Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:47

Labradorinnoutajat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 51

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Tiistaina, 25.10.2011 klo 13:38  
+
0
Juurikin tuon energian kanavoiminen oli meillä varsinkin murkkuikäisenä se paras konsti...
meillä ne murkkuiät ajoittuivat siihen vähän vajaan vuoteen ja sitten puoltoista veehen. Kolmas pienimuitoinen tuli sitten kahden vuoden tienoilla strerilisaation jälkeen. Lääkäri siitä varoittelikin että saattaa hormoonien tasaantuminen aiheuttaa koirassa hetkellisiä muutoksia. Onneksi/harmiksi(miten sen nyt ottaa) Lunan luonne ei kyllä hirmuisesti ole muuttunut leikkauksen jälkeen... :hymy:

iipu

iipu
Viestimäärä: 39

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 02:23  
+
0
Harmi, et viikonlopuks suunnitellut labbistreffit taitaa kuivua kasaan, jos ei oo osallistujia :neutral: Pedro ja Ewen Rambo pääsee kuitenkin riehumaan keskenään. Ja kun eivät tiedä parempaa olleen luvassa, niin eiköhän painit maistu entiseen malliin :nauru:

Mä tein tässä panta hankintoja :jjei: totesin heijastin liivin/huivin olevan vähän mitätön, kun pidin Pedroa pimeellä vapaana. Sulautu niin hyvin maastoon, et oisin tarvinnu fikkarin sen paikantamiseen. Ostin ensin 10e halpis led-pannan. Odotukset ei ollu suuret, mut eipä ollu myöskään laatu... a) Pannassa remminlenkki oli niin, et valot käänty koiran kaulalle (hyym...ehkä panta oli tarkotettu koiran tien valaisemiseen :kieli:) b) panta sammu, kun koira ravisteli itseään ja c) led- valo oli pannassa niin huonosti kiinni, et irtos kahdesti tunnin lenkin aikana. Luultavasti ei myöskään ois kestäny vettä eli se panta joutu suoraan hylkyyn! Päädyimpä sitten panostamaan laatuun ja ostamaan Leuchtie-valopannan. Oon ollu super tyytyväinen :aurinko: pysyy kaulassa, kestää vettä ja kovempaakin menoa! Näyttäähän tuo koira vähän joulukuuselta tai siltä, et ois johonkin teknobileisiin matkalla, mutmut turvallisuus ennen kaikkea :peukku:

Harkinnassa on myös Canny collarin ja Seruna koulutuspannan hankkiminen. Kokemuksia? Pedro on yhtäkkiä keksinyt ruveta aika-ajoin vetämään kiitettävän lujaa. Suurimmaks osaks lenkkeilee nätistä ja välillä vetää silleen, et on kuitenkin hallittavissa/kuulolla. Mut välillä saa jonkun niin hyvän hajun tms. et korvat menee ihan lukkoon, eikä mitkään mun tiedossa olevat vetämiseen tepsivät kikat auta!! Seruna pantaa meijän kouluttaja ehdotti Pedron "karkailujen" hallintaan. Ei siis sananmukaisesti karkaile vaan on nyt ruvennu tekemään sitä, et jos vapaana ollessaan äkkää (näkee/haistaa) jopa usean sadan metrin päästä toisen koiran lähtee hirveellä rytinällä moikkaamaan...mitkään käskyt tms. ei sitä pysäytä! Pedron moikkailut on hyväntahtosia, mutta kun ei koskaan tiedä minkälainen toinen koira on, enkä muutenkaan hyväksy tollasta omapäisyyttä. Sitä teiniagstailua siis täälläkin havaittavissa!!! :mad:

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 18:06  
+
0
Hui, ilmoitin just meidän riiviön näyttelyyn. Työkaveri nyt onneksi on siellä tuki ja turva. Pitää vain tuota hampaiden esittelyä treenata kovasti seuraava kuukausi.

Nelli on menossa hoitoon perjantaina miun parhaan ystäväni luokse. Ystävä on ollut kamalan huolissaan, että mitäs jos sen tulee ikävä ja se huutaa koko yön. Ja koirapuistoon hän ei Nelliä ilman minuu vie ja mitäs jos sille tulee ripuli. Kyse on siis puolikkaasta päivästä ja yhdestä yöstä :D. Ja tuohan menee ihan onnesta sekaisin, kun pääsee uuteen paikkaan ja saa koko ajan huomiota.

