Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 16.02.2012 klo 12:31

Labradorinnoutajat - osa 4

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 13:20  
+
0
Tervehdys!
Taitaa olla jotain tautia liikkeellä, koska Rinokin alkoi viime yönä köhimään ja sen kuonoon, molemmin puolin, nousi sellaiset ihme patturat. Soitin Tampereelle eläinlääkärille, joka sanoi ettei kuonossa ole imusolmukkeita joten arvioitukseksi kai jää mitä ne on. Soitin vielä kasvattajallekin tänään ja laitoin pateista kuvat perään. Todella omituista. Rinohan sairasti kennelyskän loka-marraskuussa ja nyt näyttäis, että uudelleen tulee. Eli taas 2 viikkoa kotioleilua...Jos vointi huononee niin menemme taas eläinlääkäriin. Tällä hetkellä Rinolla ei ole kuumetta ja ruokakin maistuu. On kuitenkin väsyneempi.

Hihnakäytöksestä sen verran, että Rino rakastaa hangessa "uimista". Se tekee lenkeistä tosi haastavia, koska luntahan on melkoisesti! Vetämistä on edelleen ihan ärsyttävyyteen asti ja jumittumista kun toinen koira tulee näköpiiriin. Ei namit eikä lelut saa Rinon huomiota pois toisesta koirasta. Metsälenkin menee tosi hyvin. Rino ei yritä karkailla vaan pysyy hyvin lähellä ja tulee kun kutsutaan.
Yritän liittää kuvia Rinosta.
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 13:29  
+
0


Se haluaa vaan leikkiä...

Mikä on totta! Toinen on niin innoissaan kun saa juosta täysiä!
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 13:54)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 13:37  
+
0
Sitten kun pentu tulee niin aluksi lenkitän pennun erikseen, pidän mahd. paljon irti että se kiintyy muhun ja seuraa mua eikä Moosesta. Sitten ku se on kasvanut ja jaksaa tehdä pidempiä lenkkejä niin lenkitän koirat yhdessä. Siinä on omat haasteensa kyllä.

Mooses kun pääsee vapaaksi niin se kyllä juoksee ja riehuu itekseen.
Follies Neville
09.03.2011

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 13:40  
+
0
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 13:50)

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 13:52  
+
0

Mouse kirjoitti:



Tuossa poskessa pitäis näkyä punainen nuoli osoittamassa pattia mutta näkyy kyllä niin pienellä ettei oikein saa selvää.
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 13:53  
+
0




On se niin rakas! :love:
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 15:15  
+
0
Joo, kyllä meilläkin lenkitetään pojat erikseen pitkän aikaa. Opetellaan pennun kanssa ensin hihnakäytöstä ja vapaana menemistä, välillä sitten voidaan harjoitella yhdessä menemistä ja pieniä lenkkejä. Eipä pennun kanssa voi vielä aikoihin tehdä yhtä pitkiä lenkkejä kuin Rambon kanssa, joten aika paljon aikaa menee ulkoiluihin :nauru:

Voi vide, mä oon niin ilonen ja tyytyväinen! Oltiin tänään molempien ekoissa rallytokokisoissa, tavoitteena kokemuksen hakeminen ja hyväksytty tulos. Saatiin ne ja vähän enemmän: 91 pistettä ja TS! :jjei: Tästä on hyvä jatkaa ja lähteä metsästämään RTK1:stä :kieli:

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 15:58  
+
0
Netan ja Pepin lenkitän yhdessä ja luulen, että iso labbisuros saattaa vetää kovempaa jos yhtäkkiä kiskaisee kuin noi tytöt yhteensä. Pennun vien ulos erikseen, kun ei se pysyisi vielä noiden toisten perässä, mutta sitten kun se pysyy mukana niin otan sen kolmanneksi. Eikä muutenkaan pentu vielä tarkene tuolla ulkona vaan alkaa heti tärisemään. Onneksi tänään kävin ostaa sille manttelin, mutta Mindi vierastaa vielä sitä ja se on vielä vähän liian iso mun vauvalle 30cm selän pituudellaan :roll:
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 17:00  
+
0
Unohdin kertoa tossa edellisessä viestissä, että Mindi 7vk 2pv aloitti taippariopinnot :paapatus: tänään riistaan tutustumisella ja kaninkarvadummyilla leikkimisellä. Hienosti juoksee heitetyn dummyn kiinni ja nostaa suuhun, mutta palautusten kanssa on vielä vähän reenattavaa, mutta tuskin vielä kannattaa olla huolissaan :viheltel:
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 20:39  
+
0
Juu, pakkohan se ois alussa käyttää erikseen ulkona pentu ja aikuinen koira. Mutta haaveena ois joskus lenkittää niitä samaan aikaankin, mut taitaa olla turha toivo niin kauan kun Taavi on tuollainen hömelö. Mutta mitäs mä vielä asiaa mietin kun ei pentuakaan oo vielä.

Mun piti kysyä vielä, että juoko teidän muiden koirat tavallista enemmän nyt talvella? Taavi on alkanut meinaan juomaan tosi paljon. Aiemminhan sen juominen on sitä, että ihan pari kertaa päivässä käy lipomassa kupista eikä edes mitään suuria määriä. Ei edes kesähelteillä yleensä juo kuppia tyhjäksi. Nyt talven aikana kuppi tyhjentyy parikin kertaa päivässä ja tuo on koko ajan juomassa, lenkkien jälkeen, ruuan jälkeen ja välillä ihan muuten vaan. Ja juo pitkiä aikoja ja hartaasti. Jostain luin, että toi juominen talvella vois liittyä ilmanvaihtoon ja kuivaan ilmaan pakkasilla. Pitää nyt tarkkailla väheneekö yhtään kevättä myöten, pelkään vaan että tolla on joku tauti kun toi juominen on lisääntynyt radikaalisti viime aikoina. Jos ois aina juonut tolla tavalla niin en edes kiinnittäis mitään huomiota asiaan, mutta tosiaan kun Taavin juomakulttuuri on ollut aiemmin ihan erilaista. Se nyt vielä puuttuis, että sillä ois joku diabetes..
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 22:26)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 10:42  
+
0
Mouse eli siis ihon alla täysin samassa kohdassa kummassakin poskessa? Mooseksella on samanlaiset pallurat kummassakin poskessa yksi. En mä ole kiinnittänyt niihin mitään huomiota.

