Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 01.08.2013 klo 12:51

Shetlanninlammaskoirat - osa 8

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Torstaina, 22.08.2013 klo 10:48  
+
0

CeNedra kirjoitti:

Saako sheltit SKL:ltä muutakuin spondarilausunnon virallisena? Ei kai siellä mitään luupiikkejä sentään näkynyt? Hyvähän se on kyllä tuo selkäkin otuksilta kuvata, kun sieltäkin voi vaikka mitä löytyä.

Jännä juttu nuo lonkat. Otettiinko nuo selkäkuvat samallalailla lonkat venytettyinä? Oliko muuten sama lääkäri/eläinlääkäriasema, jossa ekatkin kuvat otettu? Minkä takia ne oli alunperin B:t ja oliko minkälainen muutos sitten toisessa lonkassa? Minkäsikäisenä muuten ne lonkkakuvat on Savusta otettu?
... Kyselyikä :)


Mä en itseasiassa tiiä tuleeko sieltä muuta ku toi spondyloosi. Tälläisen arvostelujutun löysin, mutta en tiiä tuleeko noista muista virallista lausuntoa esim. koiranettiin.

Luupiikkejä ei ollut ja nyt kun oon kaks päivää pällistellyt tota lannerangan kuvaa jossa noi lonkat näkyy, niin eihän tosta nyt pysty sanomaan mitään, kun jalat on mun nähdäkseen eri asennoissakin toisiinsa nähden.
Savun lonkat ja kyynärät taisin kuvata jossain 1v 2kk iässä..

Ja valtavasti onnea Jalmarille!! Miten mulla tuleekin aina tuo eläin mieleen, kun kattelen Harjakaisen ja Piisisen talkoita.. *reps* :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.08.2013 klo 10:49)

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Torstaina, 22.08.2013 klo 14:47  
+
0

Remy kirjoitti:

Tietääkö joku yhtäkään pelastuskoirapuolella treenaavaa tai peräti hälykelpoista shelttiä? Liekö ihan mahdoton ajatus sheltin kanssa? :)



mmirmeli kirjoitti:

^ KoiraNetistä ei ainakaan löytynyt kokeita suorittaneita.



Pelastuskoiraliiton alla suoritetut kokeet ei näy KoiraNetissä. Meidän hälyryhmässä on ollut parson ja tiedän yhden hälykoirana olevan jackrusselin. Mun vanhemmalta tarupilta puuttuu hausta loppukokeen pimeäosuus. Kunhan koira on terve ja hyväkuntoinen ja päänuppi toimii, niin ei se rotua katso ainakaan siihen asti että pystyy sen puolesta helposti ja vaivattomasti metsässä liikkumaan.
tarupi Hippu (9/2009)
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.08.2013 klo 14:48)

Chaka

Chaka
Viestimäärä: 100

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Sunnuntaina, 25.08.2013 klo 08:10  
+
0
Hei tulkaahan muutkin sinne jalostustarkastukseen! Siellä on vielä tilaa 7 koiralle. Se on siis 21.9.2013 Kuopiossa, maksaa 30 e. Tuo tarkastuskaavake vaikuttaa hyvin kattavalta, saa paljon enemmän infoa koirasta kuin pelkällä näyttelykäynnillä. Täällä lisätietoa.

Arashi

Arashi
Viestimäärä: 22

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Sunnuntaina, 25.08.2013 klo 11:35  
+
0
Mua niin houkuttaisi tuo jalostustarkastus. Meillä vaan paikalle pääseminen tuottaa ongelmia. Pitää koittaa selvitellä päästäisiinkö jollakin kyydillä Jyväskylästä Kuopioon. Tosin olin myös suunnitellut meille TOKO-koetta tuona viikonloppuna. Pitää puntaroida vaihtoehtoja:mietiskel:

Shelttipoika täytti tässä kuussa 2 vuotta!:love:

/muoks. En osannut lisätä kuvaa.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.08.2013 klo 11:50)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Sunnuntaina, 25.08.2013 klo 15:52  
+
0

Arashi kirjoitti:

/muoks. En osannut lisätä kuvaa.


Missä sulla on kuva minkä yritit lisätä? Jos esim koirat.com galleriassa niin kun avaat kuvan galleriassa, klikkaa hiiren oikealla kuvan päällä ja valitse properties (tai suomeksi ominaisuudet) ja kopioi .jpg loppuinen URL osoite minkä tuot tänne tuon "ikkunakuvakkeen" avulla.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Arashi

Arashi
Viestimäärä: 22

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Sunnuntaina, 25.08.2013 klo 16:04  
+
0
Kiitos griffon! Kuva oli ensin flickr:ssä, josta en saanut sitä näkymään. Lisäsin tuonne kc:n galleriaan niin johan alkoi onnistumaan.:hymy:



Kakara metsälenkillä 2v synttärinä

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Tiistaina, 27.08.2013 klo 06:30  
+
0
Onpa Arashilla kauniin värinen kakara! :)

Miten Sonikin Savu, onko selvinnyt mitään uutta Kennelliitosta / fyssarilta tai jostain?

