Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:47

Labradorinnoutajat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51

Rebe

Rebe
Viestimäärä: 110

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 20.10.2011 klo 19:48  
+
0
^^Ihania! Tuo nokka rutussa on jotenkin niin hellyttävä:love: Tolla keltasella näyttää muuten olevan tuo nenukki semmonen keskivärinen, ei ihan vaaleenpunanen eikä ihan tummakaan. Nemolla näyttäs nyt nenä vaaleentuvan päivä päivältä. Mut hyvä siis tietää että saattaa jäädä keskivärisekskin:hymy:
Labbisuros 4/2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 20.10.2011 klo 21:12  
+
0
Mä oon ennenkin valittanut samasta asiasta, mutta teen sen silti taas. Mä en tajua kun tuo koirahan ei nykyään enää tuhoa mitään, mutta joka ikinen kerta kun se on yksin kotona niin rullaa meidän eteisen maton (4m pitkä) kasaan ja nukkuu sen päällä. Se matto on jo ihan pilalla kun se on kynsitty ja rullattu niin moneen kertaan. Joka päivä se matto on kasassa jossain eteisen nurkassa, yks päivä oli jopa makkarissa asti. Se mua ärsyttää yli kaiken. Ja Taavi oikeesti nukkuu sen päällä, yks päivä tulin iltavuorosta kotiin niin herätin sen ja siinä sa kuorsas, mattomytyn päällä. Haloo :nauru: Eikä tuokaa tapa muuten ärsyttäis, mutta kun eteinen on koko ajan täynnä hiekkaa kun se leviää maton mukana joka paikkaan kun se myttää sitä. Ja hiekkaahan tietysti tulee kengistä ja tassuista sisään, mutta jos se ei myttäis mattoa koko ajan niin se hiekkakaan ei leviäis eikä tarttis joka hiivatin päivä imuroida :twisted:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 20.10.2011 klo 21:31  
+
0
Mirtze:n kuva on kyllä ihana :love: Oon sitä jo toisaalla ihastellukin.

Meillä imuroidaan tällä hetkellä vähintään joka toinen päivä.. :roll: Joku vaihtaa vissiin karvaansa. Hyvä, ku lopettaa imuroinnin ja menee takasin jonnekin mistä on just imuroinu ja se näyttää heti samalta ku ennen imurointia. :ttou: Oon furminoinu ja harjannu Reinoo nyt joka päivä, mutta kyllä tuota karvaa vaan riittää.

Oltiin just iltalenkillä ja ai että ku taas verenpaineet kohos.. Tuo on taas alkanu vetämään hihnassa. Eli siis taantunu sille asteelle kun oli ihan pienenä pentusena. Ihanku ei olis ikinä ollu hihnassa ulkona. :roll: Ja korvia ei oo ollenkaan. Yritän saada tuon huomion, niin ei mitään reaktiota. Hetken aikaa tehoaa, kun vaihtelen suuntaa ja Reino joutuu luovimaan mukana. En osaa sitä nyt paremmin selittää, kai joku tajuaa mistä pälpätän. :nauru: Kaikki pitää mua varmaan pimeenä, ku kävelen tiellä sinne ja tänne ja pälpätän koiralle. :shifty:

Onko muiden labukoilla havaittavissa ahneutta luiden suhteen? Meillä menee tollanen naudannahkanen rullaluu päivässä-kahdessa. :mietiskel: Ja toi luu on siis sellanen 37 senttinen ja joku extra hard. Reino vaan söis tota luuta. Ihan transsissa. Välillä vaihtaa paikkaa vaan. Nukkumaanmennessä on pakko ottaa luu pois (jos siitä on mitään jäljellä) koska ei varmaan malttais ees nukkua.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 20.10.2011 klo 21:42  
+
0
^Taavi syö luut ihan hetkessä. Perus puristeluut (ne rullalla olevat, aika ohuet, mutta pitkät) menee ehkä 10-15 minuutissa. Isommat ja paksummat (ne muutaman sentin paksut, en osaa tarkemmin selittää) menee vähintään tunnissa. Se syö luut heti, saa niitä niin harvoin. Taavi siis ei saa luita nykyään päivittäin eikä sille jätetä koskaan luita esille, vaan saa syödä vain valvottuna.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 20.10.2011 klo 22:39  
+
0
Sama meillä. Mä en viitsi ees noita rullaluita ostaa, kun ne kestää sen 10 minuuttia. Hirvenluita sai nyt ison kasan, kylkiluut menee kans sellasessa 10 minuutissa, noi kunnon luut mitälie nyt kestää ehkä sen paripäivää mutta ei paljon kauempaa.. :nauru:

