Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:47

Labradorinnoutajat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 11:25  
+
0
Nää ei vissiin vielä oo ollu täällä, pari kuvaa Taavista ja musta, ignooratkaa mun ulkoilu-look ja hehkee ulkonäkö :nauru:



Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 11:40  
+
0
^^Bailey on ainakin uinut aina siihen asti kunnes jäät tulee, ja heti jäiden lähtemisen jälkeen uudestaan. Tai paremminkin se on mennyt väkisin. Talvisinkin kiertää kaikki mahdolliset purot ja joet mitkä saattaa olla auki jos vaan on irti. :hymy: Baileyllä ainakin on niin hirmutiivis toi turkki, ettei sen iho edes pahemmin kastu. Kannattaa vaan katsoa ettei ihan hirmukauaa oo siellä vedessä eikä ui liian pitkälle, jos vaikka tulee kylmä. Tai ainakin näin mä oon aina ajatellu. :hymy:

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 12:07  
+
0
Juu, ei olla vielä pidetty miittiä ja täytyy varmaan siirtää sitä nytkin, jos porukalla on muita menoja. Mennään sitten vissiin iipun ja Pedron kanssa kahdestaan :hymy:

Käytiin torstaina Hyvinkäällä koirauimalassa ja kyllä pojilla oli hauskaa! Täytyy alkaa käymään siellä nyt talven tullen säännöllisemmin, tekeehän se hyvää koiran mielelle ja kunnolle :nauru:

Rambo on uinut vieläkin ulkona ja uskon että pulahtelee niin pitkään kun jäät tulee. Keväälläkin se uiskenteli jäiden seassa. Mä oon välillä vaan kotiin päästyä vienyt sen vielä lämpimään suihkuun ja kuivannut hyvin :hymy:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 12:13  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Njaa, en saa tota linkkiä toimimaan, viisaammat kertokoon mitä sille pitää tehdä :mietiskel:



Kun meeyt kirjoittamaan viestiä niin siinä ylhäällä on kohta mistä saa liitettyä kuvan eli se kuvake missä on jonkinlainen valokuva. Sen vieressä on minun hahmotusten mukaan paperiliittimen eli klemmarin kuva jota painamalla saat liitettyä linkin.
Mäkin aikoinani etin sitä meinaan hetken, sitten kerran vaan liikuttelin hiirtä noiden epämääräisten kuvakkeiden päällä kun yhtäkkiä yhden kohdalla tuli tekstiksi "linkki"... :nauru:

Ja kyllä se onpoliisiasia nimenomaan jos koira puree toista koiraa tai ihmistä, ei niinkään eläinsuojelun asia. Varsinkin jos koirasta tehdään rikosilmoitus niin silloin se on poliisiasia. Ja sitä kautta luulen että asia menee nopeemmin käsittelyyn. Käsittääkseni rikosilmoituksen voi täyttää netissäkin...

