Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:47

Labradorinnoutajat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 06:20  
+
0
Mä oon kattonut aika paljon Millanin jaksoja enkä oo kyllä kertaakaan nähnyt sen potkivan yhtäkään koiraa. Mutta sama se. Sähköpanta taas on sallittu tuolla missä ohjelma on tehty, joten ei siitäkään sen enempää.. Taatusti jos ois Suomessakin sallittu niin sitä käytettäis. Mutta näissäkin jakaantuu mielipiteet. Voin kertoa, että Millanin jaksojen ansiosta heräsin itse siihen miten saan remmirähinät opetettua pois, ja se onnistuikin. Ja ihan ilman koiraa potkimatta. Mä en mitenkään sitä ihaile, mutta en nyt oo kauheesti vastaankaan. Edelleenkin, tästä on monia mielipiteitä ja tässä mun, enkä ala kiistelemään kenenkään kanssa mistään, sen verran vaan sanon että mulla on yks tuotantokausi boksina kotona ja yhdessäkään jaksossa en tosiaankaan ole nähnyt että kukaan potkisi koiraa.

Mä voin vastailla furu-kysymyksiin tänään illemmalla.. meillä kun tuota kokemusta on yllin kylliin :nauru:

Meillä on Taavilla korvat niin kipeet, että kun illalla laitoin tippoja niin ihan vingahti kun toiseen korvaan laitoin :suru: Annoin sit kipulääkkeen että jos on kovin kipee niin vähän helpottais. Ilmankos onkin ollut vähän ärhäkkä ulkona alkanut vähän rähinöimään viime aikoina jopa tutuille koirille, mutta varmasti korvakivusta johtui.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 08:35  
+
0
Joo ja monet mieltävät koiran pahoinpitelyksi remmistä nyppäykset, tökkäämisen sormella(jotta koira havahtuu kuuntelemaan) tai vastaavasti jalalla tönämisen. Ei noita saakaan herkille koirille käyttää ja ei Millan niitä herkille koirille käytäkään vaan käyttää muita keinoja.

Mä oon käynyt monen monilla koirankäyttäytymiskursseilla missä on vannotettu positiivisen vahvistamisen puolesta. Tämän puolesta minäkin todellakin olen kouluttamisessa, mutta jos koiralla(kuten omallani) on jo kehittynyt käytöshäiriöitä niin ei siinä enää namien kanssa pelleily auta. Kokeiltu on meinaan. Nämä kouluttajat eivät tajunneet sitä että koiralla oli jo käytöshäiriö ja keskityttiin vääriin asioihin.

Luna menee tietyissä tilanteissa niiiiiin ylikierroksille että ei siinä tilanteessa auta edes sisäfileen heiluttelu naamarin edessä, vaan koira tarvitsee sen "herätteen" eli meillä yleensä remmistä nyppäsyn tahi polvella kyljestä tönäsyn. Siis sen verran että koira havahtuu, muttei sitä satu. Olen meinaan itse samalla volyymilla tökkässyt kokeilu mielessä yhtä kaveriani ja hän sanoi että se tuntui muttei sattunut. Väitän että pahemmin Lunaa sattuu siinä tilanteessa kun pääsee siihen kiihtyneeseen tilaan kun alkaa itse repiä ja riuhtoa remmissä ja minä revin sitten toiseen suuntaan. Uskon että tämä sattuu koiraa enemmän kun se pieni nyppäsy remimstä tms.

Mutta koiran potkimista vastaan todellakin olen!!! Tai muuten vaan väkivaltaista kurittamista.

