Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 14:17

Lapinporokoirat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 15

mau

mau
Viestimäärä: 205

VS: LAPINPOROKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 10:48  
+
0
Tunkeudun tänne nokkineni kyselemään.. En lukenut koko ketjua läpi, mutta lapinporokoirat kiinnostavat, tosin en voisi tähän elämäntilanteeseen (eli vuosiin, jos koskaan) lapinporokoiraa ottaa.

Huomasin kenneleitä selatessa, että pentueisiin on syntynyt tälläisiä pitkäkarvaisia yksilöitä? :O Onko se sallittua esimerkiksi näyttelyissä? Mitä mieltä te rodun harrastajat olette näistä? :--)
Shetlanninlammaskoira Micky/05

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 11:09  
+
0
^Pitkäkarvaisuus on sallittua, näyttelyissä kuitenkin riippuu usein tuomarista, pitääkö tuomari siitä, vaikka on rotumääritelmässä hyväksytty. Usein valitettavasti pitkäkarvaiset eivät näyttelyissä menesty hirveän hyvin. Aika vähänhän noita kunnon pitksiä kuitenkin syntyy.

unintended

unintended
Viestimäärä: 166

VS: LAPINPOROKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 13:07  
+
0
^^^Mäkin olen tota agin harrastamista miettinyt, mutta Ohmu on vielä niin vaiheessa, että vähän toppuuttelen itseäni. Menisi säheltämiseksi kentällä kuitenkin, koira ei pysyisi luona eikä keskittyisi siihen tekemiseen. Toko on nyt vielä enemmän se meidän laji, kunhan siinäkin päästään yli siitä häiriötekijöiden huomaamisesta. :roll: Mun pitäisikin etsiä jostain joku ryhmä missä voisi jatkaa reenailua, viimeisin kurssi missä oltiin loppui jo jokin aika sitten ja sen jälkeen ollaan ihan vain kotioloissa treenailtu.

Mua ei sinänsä näyttelyt kiinnostamalla kiinnosta, kiva niissä on silloin tällöin käydä (kivempi olisi vielä jos koira pärjäisi :shhh:), mutta en tosiaan mitään titteleitä metsästä. Ja niissä tilanteissa on kiva kanssa ihan vaan seurata miten koira käyttäytyy niinkin erikoisessa tilanteessa.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Sunnuntaina, 12.12.2010 klo 19:47  
+
0
Meillä on nyt muuttuneet suunnitelmat odotuksen jännäämiseksi. Eli tänään käytiin Rillan kanssa onnistuneesti miehelässä, ja nyt jäädään odottamaan tuleeko treffeistä toivottuja seuraamuksia

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: LAPINPOROKOIRAT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 15:30  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Meillä on nyt muuttuneet suunnitelmat odotuksen jännäämiseksi. Eli tänään käytiin Rillan kanssa onnistuneesti miehelässä, ja nyt jäädään odottamaan tuleeko treffeistä toivottuja seuraamuksia



Ihanaa, toivottavasti tärppäsi ;) Mikä uros se on Rillan sydämenvalittu?

Meillä on koirat päässy nyt kahtena päivänä tohon "koti"-järven jäälle riesaamaan ja voin kertoa että on typyt pikkusen mielissään. Hullua liitoa ja skitsokohtauksia. Naapurin bretoni on huippukaveri Pennille ja niillä menee leikit ihan yhteen. Papuhan on semmonen erakko-eemeli ettei innostu leikkimään oikein muitten kun Pepin kans.

Pitäskö Saara käyttää joku päivä nuita huligaaneja juoksentelemassa vaikka siellä Puttaalla? Jotenkin helpompaa näin pakkasella kun ite saa topattuna vaan pikkusen tepastella ja koirat huolehtii sen liikkumisensa ;) Esim ens eli jouluviikolla mulla on tosi lyhkäsiä työpäiviä (ma,ti, ke) ni kerkeis käyä valosan aikaan, vai miten sulla on menoja?

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 17:00  
+
0
^Kotareilla on sulhosta tarkemmin.

Minen oo vielä koirien kanssa jäälle uskaltautunut, vaikka vissiin ne on jo melkoisen kestävät tosiaan :D Mennään vaan joku päivä lenkille! Minen vielä tiedä ensvkon työvuoroja, mutta varmasti sitä jonain päivänä on aikaa :) Katotaan tuossa loppuviikosta, kun saan sillon ensvkon aikataulut. Kiva nähdä taas tytsyjäkin!

