ! <3 Löytyy myös omasta kirjahyllystä. :) On muuten omakustanne, et oikein hyvä ostos sikälikin jos tahtoo tukea nuorta nousevaa kirjailijaa! Ja tarina toki myös on loistava.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 21:21  
+
0
Oih, kerkesin lukea vähän matkaa(ennen kuin äiti alkoi paketoimaan nuita kirjoja, oli tarkotus olla joululahja) Michael Palin Diaries - The Python yearsia. Olkoonkin vaan päiväkirjoja mutta silti me likey very much.. Jouluun about 25 pv. ja sitten saa lukea lisää ->
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:21  
+
0

nanika kirjoitti:

Lauren Conrad Style saapuu parin viikon päästä<3

Mullekin! tai oikeestaan siskolle mut siis periaatteessa samalla mulle.
never regret something that once made you smile

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:23  
+
0
tuija lehtisen mies taskussa on yllättävän hyvä ja rentouttava kirja!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:57  
+
0
^ Oon kans lukenu ton, ihan luettava :) Tuija Lehtinen on mun mielestä tosi hyvä kirjailija ja tykkään lukea sen kirjoja tosi paljon. Mutta. Se toistaa ihan hirveästi itseään, varsinkin aikuisten romaaneissa (nuorten omat on mun mielestä Lehtisellä paljon parempia!) juoni tuntuu noudattavan aina samaa kaavaa ja kirjoissa on samoja elementtejä. Sinänsä vähän tylsää.
Do or do not. There is no try.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 01:15)