No tästä olen minäkin vääntänyt koirakouluttaja palstalla ja mielipide-eroista ei voi kiistellä... tai voi, muttei siitä ole lopulta mitään hyötyä. :roll:

Mutta näillä meillä mennään ja koira on normaali iloinen itsensä, ei täysin potkimalla ja hakkaamalla alistettu rääpäle. :wink:

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 10:12  
+
0
Tässä muut on kiteyttänyt ajatukseni paremmin kuin itse osasin.
Meillä myös kokeiltu kaikkea kunnes perehdyin tuohon Milanin tapaan ( jääköön tämä tähän kirjoitukseen osaltani, tämä milan keskustelu) ja tuo suhadus on myös tosi toimiva ( ainakin meillä). Sama juttu myös meillä, vaikka sisäfilettä naamalle "läjäyttäisi" :ttou: ei koiran huomiota sillä saa jos on jo päässyt vetämään kierroksia.

Palatakseni tuhon pantaan vielä, ajattelin kokeilla hieman sen löysäämistä jos se asettuisi paremmin kohilleen. Ei noin yksinkertainen juttu voi olla näin vaikee :roll:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 10:29  
+
0
Ja siis pääasiassa pyrin seuraamaan koiraani jotta ei pääse ylipäänsä tuohon kiihtyneeseen tilaan, mutta valitettavasti se ei aina onnistu.

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 10:39  
+
0
^ Toi onkin tosi vaikeaa välillä, meillä on ton "puupään" kanssa menty aiempina vuosina niiiin perus edellä puuhun, ihme jos ei nyt ala jotain edistymistäkin näkymään.

Pakko on ennakoida koko ajan tai muuten mennään kun herne pussi tuon 50kg:n keijukaisen perässä :nauru:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 15:24  
+
0
Käytiin äsken Baileyn kanssa kontrolliröntgenissä, ja kaikki näytti hyvältä! :aurinko: Mikä helpotus! Mä olin niiiiin varma että ton vauhdin ja kohelluksen kanssa ei saatas ikinä tota jalkaa parantumaan.. Nyt pitää vielä n. kuukausi ottaa rennosti ennenkuin saa pitää vapaana tai tehdä mitään erikoisempaa.

Bailey ei taas millään meinannu nukahtaa, mutta sittenkun nukahti niin ei millään meinannut herätä. Koko matkan kotiin nukkui ja nyt sohvalla makaa tällänen raukka. Kieli ulkona ja tassut roikkuu. :nauru:

(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.10.2011 klo 15:26)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 16:29  
+
0
^ihana ressukka :nauru: Taavillahan on aina ollut se ongelma ettei meinaa herätä nukutuksista. Vissiin uni maistuu niin hyvin. No, sen mielestä parhautta onkin nukkuminen ja syöminen. Niin ja nartut :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 19:59  
+
0
Saimin mielestä parasta on syöminen. Se oli tässä yksi aamu vetänyt sitten kymmenen semmoista dentastixin tyyppistä purutikkua kitusiinsa :nauru: Se maha on niiin pohjaton! Tosin ehkä joskus ruokaakin houkkutelevampaa on toisten koirien seura... (Ikinä ei oo ollu ohituksissa ongelmia, köh köh... :viheltel:)
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.10.2011 klo 19:59)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 28.10.2011 klo 21:11  
+
0
Taavi on myös syömisessä ihan huippu. Mutta se on myös niin yksinkertainen ettei halua nähdä vaivaa saadakseen sitä syötävää. Ei esimerkiksi koskaan yritä kaappeihin tai aukoa ovia tms. Ja vaikka ruokatynnyrin kansi on rikki ja se sais nappulaa helpostikin sieltä, niin se ei koskaan yritä. Taavi odottaa että kaikki tulee valmiina eteen, se pätee kaikessa. Se ei näe vaivaa minkään asian eteen saadakseen jotain vaan odottaa päästäkseen helpommalla :nauru:
Pentuna ja nuorena toki pölli ruokia yksin ollessaan, mutta ei enää, siitä on tullut laiska.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 18:00  
+
0
Onneksi Thelman mielestä USEIMMITEN ruoka on kivempaa kuin muut koirat ;) Ruokaakin kiinnostavampaa on ehkä pallot ja kepit. :roll: Hullulla on halvat huvit, idiooteilla ilmaset!

