Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:28

Saksanpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 50

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 18:36  
+
0
FCI silloin ku toi saku meille tuli ni mie ihmettelin välillä silmät pyöreenä sitä energia määrää ja just sitä, ettei nukuttu niin paljoa kun toi meiän toinen koira nukku pentuna :shifty: Voiks näyttöpuolenki sakuilla siis harrastaa suojelua? Luulin jotenkin, että ainoastaan käyttöpuolen koirilla on siihen mahdollisuus :mietiskel: No,tulipa sekin sitten selvennettyä :D En oikein muista mistä olen saanut päähäni ettei näyttöpuolen sakuilla vois suojelua kokeilla, ihan kuin olisin jostain sellasta lukenut, mutta en mene nyt vannomaan.

Ah,rotukassi tuli tänään postissa! Tossa on kuten näkyy pari sakemannin kuvaa ja oikeessa reunassa mahdollinen korkeus ja paino ja ei maksanut poistomyynnissä ku 5€ :nauru: Joten oli pakko tilata ja kaikki mun kassit onkin jo rikki tai jossain kaapin perukoilla eikä mua haittaa tollasta kuljettaa pitkin kaupunkia, ihmetelkööt ihmiset jos haluavat :D

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 30.12.2010 klo 22:49  
+
0
^ :love: itellekin kelpais tommonen, kangaskasseja ei ole ikinä liikaa..
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 30.12.2010 klo 23:12  
+
0
Vielä näyttäis saavan saku kasseja 5€ eikä tuu edes postikuluja kun tuolta tilaa, eli maksat tosiaan vain tuotteet :nauru: Vaarana tietysti, että koriin eksyy paljon muutakin niinkuin itselle kävi :shhh: Mutta kuitenkin tästä nettikaupasta. Ja mie ainaki oon saanut tuotteet viikon sisään, tosin nyt ei kongia kuulu kun ovat inventaarion takia suljettuina eivätkä toimita tilauksia ennen seuraavaa vuotta.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 31.12.2010 klo 17:35  
+
0

sillycow kirjoitti:

Voiks näyttöpuolenki sakuilla siis harrastaa suojelua? Luulin jotenkin, että ainoastaan käyttöpuolen koirilla on siihen mahdollisuus :mietiskel:


Jos koiralla on edellytykset lajiin, niin ei se kyllä ole linjasta kiinni :nauru:

Tänään alkaa pauke. Piinalla on ollut kaksi viikkoa D.A.P. panta kaulassa, ihan vain jos siitä olisi jotain apua. Vielä kun ei tiedä miten pentunen reagoi paukkeeseen. Ulkona on oltu päivällä ahkerasti, jottei paukkeen aikaan tarvitse ulkoilla. Lauman isommat ei ole moksiskaan paukkeesta, mutta en viitsi niitäkään ihan pahimpaan aikaan ulkoiluttaa.

Mä harkitsen tilaavani sound scary (hui kauhistus!) levyn, jotta voisin alkaa totuttamaan pentua pikkuhiljaa ampumiseen. Ai miten niin kiirehdin :shifty: Ensi vuoden puolella pitäisi kuitenkin raunioille suunnata, ehkä hakumetsäänkin, niin ajattelin ettei ampuminen tulisi sitten ihan uutena juttuna. Onko tämä nyt sitten varman päälle pelaamista vai hoppuilua? :mietiskel:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 31.12.2010 klo 18:28  
+
0
Kyllä toi kuulostaa varman päälle pelaamiselta! :peukku: hyvähän se on pienestä pitäen totuttaa vähän kovempiin ääniin! Täällä alko paukkumaan joskus klo 15 jälkeen ja Milo ei tajua hölkäsen pöläystä koko tapahtumasta eli ihan rennosti on ottanut :kieli: Nyt siis eka uusivuosi. Jos ei oteta ihan pikkusena ja vastasyntyneenä vietettyä uuttavuotta lukuun.

Semmonen kyssä, että koskahan saksanpaimenkoira on fyysisesti "valmis"? koitin googlettaa ja joku väitti, ettei koira kasva enää 6kk jälkeen ja joku sano, että saattaa 2-vuotiaaksi asti kasvaa massaa ja pää levitä joten jos ostetaan miehen himoitsema niittipanta sille niin jääkö se liian pieneksi vuoden päästä kun koira on nyt n.1-vuotias? :mietiskel: Eli riittäiskö kaulan ympärys+10-15cm kun ostaa pannan? Toi panta mikä sillä nyt on niin alkaa jäädä hivenen liian pieneks ihan pian. En muista yhtään koska toinen koira (ens kuussa 4v ja collie) oli täyskasvuinen :nolo:

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 01.01.2011 klo 00:28  
+
0
Aikuisen uroksen pannanympärys on yleensä jotain 55cm-65cm, nartulla taitaa olla 45cm-55cm, jos nyt en aivan väärin muista.
Kai tuo kasvaminenkin on aika koirakohtaista. Mulla tuo nelivuotias oli aikalailla valmiissa mitoissaan 10kk ikään mennessä. Lihakset toki kehittyneet, mutta ei levinnyt pää (tää taitaa olla enempi urosten juttu), ei kasvanut korkeutta, paino muuttu ihan hintsusti. Aivoja odotellaan edelleen kasvavaksi :wink:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 01.01.2011 klo 00:48  
+
0
Uros tuo on, korkeutta en oo mitannu kun on yksin hankala mitata ja avo ei ymmärrä miksi se pitäis mitata. Ja kun mittasin yks päivä niin kaulanympärys olis n.53-54cm. Eli voipi kasvaa vieläkin ilmeisesti jos uroksilla normaalia, että pää vielä leviää? Täytyy sitte eläinkaupassa sovittaa ja ostaa vähän isompi. Yhdessä nettikaupassa ois ollut niittipanta n.55€, muttei kelvannut avolle ja siinä oli säätövaraa jonkun verran. No, herra saa maksaa sitten lisää jos eläinkaupassa on kalliimpi kun ei mun ehdottamia kelpuuta :nauru: Kyllä ne aivotkin vielä joku päivä kasvaa,toivotaan ainakin :heiluti:

Muoks.onkohan meillä kohta odotettavissa jotain urosten välisiä kahnauksia? Äsken katoin toiselle silmällä tietokonetta, toisella silmällä koiria kun toinen touhuilee kongin kanssa ja toinen pyörii avon lähettyvillä ja kun collie meni sakun lähelle niin saku ärähti aika kovasti :eek: Kumpiki meistä säpsähti ja alettiin kattoa sitte koiria vähän tarkemmin. Hyvin nuo on tähän asti tulleet toimeen ja collie on laumassa ilmeisesti ylempi, mutta enpä tiedä onko enää kauaa. Täytyy näköjään alkaa vähän tarkemmin seuraamaan noita. Enpä ole kyllä ennenkään antanut syödä herkkuja tai ruokia keskenään, mutta kyllä tuo vähän pelästytti kun Milo on ollut suht rauhallinen tapaus ja antanut collien tulla päälle makaamaan hetkellisesti leikkiessä.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.01.2011 klo 00:55)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 01.01.2011 klo 13:49  
+
0
^Toinenhan on vaan sanonut että "mene pois".

Mä itse annan kaikille koirille samanaikaisesti yleensä jotain mukavaa puuhattavaa, vaikka kongit tai luut tms. Sitten jokainen hipsii "omaan kulmaansa" asunnossa. Jossain vaiheessa joku kokeilee jos saisi toiseltakin ja menee viereen kaartelemaan. Siinä vaiheessa minä puutun asiaan ja komennan toisen siitä kärkkymästä pois. Jos jostain syystä en kerkeä, niin ruokaileva tekee sen itse ärähtämällä. Mulla on tähän asti uskonut muut sitä ärähtävää ja yksinkertaisesti lähteneet pois. Pyrin puuttumaan tähän kyllä itse ensin, sillä jos se toinen onkin sitä mieltä ettei sitä kiinnosta kun toinen pyytää sitä poistumaan, niin siitähän syntyy todennäköisesti kahakka.

Meillä sujui uusivuosi paukkeineen hienosti. Pahimman ajan koirat nukkuivat tyytyväisinä toistensa lähellä. :hymy:

Muoks, yksin on helppo mitata säkä jos ohjaa koiran lapa seinän viereen-päin, laittaa jonkun ohuen vihkosen sään päälle ja vetäsee seinään viivan. Sitten koira voi mennä tekemään omiaan ja itse voi ruveta mittailemaan.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.01.2011 klo 13:51)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 01.01.2011 klo 15:10  
+
0
Juuh, nyt ku ajattelee ja kun siekin sanoit niin sitähän se oli. Että "mene pois". Pelästyin vaan kun ensimmäistä kertaa ja niin voimakkaasti tapahtui tuollainen sakun toimesta. Eka kerta kun on kaksi koiraa samassa taloudessa, sitä on vähän ylihuolehtivainenkin :shifty: Ja kun käytiin joskus vuonna nakki ja kaks kattomassa alaskan malamuutteja niin kasvattaja sano, että urokset oli ottaneet niin pahasti yhteen, että toisen päähän oli tarvinnut laittaa tikkejä niin se pyörii päässä vielä joten siks oon vähän enemmän säikky. Onhan tuo colliekin kerran sanonut "älä tule lähelle" mutta silleen, että se vaan napsi ilmaa eikä pitänyt mitään ääntä.