^ Toi kuulostaa aika huolestuttavalta. :eitietoo:
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 12:05  
+
0
^No mun tuurilla sillä on joku sairaus taas mihin toi juominen viittaa.. ei ois yllätys. Sinänsä joku diabeteskaan ei ois katastrofi, sen kanssakin voi elää hyvää elämää kunhan sairaus on tasapainossa. Ja hoitsuna sentään sekään ei tulis uutena, jos mä hoidan diabeetikko-ihmisiäkin niin samassahan se koirakin menis. Mutta noin niinkuin muuten mä en kaipais yhtään lisähuolta meidän elämään terveyden suhteen.
Huolissani mä en oo vielä ollu ihan siitäkään syystä, että mitään muita sairauden oireita Taavilla ei ole. Ruoka maistuu, paino pysyy samassa, ei siis laihdu eikä liho, turkki hyvä, niin hyvä mitä Taavilla nyt voi olla haiman takia yms. On pirteä ja vilkas ja ei nuku normaalia enempää yms. Yleensähän tollasiin sairauksiin liittyy muitakin oireita. Tosin joskus voi kyllä tulla pikkuhiljaa ja oireilla vaan jollain yhdellä tavalla. Mutta jos ois joku diabetes, niin usko kyllä että ois muitakin oireita. Tai jos kilpirauhanen vaivaa niin yleensä siinäkin laihtuu tai lihoo.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.02.2012 klo 12:09)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 12:12  
+
0
Ei se Taavi tarvitse uutta vaivaa, voi raasua. Jos se juo paljon, niin pissaileeko se myös usein? Onko laihtunut? Eihän tuo pakosti ole mitään, nythän on ilmatkin lämmenneet niin Mooseskin läähättää sisällä ja ulkona että vois johtua siitä.
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 12:16  
+
0
Ei se pissi enempää kuin ennenkään, tai tietty vaikee sanoa kun merkkailee ulkona tunninkin ihan reilusti ja eipä se pissi kun niitä pieniä liruja kerrallaan kun merkkailee. Mutta en oo ainakaan huomannut mitään suuria pissamääriä. Eikä pyydä pissillekään että tuskin sillä sen kovempi hätä on kuin ennen. Voi tietty toi juominen johtua siitäkin, että talvella se viipottaa menemään paljon vilkkaammin kuin kesällä, eli jano varmaan tuleekin kun on menossa koko ajan. Kesällä kuumalla ei tehdä edes pitkiä lenkkejä. Nyt koko talven se lenkilläkin on aktiivisena koko ajan, kulkee edellä ja mennä touhottaa ja vauhti on kyllä aika kova kun reippaasti kävellään mun pitkien jalkojen tahtiin. Ehkä mä nyt sitä en mihinkään lekuriin kiikuta heti, tarkkailen asiaa ja niin kauan kun koira muuten voi hyvin niin saa olla mun puolesta. Kun ei kerran mitään muita viitteitä mihinkään sairauteen ole.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.02.2012 klo 12:16)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 12:43  
+
0
Jep, kyllä se vesi sit tulisi läpi ulos jos sillä diabetes olisi. Luulisi että huomaisi eron siinä virtsailussa. Ei ihan vielä kannata huolestua.

Mooses ei sitten ole oksennellut perjantai aamupäivän jälkeen. Onneksi. Kyllä se oli niin väsynykin että kyllä huolestutti. Olihan se mukavaa kun oli niin rauhallinen, mutta olin iloinen kun se eilen leikki ja toi palloa ja oli oma ihana itsensä. :love:


Mouse, toi ei oo paraskuva. Mutta tuossa kohdassa Mooseksella on kummallakin puolella tuollaiset ehkä kynnen kokoiset pallura.
Follies Neville
09.03.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 15:35  
+
0
Onko Taavilla suoli toiminut normaalisti?
Kaverin koira alkoi juomaan isoja määriä ja parin päivän päästä kiikuttivat teholle kun alkoi oksentaa ja vaan makasi. Leikkauskessa poistettiin osa suolta ja iso KIVI eli suoli oli tukossa. Mutta siis tämä koira ei ollut ulostanut pariin päivään joten siksikin joi paljon.

Mutta toivotaan että on vaan jotain kuivuutta ilmassa. Luna juo aika samanlailla mitä normaalistikin talvella. Joskus saattaa olla latkinut vesikupin tyhjäksi ja joskus taas sama vesi on koskemattomana päivänkin... Kesällä kyllä juo säännöllisen tasaisesti koko ajan.
Yleensä milloin tuo juo on kun on juuri syönyt eli syömisen jälkeen latkii vettä päälle.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 16:52  
+
0
Kirjotin pitkän teksit ja se vaan hävis.. plääh.

Juu eli Taavilla on vatsa toiminut ihan normaalisti, kakkii sen kolmisen kertaa päivässä ja ihan normaalia ulostetta, se on sille normaali määrä. Ruokakin on pysynyt samana jo pari vuotta ainakin eli ei voi siitäkään olla juominen. Ja muutenkaan ei ole mitään poikkeavuuksia ollut talven aikana mikä vois selittää ton juomisen. Ja tätä juomista on nyt kestänyt koko talvi eli jostain varmaan marras- joulukuusta asti eli tuskin mistään äkkinäisestä on kyse kun koira kuitenkin on hyväkuntoinen ja normaali. Kaikista eniten pelottaa se diabetes tai joku munuaisten prakaaminen, mutta luulis että nekin nyt oirelis muillakin tavoin. Pissaa tulee ihan normaalisti eikä mitenkään esim. tulehdukseen viitaten, sekin on kun jo kerran ollut niin tietää oireet.
Ehkä se vaan juo sit enemmän, mistäs näistä tietää. Enkä tiedä voisko esimerkiksi antibiootti aiheuttaa juomista, sillähän on kuuri edelleen päällä, ja samaa antibioottia ollut pitkin syksyä ja loppukesää ihan tähän päivään asti. Tai voisko sit toi siedätyshoito aiheuttaa tota.. pitääkin joskus kysyä lääkäriltä. Sen tiedän, että kortisoni lisää janoa ja sitä myöten pissaa, mutta eipä tolla ole kortisonikuuriakaan ollut vuosiin. Kyytablettia joudun joskus antamaan kovaan kutinaan mikä tulee siedätyshoidosta, mutta sitäkään ei ole nyt saanut kuin pari viikkoa sit viimeks yhden kerran.