Hassua on että tuo ei koskaan oo (vielä) murtautunut mihinkään syömään yhtään mitään. Kerran kun oli päässyt aitauksestaankin pois, niin oli jättänyt ruokapussin silti rauhaan. Tosin siitä on jo aikaa, nykyään tuo ahneus kun vaan kasvaa. Oli äsken koirapuistossa mun luona koko ajan tuijottelemassa mua, kun oli nameja taskussa (niin oli tosin kaikki muutkin puiston koirat). Ehkä meidän rallytokosta nyt tuleekin jotain kun on noin motivoitunut ^^

Eilen oli viimoinen jäljestys. Tehtiin kaksi verijälkeä, joista toisen Thelma meni naama kiinni maassa ihan täysillä - ei meinannut liinakaan riittää, vaan mun piti juosta perässä. :love: Oli kyllä aika huikee fiilis. Toisesta tein tietoisesti vähän vaikeemman, kalliolle ja ripottelin verijälkiä vähän kauemmas ja eri paikkoihin kuin suoraan, niin Thelma vähän poukkoili ja pysähtyi kerran katsomaankin mua, että oonko mä nyt oikeesti oikealla jäljellä. Mutta nyt kun selkeesti tuo verijälki oli näistä kaikista paras (koko koiran olemuskin muuttui kun se haistoi veren, hösläävästä sellaiseksi ihan vakavaksi ja tuijotti mua koko ajan tosi kiinteesti) niin tietääpähän millä me jatketaan tästä eteenpäin :peukku:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 18:48  
+
0
^Mä kävin tänään ostamassa verta ja ajattelin, jos huomenna vetäisi tuolle sitten verijäljen. En oo ennen tehnyt, joten oisko vinkkejä miten aloitellaan? Tuo kyllä käyttää nenäänsä hyvin ja seuraa jäniksellä vedettyä jälkeä tosi hyvin.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 20:34  
+
0
Mä tein ensimmäisesta jäljestä liian helpon ku tuo juoksi suoraan sinne sorkan luokse. Mutta pitäisi tehdä uusi jälki taas. Huomenna on vapaata niin ehkä mä jaksaisin mennä tekemään. On siinä oma vaivansa käydä tekemässä ja merkkaamassa, kun oon näin laiska vielä.

Lunatic miten Luna sitten käyttäytyy kun se villiintyy? Mooseksella sama vika kun lähdetään lenkille tai kun näkee toisen koiran, että se innostuminen tulee sit hepuloimisena minkä Mooses sit kohdistaa hihnan repimiseen ja rikkoi jopa hihnankin poikki... Välillä pelkkä ärähdys riittää mut ei aina. Nyt ollaanki tehty rankempaa liikuntaa. Tänään tehtiin melkeen kahden tunnin lenkki Minni corgin kanssa metässä ja pellolla. Illalla käytiin koirapuistossa. Nyt on mehut imetty tosta koirasta!
Follies Neville
09.03.2011

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 22:10  
+
0
aavehamsteri, kannattaa tehdä varmaan muutama jälki ja tehdä ehkä aluksi vähän lyhyempää. Tai en tiedä ootko ennen tehnyt jälkeä, että jos koira tietää mistä on kyse niin eiköhän sitten voi tehdä pitkääkin. Lantraat vaikka puolen litran pulloon puolet verta ja puolet vettä, ja sitten meet ja teet johonkin sen jäljen. Ehkä kannattaa aloittaa esim. polulla. Tiputtelet verta muutaman pisaran pitkin polkua. Meidän ohjaaja sanoi että esim. joka askeleella voi tiputella veripisaraa, niin että siitä ei ihan yhtäjaksoista kuitenkaan tuu. :) Annat jäljen laskeutua puolesta tunnista kahteen tuntiin, ja sitten meet ajaan jäljen. Toivottavasti onnistuu :peukku: Meidän ohjaaja sanoi myös että kannattaa opettaa se tietty lupasana, jolla koira saa lähteä jäljelle.