Ja juu,täytyy lähteä tästä penkomaan kaappeja ja ettimään vihkoa, kiitti vinkistä! :nauru:

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 01.01.2011 klo 22:38  
+
0
Onkohan toi koira nyt oikein mitattu kun rotumääritelmän mukaan uroksen maximi korkeus olis n.65cm, myö mitattiin mun käsittääkseni lapojen kohdilta ja saatiin tulokseks 70cm. Onkohan nyt mittaajassa vika vai meillä on vaan suuri kokoinen uros yksilö? :shifty:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.01.2011 klo 22:40)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 11:51  
+
0
^Paha sanoa näin ruudun välityksellä :nauru:

Mulla Ninja on 2cm liian korkea.Kaikkien mielestä se on suuri narttu, paitsi omasta mielestäni. Se on tommonen kuikulakin. Ja eihän 2cm voi vaikuttaa mitenkään suuresti..

Piina pääsee tänään pentutreffeille 8vkon ikäisen sakemannivauvan kanssa. No okei, oikeasti meidän pitäs koittaa ihan jotain töitäkin tehdä, mutta sitten tauoilla voivat telmiä :nauru:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 18:21  
+
0
Kerääkö sakujen korvat töhnää korviin herkästi? :mietiskel: Nyt en ole vähään aikaan putsannut koiran korvia, että eläinlääkäri näkee ja pystyy sitte ottamaan näytteen. Se on semmosta ihan mustaa töhnää ja sitä on jonkun verran, muttei ihan kauheesti kuitenkaan. Pikkasen korvat punottaa, muttei raavi tai mitään. Ei varmaan ole korvapunkki kun ei raavi korvia. Eläinlääkäri maaantaina kun viedään rokotuksiin kysyn samalla korvista, mutta olis kiva tietää onko toi normaalia kun mie jo epäilen allergiaa ja ties mitä. :neutral:

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 20:35  
+
0
^ Joo, meillä oli kanssa yhteen väliin ton otuksen korvat koko ajan aivan möhnässä. Melkein joka päivä piti olla puhistamassa ja korvanpesuainetta meni aikas paljon. Mutta nyt ei ole ollu pitkään aikaan *koputtaa puuta* likaset. En tiedä mistä johtu..
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 20:50  
+
0
^ja ^^ Jos nykyinen ruoka ei sovi, vaan aiheuttaa tuota korvien töhnimistä? Meillä (joskin "väärän rotuiset" kyseessä :nauru: ) ainakin loppui korvamömmöt kun vaihdoin ruokamerkkiä.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 21:04  
+
0
Nyt syö vielä muutaman viikon royal caninin saksanpaimenkoira junior ruokaa ja sitä on syönyt melkein koko ikänsä. Ihan pentuna söi kasvattajalta ostettua ruokaa. En nyt muista alkoko se töhrääntyminen ruuan vaihdon yhteydessä, mutta täytyy kattoa helpottaako kun ollaan vaihtamassa toiseen ruokamerkkiin jos vaan vatsalle sopii. 2kg pussi uutta ruokaa on nyt kokeilussa ja sekoitettu muutamana päivänä vanhaan ruokaan. Hitto ku en tajunnut kysyä avon veljeltä kun näin korvien puhdistus ainetta niitten keittiön tasolla ja niillä on kans sakemanni.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 21:28  
+
0
^Heh, arvaas mikä ruoka meillä töhnätti kahden koiran korvia -> royal canin :cool:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 21:43  
+
0
No sitten voidaan todeta, että varmaan ruuassa vika. Luulin sen olevan hyvää ja laadukasta ruokaa kunnes rc-ketjussa mua vähän valistettiin. Kallista ja huonoa.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 21:46  
+
0
^Kannattaa ainakin kokeeksi vaihtaa johonkin toiseen ja seurata korvien tilannetta.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 21:59  
+
0
Juu,parin viikon sapuskat on vielä pienemmällä jäljellä ja 2kg pussi hauhau:ta on keittiön pöydällä. Sitä oon sekotellut muutamana päivänä ruokaan ja on uponnu. Tai sitten siirrytään jahtiin&vahtiin, kummastakin oon kuullut pelkkää hyvää ja hauhau on reilu 20€ pussi kun rc:n Milon syömä nappula yli 60€. Kallista on :(

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 22:05  
+
0

griffon kirjoitti:

^ja ^^ Jos nykyinen ruoka ei sovi, vaan aiheuttaa tuota korvien töhnimistä?



Aaa, sitä se varmaan meilläkin oli, tosin ruokamerkki on vaihdellut useamman kertaa.. Mutta nykyinen näyttää olevan hyvä ;)
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 50
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 19:15)