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 20.10.2011 klo 22:40  
+
0
Eihän ne nahkaluita voi edes sanoa luiksi, Rella ei edes syö niitä kovin mielellään (se kun ei mikään hirmuisen ahne ole). Meillä pyörii lattioilla semmosia aitoja luita jatkuvasti, niitä Rella järsii aina tylsyyden hetkinä ja varmaan osittain niiden ansiosta se kaiken kielletyn pureskeleminen jäi sillon penskanakin. :)

Meilläkin imuroidaan vähintään joka toinen päivä ainaki alakerta, yleensä imuroin vielä yläkerrankin, kun en yhtään välitä hiekasta tai koirankarvoista lattialla.

Niin perustilanne. Kaikki muut istuu nätisti, niin labbis saa jonku pusuttelukohtauksen. :--D
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.10.2011 klo 23:17)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 21.10.2011 klo 09:14  
+
0
Elinann: :nauru:

Sinne se mun pikkuinen karvaturri nyt lähti, leikkauspöydälle! :suru:

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 21.10.2011 klo 09:21  
+
0
No eihän nuo rullaluut oikeita luita ookaan. Mutta ollaan todettu että tuolla on niin herkkä maha, ettei olla nyt viittitty vielä alottaa mitään uusia luu-kokeiluja.. Miehen vanhempien koirien vanhoja naudan nilkkaluita tykkää kyllä kaluta, että kyllä kokeilu aloitetaan jossain vaiheessa.
Tosta ahneudesta tuli mieleen, että jos Reinolle antaa tyyliin Dentasticksin, niin sitä pitää valvoa/pitää siitä sticksistä kiinni niin kauan, että se on oikeesti sen kokonen että se kuuluu nielasta. Pari kertaa on joutunu ulkona ollessa hierasta silmiään.. :roll: Oli meinaa melko erikoisen näkönen pökäle. Puolet vihreetä purutikkua ja puolet sitä itteensä. :nauru: Mä en ymmärrä, ku kaikki pitää nielasta heti, kun siihen just ja just pystyy.

Elinann: Ihan loistava kuva! :nauru:

Lunatic: :paijata: Kaikki menee hyvin!:peukku:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.10.2011 klo 09:27)

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 21.10.2011 klo 11:12  
+
0
Rebe joo tuolla äiten lapukalla ei oo ihan niin vaalee nenä mitä oon muilla nähny. Tai se on keskeltä vaan vaalee ja reunaoilta kuitenkin ihan musta. Rinkulanenä :lallati:

Meillä vähän vaihtelee ton luun syöminen. Joskus noi puristeluut menee oikeesti päivässä ja nyt kun ostettiin tollanen vähän isompi luu niin se on taas pyöriny monta päivää lattialla eikä sitä olla edes kunnolla olettu kaluaan. Jos kaivaisin pakkasesta putkiluun niin sitä syötäis just koko aika ja hirveellä raivolla :nauru: Pakko olis ottaa jossain vaiheessa pois.
Lulu on kyllä ahne että syö mitä vaan mut ei se ryhdy jotain tikkuja kuitenkaan kokonaisena nieleen, pureksii yleensä ihan loppuun asti. Ruoka kyllä syödään pureksimatta jos laittaa joukkoon jotain lisää, mut jon sillä on pelkkiä nappuloita niin sit se pureskelee niitä ja syö muutenkin sillee hitaasti ne.. :nauru: kai se on sillee et höh pelkkiä nappuloita, no kyl nää nyt menee.. :nauru:
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 21.10.2011 klo 18:16  
+
0
Mitä sanotte tästä. :D