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 12:50  
+
0
^Joo pysty tekemään netissäkin, mutta vaan mietin sitä että oisko joku taho myös poliisin lisäksi mihin tosta vois soittaa tai ilmoittaa ja kertoa millainen koira on, tarkemmin siis. Rikosilmoitushan viittaa vaan tähän yhteen tapahtumaan nyt ja sen perusteellahan koiralle ei vielä ainakaan mitään tapahdu eikä asia muutu miksikään. Eri asia ois jos rikosilmoituksen perusteella tulis ilmi, että koira ois kaikille ihmisille todella aggressiivinen ja koko ajan. Mutta tässä ei ole kyse siitä vaikka vaaraksi onkin, mutta ei siis napsi kaikki ihmisiä tosta vaan, ainakaan ei tähän asti ole niin tehnyt. Eli ajoin takaa sitä että jos johonkin vois tarkemmin kertoa että omistaja ei pysty pitelemään koiraansa ja mun kuuleman mukaan on käynyt useamman koiran päälle just sen takia ettei koira ole fyysisesti hallinnassa. Mutta pitää ottaa selvää onko sellaista tahoa edes olemassa vai odottelenko vain että koira napsii useempaa ihmistä/koiraa ja todennäköisesti ne ihmiset ei ilmoita asiasta mihinkään eli tilanne ei siis muutu senkään jälkeen miksikään. Mun käsittääkseni Suomessa ei poliisi puutu sen kummemmin asiaan jonkun yhden kerran perusteella kun kyse ei ole raatelusta tai aggressiivisesta koirasta.
Enkä siis tarkoita vähätellä asiaa jos tästä sen kuvan saa, oon nyt tehnyt sen mitä itse voin ja otan vielä selvää jos muuallekin voi ilmoittaa, mutta harmi kyllä, yhden ihmisen sanominen tuskin vaikuttaa tuon koiran elämiseen millään tavalla. Pitäis olla useemman ihmisen ilmoitukset ja kokemukset ennekuin poliisikaan puuttuu asiaan, yksi kokemus tällaisesta on nimittäin aiemmilta vuosilta, koira lopetettiin siinä vaiheessa kun poliisille tuli ilmi, että kyseinen koira oli raadellut yhden koiran teho-osastolle, oli pahasti raapinut ja purrut yhtä ihmistä ja hyökännyt useiden muiden, Taavin mukaanlukien, päälle.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 15:44  
+
0
Mutta eikös koira ole agressiivinen jos se puree, ketä tahansa? :nauru:
No joo, on toki monenlaista purijaa, pelko, epävarmuus jne jne...
Teet niin kun parhaaksi koet ja näet.:peukku:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 17:08  
+
0
^Juu, siis olen tehnyt ilmoituksen, mutta kun se ei mitään muuta. Poliisi ei tule koiraa hakemaan pois sen takia, että mä olen ilmoittanut yhden kerran että se on purrut. Niin se vaan menee Suomessa. Ei se tilanne siis tästä muutu miksikään tästä ilmoituksesta. Vaan just sen takia haluaisin tietää onko joku muu keino saada joku ihminen käymään koiran kotona ja katsomaan millainen se on, seurata kenties sitä paria ihan lenkillä tms ja ohjata johonkin koirakouluun, ohjata kuonokopan käyttöön tms. Mun asiani kun se ei ole. Mutta ei taida olla, eli sitä koiraa ei siis saa pois eikä se häviä vaikka kuinka puri. Kun se koira ei pure muita ohikulkijoita, olen itse nähnyt, tai ei ole purrut ainakaan tähän asti (paitsi tosiaan kerran aiemmin mun äitiä, mutta se omistaja ei sitä tiedä koska äiti lähti pois paikalta samantien ja silloin ehkä jopa ymmärsi vähän liikaa sitä koiraa). Ja suurimman osan koirienkin kanssa käyttäytyy rauhallisesti ja normaalisti. Poliisi varmasti reagoisi jos tilanne olis se että se napsis tuolla jokaisen ohikulkijan käsiä ja muita koiria usein. Sitä mä just yritän selittää, että en edes toivo, että se koira heti kertalaakista piikille lähtis tai joutuis, vaan että se mies sais jonkun asiantuntijan kertomaan ja katsomaan asioita, ja ohjaisi sen johonkin mistä apua saa, ja kehottais just vaikka ulkoilemaan koppa päässä kunnes apu löytyy. Mun mielestä kun ratkaisu ei ole se, että koira piikille ja se siitä, kun ei tosiaankaan 24/7 eikä edes osaa siitä käyttäydy aggressiivisesti, millä taas tarkoitan sitä ettei se veren kiilto silmissä tuolla hyökkäile ihmisten ja koirien kimppuun.
Soittelen varmaan huomenna vielä johonkin poliisin numeroon, että onko Suomessa edes mahdollista tollaisesta koirasta ilmoittaa mihinkään muussa kuin rikosilmoituksen muodossa ja että sille asialle kans tapahtuis jotain. Jos ei niin sit pitää vissiin hakeutua vaan enemmän sen koiran lähelle että puree useemmin ja tehdä joka kerrasta ilmoitus, niin ehkä sen sit joskus saa pois johonkin tai asiaan muutosta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 17:29  
+
0
Mulla on ens viikon sunnuntai vapaa että silloin mä olisin kinnostunut miitistä ?

Hei paljon tuo koirauimalassa käynti maksaa? Ehdottomasti pitää käydä Mooseksen kanssa kokeilemassa!
Follies Neville
09.03.2011

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 18:22  
+
0

nannna kirjoitti:

Meillä suunnitelmissa vielä tänään mennä Rajasaareen ja illalla rallytoko. Kuinka myöhään te ootte uittaneet labbiksianne? :mietiskel: Uskon että tuo ui vaikka jäisessä vedessä, jos kuivaan sen hyvin niin tuskin siitä kylmästä vedestä haittaa on?