Rallytokossa mentiin rataa, ja tuli taas todettua että on tuo koira vaan liikkeissään hidas, verrattuna esim. bordercollieen, mutta ohjaajan mielestä me jo osataan tosi hyvin. :kumarrus: Alkoi jo jopa huomautteleen ihan pikkutarkoista asioista, kun osataan jo perusasiat kuulemma hyvin. Jei! Tänään oli motivaatiokin taas tallessa.

Pidittekö te muuten labbismiitinkiä?
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 30.10.2011 klo 22:11)

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 22:34  
+
0
Googlettamalla löyty hyvä ohje verijäljen tekoon (:
Kuinka verijälki tehdään?
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 31.10.2011 klo 10:41  
+
0

Birdie kirjoitti:

Lunatic miten Luna sitten käyttäytyy kun se villiintyy? Mooseksella sama vika kun lähdetään lenkille tai kun näkee toisen koiran, että se innostuminen tulee sit hepuloimisena minkä Mooses sit kohdistaa hihnan repimiseen ja rikkoi jopa hihnankin poikki... Välillä pelkkä ärähdys riittää mut ei aina. Nyt ollaanki tehty rankempaa liikuntaa. Tänään tehtiin melkeen kahden tunnin lenkki Minni corgin kanssa metässä ja pellolla. Illalla käytiin koirapuistossa. Nyt on mehut imetty tosta koirasta!



Siis vetää remmissä kun hullu. Silmät vaan kiiluu kun "lukitsee" vetämisen kohteen ja sitten onkin yleensä jo myöhäistä. Eli silloin ei auta enää ne sisäfileet ja ärjymiset vaan täytyy oikeasti tökkäistä kaveri hereille. Paras konsti jos kerkeää reagoida asiaan ennen Lunaa eli viedä huomio minuun eikä siihen minkä luokse palavasti haluaisi päästä.
Ja joskun on alkulenkistä "pikkaisen" liikaa tuota intoa ja koira painelee menemään kun päätön kana ja vetää koko ajan, niin ei tuossakaan yleensä meillä auta enää namit tms. vaan täytyy kokonaan yleensä pysähtyä ja nypätä remmistä jotta koira herää kuuntelemaan. Tätä täytyy tehdä muutamia kertoja, että menee kokonaisuudessaan jakeluun, loppu lenkki meneekin sitten yleensä ihan ok, mitä nyt sitten saattaa näitä yllättäviä tilanteita kehkeytyä, esim. kulman takaa tuleva koira tms.
Nuorempana Luna myös purki turhautumisensa remmiin, siis kun ei päässyt hepuloinneiltaan moikkaamaan sitä vastaan tulevaa koiraa ja onpahan mulla parista takista hihatkin riekaleina kun on tarrannut hihoistakin kiinni. :mad: nykyään harvemmin enää harmistuu tästä niin paljon, että remmiin enää tarttuisi(tai hihoihin) kun olen vaan järjestelmällisesti ohittanut kaikki vastaan tulevat eli ei olla remmissä moikattu oikeastaan ketään moneen vuoteen. No naapurin koiran kanssa ovat joskus haistelleet pihalla remmissä mutta se on sitten siinä ollut ja nämäkin kerrat ovat päätyneet katastrofiin kun kumpienkin koirat hepuloi joten päätettiin ettei anneta niiden enää moikata remmissä. :peukku:

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 31.10.2011 klo 12:28  
+
0
Ei pidetty miittiä taaskaan, käytiin kahdestaan Iipun ja Pedron kanssa lenkillä :hymy:

Oliko eilen Lohjalla ketään P&V Show'ssa? Itse kävin siellä puolen päivän jälkeen testauttamassa Rambon joukkonäytteenottotilaisuudessa ja samalla ihastelin pentuja. Eipä onneksi kasvanut pentukuume, ei...