Olen vähän suunnitellu, että tekisin puusta (vanerilevystä) tuollaisen ovikoristeen, jossa lukisi tervetuloa. Pohja tuolle on alunperin kaverin pikaisesti sutaisema, mutta mie piirsin tietokoneella sen päälle, muokkailin sitä ja parantelin. :D Ehkä pientä hiomista, mutta sitten se ois ehkä aika kelvollinen.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 21.10.2011 klo 18:56  
+
0
^ihana :nauru:

Vähän ot:tä ja valitusta.. että mulla menee hermo sen tän meidän rapun ison sekarotuisen uroskoiran kanssa. Sehän on kerran päässyt meisän pihassa Taavin päälle kun sen omistaja ei jaksa pidellä sitä ja koira pääsee irti, lisäksi se on kerran purrut mun äitiä käsivarteen ja tänään se puri mua käteen. Tulin rappuun samaan aikaan kun tää ukko ja koira oli lähdössä ulos, seisoin vaan ja annoin tilaa rapussa niin koira nappas mun nyrkin suuhun ja puri lujaa. Jälki tuli vaikka oli sormikkaat kädessä ja sitä särkee edelleen vaikka tapahtumasta on pari tuntia. Nyt mä mietin, että pitäiskö tehdä rikosilmoitus? Kun ei kuitenkaan ole eka kerta. Mun äiti ei silloin tehnyt kun sillä oli toppatakki päällä ja jälkeä ei juurikaan jäänyt, mutta purema tuntui silloinkin. Koira painaa siis sellaiset 60-70kg eli puremavoimaa on ihan reippaasti. Taavin kimppuun kun se kävi niin tää mies oli vaan asenteella että "antaa poikien tapella" ja kun kyse ei ollut edes mistään tappelusta vaan siitä että Taavi pyöri lumipallona sen koiran alla ja se puri, onneksi Taavilla on niin paksu turkki niskasta ettei mitään jälkiä tullut, pantaan tuli pari reikää. Ja kun se ukko ei pidä edes mitään kuonopantaa eikä mitään vaikkei jaksa koiraansa pidellä yhtään. On kuulemma muidenkin koirien päälle päässyt, mitä oon kuullut. Ja mä pelkään kyseistä koiraa vaikken koiria yleensä pelkääkään, pelkään että taas joku päivä satutaan samaan aikaan rappuun tai pihalle ja taas käy jotain.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 22.10.2011 klo 09:35  
+
0
Minä tollo tajusin vasta nyt, että koirahan on ensi lauantaina maalla :ttou: Tulevat avon kanssa takaisin vasta sunnuntaina. Miten voi ihminen olla näin hajamielinen :ttou:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 22.10.2011 klo 14:31  
+
0
Ehdottomasti Eepi poliisille tieto tästä öykkäristä!!! Ei koira saa käydä sinuun tai kehenkään muuhunkaan käsiksi!! Entä jos vastaan olisi tullut pieni lapsi jonka naama on siinä sopivalla korkeudella!! Tai pienempi koira kun esim. Taavi, siinä on henki pois heti!

Purema kohta näytti kyllä aika pahalta(fb:stä näin) ja se vaan todistusaineistoksi mukaan!!

Anteeksi, pisti vaan niin vihaksi tuo sun teksti!!

Luna toipuu leikkauksesta nopeaan. Nyt jo pitäisi palloa heittää, vaikka tikit toisella nassussa... Patologille patti nyt lähti, katotaan millon sieltäkään mitään kuuluu...:suru:

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 22.10.2011 klo 14:54  
+
0
Tottakai pitää ilmoittaa poliisille! Noita tapauksia on Helsingissä ihan mielettömästi, meidänkin koirapuistossa kuulemma käy öiisin tyyppejä joiden koirat käy kaikkien kimppuun.. Yksi käynyt erään miehen dobberin kimppuun ja saanut koira tikit. Meillä on koirapuistossa sellanen lappu sellasesta eläinsuojelulääkäristä, johon kannattaa myös ottaa yhteyttä jos huomaa että jonkun koira käyttäytyy aggressiivisesti tai jos koiraa kohdellaan kaltoin.