Ja Taavikin on aina juonut heti ruuan päälle, mutta nykyään se käy muutenkin kupilla pitkään ja hartaasti. Saattaa mennä siis heti lenkin jälkeen, ihan muuten vaan ja joka kerta se juo ihan kunnolla, parikin minuuttia putkeen. Kun aiemmin sen juominen on tosiaan ollut sitä ettet välttämättä edes päivän aikana tajua onko se edes juonut vai ei kun juo niin vähän. Kesällä juo kyllä kuumalla enemmän muttei silloinkaan tätä tahtia. Nykyään on melkein joka päivä vesikuppi tyhjä kun tuun töistä, se saattaa olla tyhjä myös aamulla kun herään. Aiemmin sama vesi oli aina aamusta iltaan ellen vaihtanut sitä päivällä kun herrallehan ei kelpaa mikään seisonut vesi.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.02.2012 klo 16:56)

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 17:16  
+
0
Birdie: Juuri samalla kohtaa kun Mooseksella ja varmaan samankokoisetkin pallurat. Kasvattaja (eläinlääkäri) katsoi lähettämäni kuvat ja pyysi, että kävisimme näyttäytymässä eläinlääkärilla noiden takia ensi viikolla. Rinolla ne patit näkyy selvästi ulospäin ja kun vertaa vanhoihin valokuviin, niitä ei niissä näy. Patit on ihan liikkuvat nahan alla. Pientä köhimistä Rinolla on mutta ei mitään kauheeta yskää kuin viimeksi. Syö normaalisti ja on leikkisä.
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 17:33  
+
0
^^ Toivotaan että se on lääkkeen sivuvaikutus!
Taaville rapsutukset ja halit. :paijata:

Mä ostin Mossulle tänään matolääkkeet (ku kaikki muutkin niin määkin).

Muoks. Väksy lisää
Follies Neville
09.03.2011
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.02.2012 klo 17:52)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 17:39  
+
0
Mä en kestä, löysin itteni taas äsken pentuvälityssivuilta :ttou:
Kun mä en nyt tiedä mihin ajankohtaan se pentu ois paras ottaa. Mulla ois puoltoista viikkoa vielä lomia pitämättä ennen kesää eli hyvinkin voisin nyt keväälle ottaa, sit taas heinäkuussa ois neljän viikon kesäloma, siihen ois kaikista paras ottaa pentu. Ainoo vaan että silloin ei välttämättä ole missään tässä lähellä pentueita. Nyt ois useempikin pk-seudulla, astutettuja ja syntyneitä, aaargh! Pidemmällekin voin lähteä jos vaan julkiset kulkee sinne asti, muuten vähän hankalaa. Ja mä tahdon sen pennun, mutta edelleenkin joku jarruttaa.. Ja tekin kaikki tiedätte ettei se pentu olis mikään hetken mielijohde vaan sitä on mietitty ja pohdittu kauan, silti mä en vaan uskalla tehdä sitä lopullista päätöstä kuitenkaan. Mut jos vaan ottais yhteyttä kasvattajaan ja varais pennun niin sit se ois tehty, ei vois enää perua, eiks niin? :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 21:45)