Meidän läskidieetti ei nyt ota onnistuakseen. Koira saa isomman annoksen ruokaa kuin ennen ja silti se on tommoinen rimpula. Mihin se ruoka menee? Kauhulla odottelen sitä tuomarin arvostelua. Mitä nettiä selailin, niin kyseinen mamma tykkää rotevista rotunsa edustajista... :DD
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.10.2011 klo 20:13  
+
0
^Ei Taavi oo ainakaan ikinä pärjännyt näyttelyissä kun on hoikemman puoleinen ollut aina. Ja läskiähän sille ei saa vaikka syöttäis kokonaisen hevosen :nauru: sen paino ei vaan nouse, on kuin omistajansa, kuivan kesän orava :nauru: nytkin viimeks ell:llä Taavin paino oli 33.65kg, tasan sama kuin pari kuukautta aiemmin. Alkuvuodesta tais muistaakseni laihtua pari kiloa, mutta sit taas kesällä painoi normaalin verran. Ja Taavin normaali on se 33-34kg. Talvisin tuo aina laihtuukin kun rakastaa kylmää ja vauhtia riittää silloin vaikka muille jakaa. Kesät taas kulkee vähän hitaammin ja lyhyempiä lenkkejä niin painokin voi nousta.
Mutta siis ei tuosta näyttelykoiraa ikinä saa, tarttis varmaan jonkun 10kg lisää painoa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 01:00  
+
0
Mooses nouti ensimmäisen kerran riistaa maanantaina. Itse en saanut aluksi Moosesta ottamaan lintua suuhun mikä johtui omasta linnun käsittelystäni ja "innostuksesta"(se oli ällö!). Kun Nettajapeppi otti linnun käteensä ja vähän näytti Moosekselle niin heti nappas suuhunsa. Ensimmäistä kertaa myös tehtiin Mooseksen kanssa treeniä häiriössä ja pimeässä. Hienosti suoriutui. Riistaa ei tuonut käteen, jätti jalkojen juureen.. Mutta harjoittelulla kyllä saan Mooseksen linnunkin palauttamaan käteen. Oon kyllä niin ylpeä mun noutajasta:love:.

Ens maanantaina päästään tokoilemaan!
Follies Neville
09.03.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.10.2011 klo 01:02)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 14:15  
+
0
Eldarwen

Onko sulla ollut ongelmia ton Milanin pannan kanssa? Mulla toi naru menee sen "panta hässäkän " alle, mikä mahtaa olla vikana. Tuntuu muuten toimivan hyvin, mitä nyt välillä koiraa pitää "tönäistä" että muistaa missä mennään :nauru:

Laitoin tän saman tonne tarvikepuolelle mutten ole saanut mitään vastausta ko. asiaan. ( en muistanut sun nimimerkkiä:hymy:)
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 14:34  
+
0
^Meillä se naru pysyy siinä "ylimmän" pannan reunalla kyllä hyvin, mutta en oo huomannu ongelmaa jos se on päässy siirtymään, ylhäällä pysyy kuitenkin, toisin kuin normaalilla pannalla. :nauru: Tulipa panta muuten nopeasti!

Meillä oli ihan alussa pieniä ongelmia siinä et koira tajus sen koko idean. Kyllä mä ainakin sen kevyen nyppäsyn sijaan saatoin välillä ihan sormella tökätä koiraa terävästi kun toi on tollanen luupää, että jos se päättää kiinnostua jostain nii siihen ei muu auta. Aika nopeesti kuitenki se yhteinen sävel löyty, kun ite oppi nyppäämään oikeassa kohdassa ja koira tajus idean. :hymy:


Aika moni tuttu on just tosta huomauttanu et saatan tökätä koiraa jos se alkaa tuijottamaan jotain kiinnostavaa. Moni pitää sitä jotenkin vääränä että joutuu koskemaan koiraan, mutta tää meijän tapaus kyllä ei mihinkään muuhun reagoi jos sille päälle sattuu. :roll:

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 14:44  
+
0
^ Mulla menee se naru sen ylimmän hihnan alle ( eli sen joka on koiran korvia lähinnä), en tajua onko se liian löysä ( tuntuu nyt jo että olisi liian kireä) vai mikä ihme juttu siinä on.
Kyllä mun täytyy tunnusta että mä kopautan jalkapohjalla lonkalle tai polvella kylkeen kun toi meidänkin urpo on sen verran kovapää. Miehelle joku oli kerran huudellut että ei koiraa saa potkia:paapatus:, nää ne vasta niitä suuria asiantuntioita ovatkin.
muoks. Piti vielä kysymäni että nykäisetkö ylös vai sivulle päin?
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.10.2011 klo 14:46)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 14:58  
+
0
^Sivulle päin, ihan vaan siks ku Milan ainakin on jossain viedossa painottanu että se ois paras tapa. En tiiä onko, mutta niin vaan oon aina tehny. :hymy: Ootko kattonu niitä videoita missä se neuvoo sen pannan laittamisesta? Jos niistä ois jotain apua.

Ja joo, se pieni tökkäsy tai jalalla kopautus kai lasketaan potkimiseksi.. :roll: Sen mäki haluisin nähä ku joku sais ilman minkäänlaista kosketusta ton ajatuksen katkeamaan. :nauru:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 15:10  
+
0
Jihuu!!:jjei: lunan patin tulokset tuli, eikä syöpää löytynyt!!!:hymy:

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 15:17  
+
0
^^ Kiitti, juuri noin mä olen ton laittanutkin mutta se naru ei vain pysy pois sen remmin alta. Vai onko mulla hihna sitten kokoajan liian löysällä, höh.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 17:19  
+
0
Ja taas tyhmä kyselee mistä ihmepannasta te puhutte? :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Pawnee

Pawnee
Viestimäärä: 1

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 18:11  
+
0
Kaikki furunkuloosia sairastavien/sairastaneiden labbisten omistajat, jos teillä on hetki aikaa ja halua jakaa kokemuksianne, niin klik! Teen tosiaan opinnäytetyötä labbisten furunkuloosista, ja kaipaisinkin toisten harrastajien kokemuksia tueksi oppariini. Myös tälle palstalle vastaaminen yv:llä onnistuu, jos ei omista tunnuksia tuonne SNJ:n palstalle tai ei jaksa kirjautua sähköpostiin :)

Siitä onkin aikaa kun on tullut viimeksi kirjoiteltua tänne, on vähän tämä palstan ulkonäkö muuttunut! Meillä tosiaan astustaa apauttiarallaa 5,5v ikäinen musta narttu, jolle olisi keltainen pikkukaveri tulossa tuossa vuodenvaihteen jälkeen. Tuota uutta pikkutermiittiä odotellessa :nauru:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 18:32  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Ja taas tyhmä kyselee mistä ihmepannasta te puhutte? :nauru:



Cesar Millanin lanseeraamasta pannasta, mitä käyttää ohjelmassakin. Enempää en tiedä.

Pawnee: Mä muistan hämärästi kylllä tän sun nimimerkin. :hymy:
Mitäs kaikkea haluat tietää furuista? En viitsisi ihan summanmutikassa alkaa vaan jotain rustaamaan. :wink:
Jeps, tajusinpa tuon linkinkin tuosta sitten... että sillein! :ttou: Siellähän ne kysymykset oli.
Voin vastata kyllä, en tosin tiedä milloin kerkeän. Toivottavasti lähipäivinä. :nauru:

(Viestiä on muokattu torstaina, 27.10.2011 klo 18:35)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 18:32  
+
0
^^ ^Cesar Milanin Illusion pannasta, tosi hyvä jos koira vetää paljon tai on muuten vaikea hallita. :paapatus: :hymy:
Eli tämä joidenkin parjaama Koirakuiskaaja. (ei tainnut tuo illuusio mennä oikein, ei haittaa:nauru:)
muoks. Väksy
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.10.2011 klo 18:34)

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 19:13  
+
0
Joo kyllä varmasti kannattaaki ihailla jotain Millania :) Onhan se niin hienoa potkia koiria ja käyttää sähköpantaa, ei sitä syyttä parjata. Aivan pimeä koko ukko. On olemassa paljon hyviä ja parempia tapoja opettaa koira olemaan vetämättä ja käyttäytymään. Vaikka onhan se tietenki niin helppoa laittaa koiralle sähköpanta kaulaan ja opettaa sitä kivun ja pelkäämisen kautta... Pitkäkestoisia tuloksia sillä ei välttämättä kuitenkaan saa enkä nyt tiedä onko se niin kovin mukavaa.