Oon mie antanu Rellan uida niin paljon ko haluaa vieläki, vaikka vähän jäätäkin on. Eilen käytiin Riisitunturilla kävelemässä semmonen 10km lenkki, yhelle laavupaikalle sattu lampi siihen viereen ja pari semmosta poikaa/miestä (:D), jotka heitteli jäälle keppejä, tuo tietenki meni sihen heikoille jäille niiden kanssa riekkumaan ja tipahti sinne. Pojat sitten nosti pöljäkkeen sieltä ylös. :--D





Ensi vuonna tuohon autoon mahtuminen tekee tiukkaa, kun tuo bortsu-vauvakin tuosta kasvaa vielä. :D Joudutaan koirien takia menemään kahdella autolla... Olis sekin. :mietiskel: Nuo kolme nyt vielä mahtuu nukkumaankin Passatin tilavassa peräkontissa.

Eepi: Oletko soittanu tuosta koirasta poliisille tai käynyt kertomassa sille ihmiselle, että se koira teki semmosen jäljen? Jos olet ilmoittanut poliisille, niin eikö ne muka käyneet sen koiranomistajan kotona? Täällä ainakin poliisit tulee käymään ja käy sanomassa, että tämmöstä ilmotusta on tullu, että asiaan ois parempi tulla pikasesti muutos tai muuten... Omistajalle kannattaisi ilmoittaa, koska kyllähän tuommosen hyökkimisen voi opettaa koiralta pois. Oma seropi oli just semmonen silloin 2-vuotiaana. Sitä pikaista näykkäisyä se koiran omistaja ei välttämättä edes huomannut.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.10.2011 klo 18:31)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 18:48  
+
0
Ihana toi Eepin alempi kuva! Taavi antaa pusun rakkaalle mammalle. :love:

Meillä suunnitelmissa mennä talven aikana Hyvinkään koirakylpylään. Varmasti kiva kokemus. :hymy:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 19:36  
+
0
Ihana lukea kun teillä on labbiksia jotka ui kylmässäkin vedessä, kun meillä tuo ei mene uimaan vaikka ois 30-asteista :nauru:

Rikosilmoitukset käsitellään virka-aikaan, luki netissä joten poliisit ei oo varmaan vielä edes käsitelleet sitä, ja tuskin täällä pk-seudulla poliisi ehtii tollaisen asian takia käymään yhtään missään kun muutenkin just oli lehdessä, että poliiseja on vähennetty eikä niitä riitä edes vakavia tilanteita hoitamaan. Ei täällä poliisit tee mitään ellei ole kyse tosiaan vakavasta rikoksesta tai vaaratilanteesta. Luulen ettei tolla mun ilmoituksella ole hevon huitukan virkaa asian suhteen. Paitsi jos tilanteita syntyy enemmän kyseisen koiran kohdalla ja teen jokaisesta ilmoituksen niin sit varmaan jo reagoidaankin. Jälkeä en ole käynyt miehelle näyttämässä, koska mua ei huvita soittaa sen ovikelloa ja saada lisää puremia siltä koiralta, näyttäisin kyllä jos siihen mieheen törmäisin muuten ja ilman sitä koiraa. Mä en enää nimittäin lähelle koiraa aio mennä ellen halua seuraavaksi tikattavaa haavaa. Mies kyllä näki että koira puri, ja tosiaan kysyikin multa, että puriko se ja sanoin että kyllä puri ja lujaa. Jälkeä ei nähnyt, koska otin hanskat pois vasta kotona ja silloin vasta itsekin jäljen näin.
Soittelen toki huomenna vielä poliisille (tämä kun ei ole mikään hätänumero-asia) ja kyselen voiko mitään tehdä ja aikooko ne edes tehdä, mutta pahoin pelkään ettei täällä resurssit riitä käymään jokaisen koiran luona joka on kerran purrut jotain. Edellinenkin kokemus tosiaan vaati useemman pureman koirille sekä ihmiselle ennenkuin poliisit reagoi asiaan. Ja tämä koira liikkui sentään vapaana juopoilla ja oli sen takia vaaraksi ympäristölleen.
Mutta se siitä, katellaan mitä asialle tehdään vai tehdäänkö mitään. Mä valitettavasti en voi varmaankaan enempää vaikuttaa asiaan. Paitsi sen verran että soitan ja kerron että kyseinen koira ei ole omistajallaan hallinnassa ja on siis käynyt mun koiran päälle sen takia ja mun äidin käteen kiinni aiemmin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.10.2011 klo 19:41)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 24.10.2011 klo 12:37  
+
0
Onko Puppy&Veteran showhun ilmoittautuneille tullu jo "näyttelypaketti"? Eli siis numerolappu, aikataulu, ajo-ohjeet ja mitä kaikkea siellä kuoressa pitikään olla..
Meille ei tullu vielä tänäänkään. :mietiskel: Ihan vaan, että oonko liian hätänen vai eikö meijän ilmoittautumiskuori oo menny perille ollenkaan.. :neutral:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 24.10.2011 klo 18:21  
+
0
Taavilla on taas jälleen toinen korva ihan punainen ja ilmeisesti tosi kipee kun se ei oikein edes asetu nukkumaan. Annoin kipulääkkeen sille muttei nyt mitään mainittavaa apua ollut. Onneks on taas korvatippoja kotona, toivottavasti auttais pian. En tiedä mitä se nyt taas on sellaista syönyt mistä ois voinu tulla.. varmaan kun naapuri täti antoi vartavasten Taaville ostamansa purutikkupaketin ja antoi siitä yhden sille ennenkuin ehdin edes sanomaan mitään. Niissähän yleensä on riisiä tms sellaisissa rouhetikuissa. TUo kun saattaa reagoida heti jos saa jotain sopimatonta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 24.10.2011 klo 18:41  
+
0
^ Tosi ikävää että Taavilla on taas jotain. Kun tassutkin parani :/. Toivottavasti korvatipat auttaa!