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: LAPINPOROKOIRAT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 17:36  
+
0
^minä eilen uskaltauduin tohon järvelle kun ihmiset on siinä käpytelleet jo useamman päivän ajan. Melko pikkunen järvihän tuo on, että luulis olevan jo melkosen umpijäässä. Mutta joo, kahtotaan se lenkkipäivä tarkemmin kunhan tiiät aikataulut. Keskiviikoksi kerkesin jo sopia äsken lenkin joten ma tai ti kävis mulle. Ja miksei aatonaatto torstaikin. =)

nausku

nausku
Viestimäärä: 37

VS: LAPINPOROKOIRAT - Tiistaina, 21.12.2010 klo 17:00  
+
0
Tervehdys!

Täällä ilmoittautuu mukaan uusi porokoirallinen. Meillä on 8-viikkoinen urospentu talossa.
2-3 vuotta haaveilin lpk:sta ja nyt se toteutui. Hurahdin rotuun heti kun tapasin ensimmäisen yksilön. Kerrassaan verraton rotu.

Miten muilla on ollut pentujen kanssa peruskomennot?
Olen aivan häkeltynyt, miten tuo meidän poika oppii nopeasti käskyt. Sisäsiisteysopettelukin aika hyvällä mallilla. Ulos kun mennään, niin heti tulee tarpeet sinne. Toki sisällekin tulee vahinkoja, mutta useimmiten pissa ja varsinkin kakka menee pihalle. :)

Hyvää joulunaikaa!

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Tiistaina, 21.12.2010 klo 22:41  
+
0
^Onnea pennusta! :D Mistäspäin pentunen tuli?

Nopeastihan nuo yleensä oppii. Sitten jossain vaiheessa vaan keksitään testata, että onko pakko totella, jos ei just huvita :D

(Viestiä on muokattu tiistaina, 21.12.2010 klo 22:42)

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: LAPINPOROKOIRAT - Torstaina, 23.12.2010 klo 07:59  
+
0
Onnea pennusta Nausku!

Miten muuten nämä pakkaset näillä nuorilla porokoirilla?
Musta tuntuu, että Pennillä on karva vielä semmosta, että tarkenis ilman takkia tällä -30 asteen pakkasella? Vai oonko ihan väärässä?
Ainakin tänä aamunakin kävi hirveellä vauhilla tekemässä lirut ja sisällä juoksi PEITON ALLE. :D Eilen laitoin sille takin päälle lenkille, ja hyvin näytti sen kans tarkenevan.

Ostin muuten Pennille semmosen sinisen-valopannan. Voi vitsi, että se on hyvä! Näkyy missä neiti viuhottaa..ja näyttää kieltämättä aika ufolta, kun sininen valo paistaa metässä. Papulla on käytössä semmonen vilkkuva punavaloinen heijastin panta, ei oo näkyvyys todellakaan samaa luokkaa.

Tänään lähetäänkin Kainuun korpimaisemiin joulun viettoon, toivotaan että ne tyhmät porot älyäis pysyä meiän lähistöltä pois, ettei tytöt joutus kiusaukseen :D

nausku

nausku
Viestimäärä: 37

VS: LAPINPOROKOIRAT - Torstaina, 23.12.2010 klo 16:27  
+
0
Heips!

Kiitos!
Kennelnimiä ei ilmeisesti täällä saa mainita, mutta meidän uros tuli meille Luumäeltä liki 300 kilometrin päässä täältä meiltä. :)

.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Torstaina, 23.12.2010 klo 16:43  
+
0
^Se kertookin jo :)
Useinhan niitä sopivia yhdistemiä joutuu vähän kauempaakin hakemaan. Mulle on pennut tullut 200km:n, yli 500km:n x2, 400km:n x2, ja peräti yksi läheltä vaan parinkymmenen kilometrin päästä. Nyt käytiin tuolla astutusreissulla taas vajaan viidensadan kilometrin päässä. Koirahommissa pääsee kyllä halutessaan reissaamaan ympäriinsä.