Onkohan tuo ensi lauantai sitten huono päivä labbistreffeille, jos sinne ei pääse kauhean moni? Itse ajattelin myös kysellä töitä ensi viikonlopuksi ja jos nyt napsahtaa lauantai tai/ja sunnuntaihuki, niin taidan sitten mennä. Mutta katsotaan :)

Vaaleneeko monienkin mustanenäisien labbisten nenä talvella? :eek:

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 22.10.2011 klo 15:36  
+
0
^Oon miettinyt ihan samaa. Nenää siis. Nellillä kun on nyt alkanut vaihtumaan sävy mystasta punertavanruskeaan ja mietin, että onko tää nyt semmoinen talvinenä vai muuttuuko meidän koiran nokka lopullisesti ja pigmentit häipyy. Olisin kauheesti tykännyt tolla semmosesta ihan tummasta kuonosta, mutta on tuo ruskeakin aika kiva. Ja sellaiset ihan vaaleat on hirmu symppiksen näköisiä.

Meillä on ollut taas uhmaviikko. Ostin sen nahkapannan tuolle: kaksi päivää ja panta oli purtu puhki. En käsitä miten se on edes saanut sen pois päästä. Ja äskön, kun miehen kanssa siivottiin, niin tuo päätti vähän taas osoittaa mieltään ja pissasi imurin päälle. Nelli ei siis voi sietää imuria, mutta tämä oli jo uutta. Nyt se tuolla luimuilee ja me ei anneta sille yhtään huomiota. Mokomakin.

Eepi, tee ilmoitus. Seuraavaksi se saattaa purra jotain pikkulasta ja sillä lapsella ei välttämättä ole toppatakkia tai suojaavia hanskoja.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 22.10.2011 klo 15:53  
+
0
Mun ymmärtääkseni se on ihan yleistä että nenät vaalenee talveksi. Baileynkin nenän väri vaihtelee vähän, vaikka ei tumma normalistikaan ole. :hymy:

Mä en malttais odottaa ens perjantaihin, Baileyn kontrolliröntgen sillon, ja jos kaikki on mennyt hyvin niin päästään vihdoin liikkumaan kunnolla ja pojat pääsee leikkimään taas yhdessä. :aurinko: Olettaen, että on parantunut hyvin. Nyt Blaken on täytynyt tyytyä Melissan seuraan, eikä Melissasta kauheesti painiseuraa saa. Vanha kärttyminen mummo. :nauru: Vähän tulee nyt "vääränrotuistakin", pahoitteluni. :viheltel:



eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 22.10.2011 klo 18:11  
+
0
Mä oon ennenkin miettinyt että onko joku eläinsuojelutyyppinen taho mihin voi ilmoittaa tuosta meidän rapun koirasta kun se on tosiaan tosi iso eikä yhtään hallinnassa omistajallaan. Hyvin se sitä hoitaa ja koira on hyvässä kunnossa eli ei sinänsä ole eläinsuojelullinen asia, mutta onkohan joku muu taho kuin poliisi mihin lisäksi vois ilmoittaa tuosta koirasta? Vai kuuluuko se just eläinsuojeluyhdistykseen? Sinänsä tosi outo tilanne oli tuo eilinen kun tuo koira on ollut mulle aina ihan ystävällinen eikä se nytkään käyttäytynyt mitenkään aggressiivisesti, tuli vaan ohi ja nappas kiinni. Ja siinä ei edes ollut kyse omistajan hallinnasta kun oltiin rappukäytävässä ja koira oli hihnassa ihan normaalisti eikä edes mitenkään kiskonut mun luo. Siitä asti mä oon pelännyt sitä kun se tosiaan kerran pääsi Taavin päälle kun tajusin ettei se mies pysty pitelemään sitä yhtään. Ja oon sen jälkeen nähnyt muitakin tilanteita kun sitä miestä viedään kun litran mittaa kun koira lähtee johonkin niin mies menee perässä ja pahimmassa tapauksessa koira pääsee irti kokonaan.
Mutta pakkohan joku tolkku tuohon sen koiran pitoon on saada. Mullakin on paljon kavereita joilla on lapsia ja ihan pelottaa ajatuskin että se nappais joskus jotain lapsista jos tulevat meillä käymään. Ja meidän rapussa asuu pieni cavalier-koira, sehän ois ihan vainaa tuon koiran käsittelyssä. Onneksi ei pieniä lapsia tässä asu. Ja onneksi se cavalierkin on narttu, tuo iso koira tykkää nartuista niinkuin Taavikin, mutta vihaa uroksia. Joku kaveri ehdotti että meen soittamaan ovikelloa ja puhumaan miehelle, en varmana mene kun en halua lisää puremia :nauru:
Nojoo, tämä tästä, pitää maanantaina soitella noita eläinsuojelutahoja läpi että voiko mihinkään kertoa tästä koirasta jos joku kävis vaikka kattomassa sen miehen olemista sen koiran kanssa tms, tosin en tiedä onko siitä mitään hyötyä, eläinsuojeluyhdistys ainakin toteaa vaan että kaikki hyvin kun koira on hoidettu ja se siitä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 22.10.2011 klo 22:39  
+
0
Eepi ehdottomasti teet ilmoituksen. Kuka tietää ketä se koira seuraavaksi purasee? Kauhukuvat tulee heti mieleen... Voitko laittaa linkkinä kuvan miten pahasti sun kädelle sattui?

Mulla oli 51h töitä tällä viikolla. Huomenna on vapaa päivä. Se on kokonaan omistettu Moosekselle. Mennään käymään järvenpään koirapuistossa ja sitten tehdään illalla piiitkä metsälenkki. Onneksi iskä on käynyt niinä päivinä kun olen 10h töissä ja tänään veli otti Mooseksen sen koirien kanssa puistoilemaan :kumarrus:.

Miten teidän eilinen labbis miitti meni?
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 10:05  
+
0
Ei pahasti sattunut, mutta särki pitkän aikaa tapahtuman jälkeen. Tässä linkkinä kuva, vähän epäselvä kun on puhelimella otettu, mutta iho meni rikki vaikka oli sormikas kädessä.

http://i35.photobucket.com/albums/d156/miima/Taavi/puhelin052.jpg

Kipee se on vieläkin kun koskee, vaikka nyt jo jäljet kuivuneet ja ei enää oo niin pahan näköinen. Mutta voitte kuvitella paljon puruvoimaa on tollasella isolla tanskandogin kokoisella mastiffi-sekoituksella. Jos tuo oli vielä suhteellisen hellä puraisu niin mitä se saa aikaan kun tosissaan puree?
Njaa, en saa tota linkkiä toimimaan, viisaammat kertokoon mitä sille pitää tehdä :mietiskel:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.10.2011 klo 10:07)

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 10:29  
+
0
No hui :( näyttää aika inhalta kuitenkin ja tuo punoitus. Auts. Tollasellahan on varmaan tosiaan hirvee määrä puruvoimaa!

Birdie, ei meillä vielä mitään labbismiittiä ole tietääksen ollut? Ens viikollahan piti olla, mutta en tiedä tuleeko siitä mittään jos sinne ei monikaan pääse?

Meillä suunnitelmissa vielä tänään mennä Rajasaareen ja illalla rallytoko. Kuinka myöhään te ootte uittaneet labbiksianne? :mietiskel: Uskon että tuo ui vaikka jäisessä vedessä, jos kuivaan sen hyvin niin tuskin siitä kylmästä vedestä haittaa on?

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 03:15)