Me mennään tänään NettajaPepin kanssa lenkille ja sitten kokeillaan jos se Mooses suostuisi riistaa noutamaan. Se on tähän mennessä vain dummya ja sorkkaa noutanut.

Ja Mooseksen murkkuikäkin vähän mietityttäää että kuunteleeko se mua yhtään.
Se nyt kokeilee ihan selvästi rajojansa ja kuvittelee olevansa pomo. Se kun pääsee sängylle ja sohvalle. Mut nyt se esim. tulee sohvalla ollessa mun päälle makaamaan ja kun yritän työntää sitä pois se alkaa näykkimään ja ei suostu lähtemään. Et saan ihan väkipakolla työntää sen pois. Sama sängyssä. Aloitin eilen uudet säännöt sille että keittiöön ei saa tulla kun syön siellä, ei pääse sänkyyn, ei pääse sohvalle, en anna huomiota kun se tulee sitä kerjämään enkä leikitä kun se tulee lelun kanssa. Että itse kutsun sen luokse sitten kun annan huomiota ja sama leikin kanssa. Ja oon sit lisännyt liikuntaa.
Se kuitenkin tottelee kun harjoitellaan toko liikkeitä ja kun pidän pihalla vapaana tulee luokse, mut kun käsken sohvalta alas niin jätkä ei muka kuule mitään.
Joo mä oon ollut vähän liian löysä ja antanut hirveesti huomiota kun se on ollut niin suloinen et nyt luulee jopa vähän liikojakin. On se nyt ollut vähän ihmeissään kun siihen ei ole kiinnitetty pahemmin huomiota. En mä ole kuin kerran kutsunut sen luokse vähän paijattavaksi.
Joo eihän se ensin haitannut kun pieni pää tuli syliin sohvalla mut sitkun sellanen 35kg mötikkä tulee läppärin päälle niin sit se ei oo enään niin sulosta. No pitää nyt muistuttaa että kuka on pomo. Miten teidät murkkuilut on alkanut ja kauan kestänyt? Mun olisi niin pitänyt tietää tämä kun se oli niin ylihelppopentu että kyllä karma maksaa takaisin.
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 24.10.2011 klo 19:02  
+
0
^Meillä murkkuiät oli sellasia, että Taavi koetteli mua lähinnä vapaana ollessaan. Juoksi karkuun kun yritti ottaa kiinni eikä antanut kiinni. Jos se pystyis puhumaan niin oisin kuullut kun se vaan lällätteli että etpäs saakaan, lällällää :nauru: Vapaanaoloa sit harjoiteltiin koirapuistossa pelkästään noina kausina ja sielläkin jouduin joitakin kertoja itse lähtemään puistosta johonkin lähipuskan taakse ja saikäyttämään koiran sillä lähtemisellä, mutta ei se ollut moksiskaan. Päätin sit ettei koira ole vapaana ennenkuin murkkuilu ja pelleily loppuu. En muista kauan tota kesti, vissiin joku pari kuukautta ja muistaakseni oli molemmin puolin vuoden ikää, eli hetken oli normaali kunnes taas alkoi sama pelleily. Ja sanoihin aikoihin alkoi remmirähinät myös. Oli meilläkin sitä välillä ettei tuo mennyt esim sängystä alas jos käskin, asettui vaan paremmin makaamaan eikä tehnyt elettäkään lähteäkseen. Sit piti vaan väkisin työntää tai vetää alas, ei siinä muu auttanut. Tekee se sitä vieläkin välillä, mutta heti kun mun äänensävy tiukkenee niin lähtee kyllä alas samantien, Taaville sänky on ilmeisesti niin mukava paikka ettei siitä halua pois. Mulla on vaan se periaate että meen ite ensin ja sit vasta tulee koira sänkyyn, eli jos se siinä makaa jo ennestään niin heivaan alas ja saa tulla perässä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 24.10.2011 klo 21:23  
+
0
Birdie, meillä on kyllä sellainen hiirenhiljaa alkanut murkkuikä selkeästi nyt. En tiedä paheneeko se, koska on ollut nyt pari päivää tällästä ihmeellistä. Eilen Rajasaaressa Thelma ei tullut mun luo kun kutsuin. Olin ihan vierressä ja huusin tänne, niin se meni mieluummin leikkimään pikkupoikien kanssa. Mä ihan karjasin että nyt heti tänne, ja tuli se sitten ja annoin namin. Mutta sit menin vaan seisomaan puskaan ja annoin koiran temmeltää ja odottelin että neidille tulis paniikki että missä mä oon. Tulihan se sitten mutta kauan siinä meni, kun yleensä seurailee koko ajan että missä mä oon. Ja lähtiessäkin lähti toisen koiran perään eikä seurannutkaan mua, vaan mä jouduin huutamaan sen takaisin :eek:

Lisäksi eilen rallytokossa, Thelmaa ei kiinnostanut yhtään. Se vaan seilaili ja tuijotteli mua kun annoin käskyjä. Ohjaaja sitten sanoi että jos ei tarjoa mitään niin et edes korjaa vaan katselet itse muualle ja yrität hetken päästä uudestaan ja katsoo sitten että kiinnostaako ansaita palkkaa. Teki myös sitä että kun sanoin maahan, niin istui vaan ja katsoi. tai kun sanoin että istu, niin istui mutta lysähti tosi laiskasti maahan ja taas tuijotti mua vaan. Huoh. Ohjaaja kyllä sanoi että kaikilla on joskus huonoja päiviä. Tänään mä sitten pikkusen koitin ohjailla rallytokoon niin kyllä se sitten olikin oikein terhakkaana ja valmiina tekemään vaikka ja mitä. Että näemmä on päivästä kiinni.

Sisällä ei oo mitään uhmaa enkä mä usko että täällä sitä tulee koskaan olemaankaan, koska sillä on aika tarkat rajat kotona että mitä saa tehdä ja mitä ei. ainakin toivon niin :nauru: Mutta ulkona toi on kyllä aika korvaton, hihnassakin koittaa tosi paljon nyt vetää. Tänään oli sit pakko vaan vaihdella suuntaa koko ajan. että tällästä täällä meillä!

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Tiistaina, 25.10.2011 klo 06:31  
+
0
Nannna: Kyllä meilläkin koiralla on tarkat rajat olleet pennusta asti ja tietysti edelleen, mutta kyllä se murkku sieltäkin koirasta vaan kuoriutui... pariinkin otteeseen... :twisted:
Tosin on toki koiran luonteestakin osin kiinni miten vanhavana se kullekin tulee. Luna nyt on ollut ja on edelleen kovapäinen taulapää ja siksi meitä koetteli ehkä enemmän kun joku muu yksilö olisi tehnyt.