Paavo kävi eilen yläkulmureiden poistossa. Pieni herra Töttöröö nukkui kieli poskella muutaman tunnin leikkauksen jälkeen, kunnes sai kielen takaisin suuhunsa ja jatkoi unia aamuyöhön asti. Nyt on maha sekaisin, ja joudun jatkuvasti juoksemaan sen kanssa perspesulla.

Miten nuo villahousut kannattaisi siistiä, saksilla vai trimmerillä? Miten se onnistuu niin, että trimmi näyttäisi edes sinne-päin-siistiltä? Karvaa on takapäässä reippaasti, ja aina jos tavara on jotain muuta kuin todella kiinteää, karvoihin jää roikkumaan jotain roiskeita.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Arashi

Arashi
Viestimäärä: 22

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Tiistaina, 27.08.2013 klo 09:23  
+
0
Kiitos Sanni! Itseänikin miellyttää nuo tummat soopelit, esimerkiksi Tutulin Alissa on omaan silmään kauniin värinen sheltti.

Paavolle pikaista toipumista!

Olen seurannut aktiivisesti palstaa sheltin tulosta lähtien ja tiedän, että täällä pyörii ihmisiä, joilla on sheltin kaverina isompi koira. Onko ollut ongelmia koon takia? Varsinkin jos sheltti on vanhempi, niin onko pennun kasvuvaiheessa koirat hoksanneet, että toisesta onkin tullut isompi ja vahvempi, vai ovatko leikit käyneet turhan rajuiksi? Itsellä on kovasti haaveissa ensi vuonna saada kakaralle isompi paimen kaveriksi, joten kiinnostaa, miten muilla on onnistunut.

/muoks melkein osaan kirjoittaa kerralla oikein
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.08.2013 klo 09:28)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Tiistaina, 27.08.2013 klo 09:36  
+
0
Sanni Ei oo vielä mitään tietoa. Soittelin eilen kennelliittoon, et miten pitkään mahtaa kestää ja sanoivat, et syyskuulle menee, muttei tiedä miten pitkälle.
Hieroja on varattuna 7.9 ja osteopaatti 4.10..

Arashi
Meillähän shellien parina on toi pehko ja hyvin on mennyt ihan pennusta saakka.
Savu huomatti kyllä, jos pennun leikit yltyi liian raisuiksi, vaikka antoi pentupassilla aika paljon anteeksikin.
Älyllisestihän Savu kyllä pitää tota junnua kurissa ja nuhteessa, mutta väistää kyllä siinä tilanteessa, kun Sumu alkaa jyrätä massalla aivot narikassa. Yleensä hyppää mun viereen sohvalle "turvaan".. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Tiistaina, 27.08.2013 klo 11:01  
+
0
Arashi, meillä on kans lauman jatkona lappalainen, joka tosin on shelttien tossun alla varsin hyvin. :nauru: Hyvin noiden yhteiselo sujuu, tosin meillä Myrn tuli lapikkaan jälkeen ja nuo siniset liittyivät laumaan siinä välissä. Hupsis on tosiaan lauman alimmainen ja sisällä noi jopa leikkii välillä yhdessä, ulkona taas Hupsaa ei kiinnosta mikään muu kuin rälläily ja räksyttäminen, joten sheltit pysyy turvallisen välimatkan päässä siitä. Noi myös komentaa sitä oikein kunnolla, jos leikit meinaa yltyä liian rajuiksi (lue: Hupsis yrittää liiskata shelttipolot alleen tai lyödä tassulla päähän turhan kovaa).
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Tiistaina, 27.08.2013 klo 21:56  
+
0
Multa löytyy myös vähän isompi paimen shelttien seasta, kun alkuvuodesta ostin aussikan. Vanhin sheltti lähti evakkoon porukoille, koska sen selkä ei kestä tuon leikkejä. Nuioremman sheltin kanssa taas ei ole mitään ongelmaa. Vähän rajua rakkauttahan noiden välillä on, mutta me ollaan Nuutin kanssa tehty Kertulle selväksi ettei pienempiä saa jyrätä. Sillon kun Kerttu oli ~6kk, leikkeihin piti puuttua jatkuvasti, ja Nuu oli lihaksistoltaan aivan jumissa, koska piti ottaa koko ajan iskuja vastaan. Nykyään Kerttu osaa varoa Nuuttia ja leikkivät tosi sievästi. Ovat ihan parhaita kavereita ja samassa sängyssä nukkuvatki. Ainut vaan, että Nuutti-parka ei ikinä ehdi lelulle ennen Kerttua, toisella on liian lyhyet jalat. :)





Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 06:32  
+
0
^Mä oon haaveillut Aussista kaveriksi sheltille. Toisin oma pentu on vasta 7kk, mutta näin valmiiksi jo vähän haaveillut :shifty: Jotain ensivuoden kesä-syksyä oon miettinyt. Atlas täyttää 19.1 vuoden. Hieno tietää, että yhdistelmän saa kyllä toimimaan. Toisin, kyllä minkä tahansa yhdistelmän saa oikeanlaisella koulutuksella toimimaan.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Arashi

Arashi
Viestimäärä: 22

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 09:22  
+
0
Kiitos vastauksista!