Muakin kiinnostaa verijälki, mutta vielä ei ole saanut aikaiseksi kokeilla sitä. Mennään kyllä parin viikon päästä Rambon kanssa "kurssille" opettelemaan, että osaan sitten varmasti tehdä oikein :nauru: Hyvä linkki oli kyllä ^^

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 31.10.2011 klo 13:41  
+
0
Meillä myös Taavi alkaa välillä vetämään ja sen korvat ihan lukkiutuu johonkin muuhun maailmaan silloin. Se ei vedä koirien perään, mutta jos se haistaa jotain niin se uppoutuu syvälle siihen hajun maailmaan. Silloin sille ei enää riitä nyppäisy pelkästään vaan pitää myös pysähtymällä herättää tähän maailmaan takaisin. Ja myös joudun välillä tökkimään Taavia, yleensä teen sen jalalla, tönäisen vähän ja herätän sen taas jostain ajatuksista. Tässä päästään siihen potkimiseen, Monet käyttää koiran herättämisessä jalalla tönäisyä, mitä oon myös Millanin nähnyt käyttävän jaksoissa. Mun mielestä se on potkimisesta todella kaukana. Ellen sit oo itse missannut jotain vaikka aika paljon jaksoja oon katellutkin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.10.2011 klo 13:42)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 31.10.2011 klo 13:52  
+
0

eepi78 kirjoitti:


Meillä on Taavilla korvat niin kipeet, että kun illalla laitoin tippoja niin ihan vingahti kun toiseen korvaan laitoin :suru: Annoin sit kipulääkkeen että jos on kovin kipee niin vähän helpottais. Ilmankos onkin ollut vähän ärhäkkä ulkona alkanut vähän rähinöimään viime aikoina jopa tutuille koirille, mutta varmasti korvakivusta johtui.



Joko sä olet siirtänyt Taavin raakaruokintaan ja eliminaatiolle? Vai eikö sekään passaa, eli onko ulkoiset pölyt tms niin pahat jo itsessään ettei pysy oireettomana silläkään?

Mä olin miehen matkassa viikonloppuna metsässä ja alkoi vähän polttelemaan ajatus että josko sitä hankkisi itselleen metsästyskortin ja tietenkin sitten pitäisi saada koirakin siihen touhuun. Koiraa ei tosin tule ennen Oskusta aika jättää, piti tulla noutaja tähän väliin mutta tulikin käppänä. Ihan jännää olisi saada itselle toimiva metsästyskoira. Pitää vaan katsoa rehellisesti mihin omat rahkeet riittää ja neljään harrastavaan koiraa ei mitenkään. Mutta todennäköisesti tässä viiden vuoden sisään todennäköisesti olisi ajankohtaista. Joko labukka tai sitten cockeri. Terveys erot kiinnostaisi, jos jollakin ois tietoa kummastakin, tosin olen ymmärtänyt ettei mitenkään maailman terveimpiä rotuja ole kumpikaan. Onko käyttö- ja näyttölinjaisissa terveyseroja ja mistä löytää kasvattaja joka pitää esim moniallergiaa riittävänä syynä jalostuksesta pois jättämiseen.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Arski

Arski
Viestimäärä: 9

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 31.10.2011 klo 14:32  
+
0
Hei. Uusi Labbis poitsu Pölli liittyy mukaan. Pölli on nyt 17 vko karvapallo. Kovasti olen lukenut mitä palstalla keskustellaan ja vinkkejäkin saatu miten poijjan kanssa vois toimia. Koirakoulu ollaan alotettu ja kovasti kiinnostas agility ja verijälki kuhan saadaan ikää riittävästi. :hymy:











Piti vielä muokata kun opin (ehkä) miten kuvia lisätään.. kolmas kerta toden sanoo (?) ja siis viides sadas kerta toden sanoo... mie oon niin surkea näitten vekottimien kanssa :eitietoo:
Labradorinnoutaja Pölli
1.7.2011
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.10.2011 klo 15:13)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Maanantaina, 31.10.2011 klo 15:02  
+
0
^Tervetuloa mukaan vaan! :hymy: Ihania kuvia.
Saat ne näkyviin kunnolla kun klikkaat sitä ite kuvaa vielä oikealla, ja valitset "Kopioi kuvan osoite". Sitten sen liität tänne!

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 04:45)