Pennimyy: meilä tuntuu pojat tarkenevan kyllä hyvin liikkuessaan, mutta reeneissä pidän takkia päällä paikallaodotteluissa. Vasta ostin tuossa uuden paremman takin, kun vanha on ollut huono. Tämä nykyinen, toppapomppa tuntuu kyllä varsin hyvältä ja mukavasti peittää isot lihakset :) Kyllähän moni pitää ihan peruslenkeilläkin talvella takkia, ja hyvähän se on jos koiralla ei ole kunnon pohjavillaa tai on onnistunut tiputtamaan vaikka talvea vasten sen pois, niin ettei tarkene.
Ja Kita esittelemässä uutta takkia

(Viestiä on muokattu torstaina, 23.12.2010 klo 16:44)

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: LAPINPOROKOIRAT - Perjantaina, 24.12.2010 klo 08:18  
+
0
^Papulla on just samanlainen takki paitsi tummansinisenä ja siinä tassunmuotoset heijastimet =) Ihanan värinen tuo Kitan takki.
Kaveri (tai siis sen koira) oli voittanu semmosen aikaruman mainostakin mätsäreistä, ja se oli liian pieni niitten koirille, joten Penni peri sen ittelleen. Menee paremmannäkösen puutteessa ;) Meinasin kyllä tilata sille ihan sen pompan, kunhan löydän puljun josta niitä sais pinkkinä tai turkoosina, onko mitään havaintoa semmosesta liikkeestä?:)
Meilläkin irtolenkit juoksennellaan ilman takkia, mutta esim. tänään kun käyään koko porukalla joulukävelyllä niin takit on hyvä olla päällä, vaikka mittari ei näytäkkään tällä hetkellä ku -23. siis ihan helle eiliseen verrattuna ;)

Niin ja hyvää joulua kaikille! =)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Perjantaina, 24.12.2010 klo 12:06  
+
0
^Nuo Pomppa-merkin takit löytyy pomppa.fi:stä, mutta en tiedä onko niillä pinkkejä tai turkooseja mallistossa.
Tuntui kyllä jo eilen illalla mukavan lämpimältä kun lauhtui tuonne kahdenkympin tuntumaan :D

Ja hyvää joulua myös täältä kaikille! :)

nausku

nausku
Viestimäärä: 37

VS: LAPINPOROKOIRAT - Torstaina, 30.12.2010 klo 08:38  
+
0
Hei!

Sitä minun on pitänyt kysyä, että missäs vaiheessa teidän koirilta on korvat nousseet pystyyn? Meillä käväisi toinen korva melko terhakkana jo viikko sitten(kuten tuosta avatarista voi todeta), mutta sitten se taas lerpahti ja molemmat korvat lerpottavat vielä vailla merkkiäkään pystyyn nousemisesta (minäkö hysteerinen tämän asian suhteen). Lauantaina tulee 10. viikko täyteen poitsulle.

Millaista ruokaa olette pennuillenne antaneet? Meillä kasvattaja neuvoi antamaan Jahti & Vahti pentua. Tuolla tuntuu menevän maha kuralle aika herkästi ja tässä pohdin mistä se voisi johtua. Maitotuotteita olen antanut, raejuustoa yms. ja kananmunaa + raakaa lihaa (näitä em. ruokia vain pienenpieniä määriä, nappuloiden seassa). Kasvattaja oli kotiruoan kannalla tuon J&V:n lisänä, mutta ei olla itse sitä annettu. Niin joo, makupaloina olen antanut kovaa ruisleipää, jossa viljana pelkkää ruista.


Joku voi sitten kertoa, mikäli teen jotain väärin ja korjata käsitykseni, tässä vaiheessa otan kaikki vinkit ja risut mieluusti vastaan. :)



Hyvää vuoden vaihdetta kaikille!

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Torstaina, 30.12.2010 klo 09:19  
+
0
^Pitipä ihan kuvien päivämääriä käydä kyttäämässä. Kitalla nousi korvat aika pian, 9-10vkon iässä lopullisesti. Rukalla taas kesti pitempään, sillä nousi korvat vasta joskus 17+ vkoisena (16vkoisen kuvissa oli toinen korva selkeästi lörpällään, 19vkoisen kuvissa oli pystyt). Molemmilla koirilla on aikuisena ihan terhakat pystyt korvat. Ei kannata huolehtia niistä korvista, ainakaan vielä :)