Niin ja Nannalle vielä tuosta tokoon keskittymisestä... Meillä jäi Lunan kanssa aikoinaan toko kokonaan kun ei tuo vaan jaksanut keskittyä ns. "tylsään" tekemiseen ja sen huomasi kyllä se vetäjäkin. Siksipä meillä jäi toko silloin. Luna taisi olla jotain kahden vuoden hujakoilla kun oltiin tuolla alkeiskurssilla eli aika pitkältä pahipaan murkku aikaan... :mad:
Lunan luonteelle sopii paremmin tuo agility tai ylipäänsä missä saa fyysisesti jotain suorittaa, esim. se vepe. Agilityssä joutuu myös käyttämään sitä hernettä jolloin myös laji vie tuplaten koiran energiaa.
Tokoa ja/tai rallytokoa aion ottaa Lunan kanssa sitten sen eläkepäivillä eli sitten kun agilitysta joudutaan jättäytymään eläkkeelle. :hymy:

(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.10.2011 klo 08:32)

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Tiistaina, 25.10.2011 klo 10:52  
+
0
Lunatic: Okei, toivottavasti meillä ei jää kuitenkaan päälle tuo tylsistyminen, kun ennen tuo kuitenkin on ollut ihan valmis tekemään sitä ja tätä. On kuitenkin tosi hidas liikkeissään, esim. kun katsoin kuinka nopeasti Rella tekee noita seuraamisia jne. niin ei voi kuin ihailla - Thelma kyllä seuraa, mutta on aika hidas tosiaan. Ehkä meidän pitää kans kokeilla agilityä, oon ajatellut sitä kokeilla joka tapauksessa, koska tuo on osoittautunut että voisi olla siinä hyvä :). Joskus mäkin haluan kokeilla vepeä, kun tykkää niin uimisesta ja noutamisesta. Jos vaan pääsis mukaan johonkin, eiks teilläkin kestänyt tosi kauan että pääsitte.

Thelman luonne ei ole kovin vahva, on herkästi alistuva ja kotona kun sitä komentaa, niin se menee omaan petiin makaamaan ja nukahtaa sinne, ikään kuin olis vähän loukkaantunut. Että senkin takia mä uskon että se ei täällä sisällä ala kauheasti uhmailemaan. Tai tosiaan, niin toivon :-)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Tiistaina, 25.10.2011 klo 12:08  
+
0
Joo siis kolme vuotta jonoteltiin eri paikkoihin vepestä ja sitten yhtäkkiä samana kesänä soitettiin kahdesta paikkaa että treenipaikka olisi tarjolla. Toisen sitten tietysti luovutin eteenpäin.

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Tiistaina, 25.10.2011 klo 13:02  
+
0
Meillä ei ehkä vielä ihan murkusta voi olla kyse (vai voiko? Onhan tuo aina ollut varhaiskypsä neiti, mutta silti..), mutta joku hirveä esimurkku tuolla on nyt kyllä päällä. Nyt minulla on alaraajat ihan verilisillä naarmuilla, kun tuo sai eilen jonkun hirveän pömpön kun piti korvia puhdistaa. Eihän se ikinä siitä ole nauttinut, mutta kiltisti pysynyt paikallaan kuitenkin ja saanut palkan lopuksi. Eilen se kynsi minut ja pesuhuoneen lattian, kun piti alkaa putsailemaan. Lopulta oltiin sellaisessa painisolmussa koiran kanssa, että huhhuh.

Tänään mennään taas pidemmäksi aikaa koirapuistoon ja elän toivossa, että energiapiikki saadaan laskemaan.

Naureskelin tässä juuri äidille, että joku on meillä kasvatuksessa mennyt kieroon kun Nellin isovanhemmista löytyy niin kansaivälistä muoto-, käyttö-, jälki- ja vepevalioita ja meidän koira on tuommoinen ylivilkas pikku pallero. Kun minä vain saan suitsittua tuon energian oikeaan suuntaan, niin mullahan on kohta joku superkoira.

Olen pommittanut tuota paikallista noutajakoirayhdistystä kysellen kursseista ja missä niitä pidetään (kulkuyhteydet kaupunkien välillä kun on pienimuotoinen ongelma meidän taloudessa), mutta kukaan ei vastaa minulle. Vepe himottaisi täällä meilläkin, mutta tuntuu että melkein kaikki haluavat sinne ja jonot ovat ihan tuskaisen pitkät.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 04:30)