Mutta kukin tavallaan...
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.10.2011 klo 19:15)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 20:14  
+
0
^ Uskallan olla eri mieltä. Maalisjärkeä saapi käyttä ja ei tuo milan koiria mitenkään " pahoinpitele".
Koira on koira eikä sitä pidä ihmisenä pitää, kaikiin koiriin ei vain "lässytys" tehoa ( enkä ole koiran pahoinpitelyä kannattava ) vaan tarvitaan jotain " herättelyä" kuten sinun mainitemasi " potkiminen" , jota en kyllä ole huomannut Milanin koulutuksessa. Mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseen:neutral:.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 21:05  
+
0
^^Jos nyt vaikka alottais sillä, että puhutaan pannasta josta on itseasiassa ollut apua, niin sillä, onko se Milanin panta ei ole asian kanssa mitään merkitystä. Mua ei ainakaan kiinnosta onko se Milanin vai vaikka jonkun ihan tuntemattoman keksintö. Ainoa asia jolla on merkitystä on se että se toimii.

Näille koirakouluttajille on omat ketjunsa niin en ala täällä väittelemään asiasta yhtään sen enempää, mutta ainakun tulee näitä kommentteja miten Milan potkii koiria, mä en tiiä pitäskö alkaa nauraa vai itkeä. Tainnut mennä koko idea taas toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ilman että mitään jäi sisään kun Milan selittäny koko jutun. Huomaa miten ihmiset menee niin massan mukana käyttämättä omaa järkeään, erityisesti sitä maalaisjärkeä.

Meillä on ainakin kotona koira johon ei todellakaan ne ns. lässytykset tehoa vaan vaatii välillä ihan oikeesti tiputtaa maanpinnalle kosketuksella, joka ei todellakaan tarkoita potkasemista.
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.10.2011 klo 21:21)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 21:23  
+
0
3vk uudessa työssä ja vieläkään en ole täysin tottunut meidän arkeen. Mooseksessa en ole huomannut muutosta -onneksi. Oon kyllä melkeen joka päivä jättänyt sille aina jotain tekemistä/purtavaa kotiin. Puuhapallon, kongin tai luun. Yllättävän kivasti menee "koko päivä" töihin ja lenkkeilyyn. Aamulla ennen töitä tehtiin puolentunnin lenkki ja töiden jälkeen puolentoistatunnin lenkki. Sen jälkeen oon vaan maannut sohvalla kuolleena... Tiesin kun hankin koiran että noi aamulenkitykset tulee olemaan karseita, mutta jotenkin oon suoriutunut ja jaksanut herätä puoltuntia aikaisemmin.

Miten voi ihmislasta väsyttää!
Follies Neville
09.03.2011

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 27.10.2011 klo 22:02  
+
0
Mä en myöskään tajua sitä, miten ihmiset voikaan vääntää kaikesta niin pahan jutun kuin tuo Cesar Millan. En halua minäkään tästä koulutuspalstaa, mutta ei ihmiset vaan oikeasti ole perehtyneet tuon miehen tapoihin kun puhuvat potkimisesta. Sähköpanta ei ole Suomessa laillinen, mutta Jenkeissä on - toisten mielestä taas esim. kuristava panta voisi olla jotain ihan kamalaa, mutta meillähän se on ihan hyväksytty juttu. Asioilla kun tuppaa olemaan monta puolta. Itse koitan käyttäytyä koiralle niin kuin muut koirat toisilleen käyttäytyy - ei nekään montaa kertaa pyytele asioita vaan sanovat kerralla kunnolla, niin kuin eläimet yleensäkin - oon tottunut tähän jo hevosten kanssa.

Musta tuntuu että Thelman neuroottisuus palloja ja keppejä kohtaan kasvaa - ei kiinnosta koirapuistossa enää ollenkaan muut koirat jos löytää pallon tai jonku hyvän kepin :neutral:

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 16:15)