Meillä tällä erää on nyt pitempään syöty Jahti&Vahtia, kun se sopii koirillemme. Toisaalta, nuo nyt on pystyneet syömään vähän melkeen mitä vaan ikänsä, kun olen paljon nappulamerkkejä vaihdellut ja kokeillut mielenkiinnosta. Jos koiran maha oireilee, niin vaihda nappula tai ala jättämään jotain ainesosaa ruuasta pois ja katso muuttuuko tilanne. Jos suurin osa pennun ruuasta koostuu nappulasta ja lisänä lihaa niin jättäisin ensimmäisenä kokeiluksi maitotuotteet ja ruisleivät pois. Itse olen pentujen kanssa usein antanut yhden päivän ruokakerroista lihaa ja muut napua.

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: LAPINPOROKOIRAT - Torstaina, 30.12.2010 klo 21:35  
+
0
En kyllä muista, minkä ikäisenä tuo toinen korva nousi pystyyn (aika pian kyllä), mutta tuo toinen mokoma jäi lurppakorvaksi. Koira on nyt päälle kaksi vuotta, eli ei enää toivoakaan, että siitä tulis komea pystykorva. :nauru:

No, vähän Hessu Hopo tuo on luonteeltaankin, eli kai tuo ulkomuoto nyt vastaa vähän persoonaakin. :wink:

unintended

unintended
Viestimäärä: 166

VS: LAPINPOROKOIRAT - Perjantaina, 31.12.2010 klo 18:10  
+
0
Ohmulla nousi korvat joskus 9-10 viikkoisena, vanhempien pennellä samoihin aikoihin. Oo söi pienenä Jahti & Vahti pentua, Zig syö jotain Eukanuban puppy-merkkistä. Nykyään syötän Ohmulle aika usein raakaruokaa, nappulana menee milloin mikäkin, maha ei ole oikeastaan kuin nuorempana kerran tai pari mennyt sekaisin vaihdoista. Eli aika mikä vain menee.

Ruoasta kun on puhe, niin pakko avautua. Ohmu aka nirsope*se ei ole syönyt kunnolla johonkin viiteen päivään varmaan. Herra on muutenkin laiha poika ja nyt tuntuu, että se on vielä nyt selvemmin nähtävillä.

Kello on vasta kymmenisen yli kuusi ja meillä huudetaan täyttä kurkkua kahden poropojan voimin. Miten muiden porokoirat suhtautuu paukkeeseen?

muoks. oli tietenkin pakko käydä tuolla pomppa.fi-sivuillla katsomassa takkeja ja tekisi kovasti mieli tilata takki sieltä. :)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.12.2010 klo 18:13)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: LAPINPOROKOIRAT - Perjantaina, 31.12.2010 klo 18:19  
+
0
Mulla koirat koisii tuossa vieressä lattialla kuten aina mitään välittämästä pihalta kuuluvasta paukkeesta. Nuo ei paukuista ole ikänä välittäneet mitään. Itsekkin käydään tuossa yöllä sitten ampumassa omat padat tuossa viereisellä niityllä noin perinteisesti :)

Minä kyllä oon tykännyt tuosta pompan mallista, joten voin kyllä sillä suositella :) Siellähän taitaa vieläkin olla niitä "rätiseviä" pomppia myös jäljellä edullisemmin? Mulla tuo siis sellanen. Niitten blogista varmaan löytyy juttua.

(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.12.2010 klo 18:20)

unintended

unintended
Viestimäärä: 166

VS: LAPINPOROKOIRAT - Perjantaina, 31.12.2010 klo 19:11  
+
0
^Meillä ei tänä vuonna ole edes raketteja. :D Tai siis vanhemmilla, kun täällä ollaan Ohmiksen kanssa. Käytiin äsken saattamassa veli kymmenen minuutin matkan päässä, kun velipoikaa jännitti kävellä tuolla yksin. Ohmu ei hirveästi hätkähdellyt edes paukkeesta, ainoastaan sen jälkeen, kun pari kakrua räjäytti sellaisen sarjapaukkeen muutaman kymmenen metrin päässä meistä. Sen jälkeen oli selvästi vähän jännempää. Nyt sisällä molemmat pojat nukkuukin tuolla, ei hirveästi pauke enää haittaa. Saa nähdä mitä tapahtuu sitten, kun kello lähenee kahtatoista.

Pitääkin mennä tutkimaan. :)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 08:15)