Tuo chellen mainitsema 6kk ikä on varmaan juuri sellainen, että kroppa alkaa olla aikuisten kokoa, mutta pääkoppa ei ole ihan hoksannut sitä. Mukava kuulla Kertun oppineen leikkimään pienen kaverin kanssa sievästi:hymy:

Aussie on kyllä kiinnostava rotu. Tuli siihenkin vähän tutustuttua toisesta koirasta haaveillessa. Reilu vuosi sitten aloin pohtimaan toista harrastuskaveria, jolloin vaihtoehtoina oli bc ja sheltti. Myöhemmin kuvioihin tuli vielä kelpie ja pientä kiinnostusta oli myös mm. tsekinpaimenkoiraan ja aussieen. Tänä kesänä olen alkanut ottaa yhteyttä kasvattajiin ja lopulta oli aika helppo päätös, että nämä kasvattajat olivat bc-kasvattajia.

mek

mek
Viestimäärä: 74

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 09:52  
+
0
Meillä sheltin seurana on kaksi "isoa" paimenta, eikä kokoeron takia ole ollut mitään ongelmia. Isot leikkivät keskenään ja Noppa rallaa menossa mukana. Vanhin belgi ei ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut Nopasta, se on vähän itseriittoinen tapaus, mutta tuo nuorempi jaksaa kovastikin leikkiä meidän junnun kanssa ja osaa leikkiä nätisti pienemmän kaverin kanssa.



belpag Jade -06
belpag Nera -09
shetlam Noppa -12

Blogi
kennel True Trick's

Arashi

Arashi
Viestimäärä: 22

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 10:06  
+
0
Belgit on kyllä hurmaavia. Gronttu ja tervu kävi myös mielessä toiseksi koiraksi. Mutta en tiedä onko rodussa oikeasti niin paljon luonneongelmaa, vai olenko vain tavannut poikkeuksellisen arkoja ja hermorakenteeltaan heikkoja belgejä. Joka tapauksessa ne belgit, (lähinnä grontut) joihin olen harrastuksissa törmännyt ovat jättäneet luonteen puolesta paljon toivomisen varaan.

Anteeksi OT:nolo:

NepNep

NepNep
Viestimäärä: 51

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 16:33  
+
0
Meillä sheltin kaverina on vähän vajaa kolme vuotta nuorempi bordercollie. Poikia molemmat. Mitään ongelmia ei ole ollut vaan kokoerosta huolimatta poijjaat leikkivät varsin nätisti ja tulevat muutenkin mainiosti toimeen. Välillä tosin sheltti yrittää taklailla juoksuleikeissä bortsua ja joutuu itse taklatuksi. Mutta yllättävän hyvin bc osaa varoa pienempäänsä. Tällä hetkellä tosin ne joutuvat juoksentelemaan vapaana erikseen, kun sheltillä on selässä jumi ja se ei "pikkuveljen" kanssa leikkiessä osaa olla revittelemättä.

mek

mek
Viestimäärä: 74

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 20:35  
+
0
Arashi, kyllä belgeissä on valitettavan paljon huonoa luonnetta ja paljon kasvattajia, jotka eivät pidä sitä ongelmana. Belgiin jos päätyy, niin itse katsoisin, että vanhemmat ovat luonnetestattuja ja tuloksia saa löytyä mielellään muitakin kuin näyttelytulokset. Ja jos vain mahdollista, niin käydä paikanpäällä etukäteen tutustumassa kasvattajaan ja koiriin.

Tosin oma mutuni on, että aussieissakin alkaa olla luonteita laidasta laitaan. Sen verran suosittu rotu, että pennut menee varmasti kaupaksi huonommastakin matskusta.

Onnea pennunhankintaan ja toivottavasti sopiva pentue löytyy :peukku:

Itse olen miettinyt myös bc:tä laumanjatkoksi jossain vaiheessa, mutta jää nähtäväksi. Noppa on niin loistotapaus, että tällaisen sheltin ottaisin mielelläni toisenkin...! :nauru:
belpag Jade -06
belpag Nera -09
shetlam Noppa -12

Blogi
kennel True Trick's

k4t4

k4t4
Viestimäärä: 19

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Torstaina, 29.08.2013 klo 11:39  
+
0


Täällä toivutaan rajusta mahataudista, mistä lie tullut :o
onneksi toipuminen on ollut tosi nopeaa,
Hymy on jo ihan entisensä ja ruoka maistuu, vaikka eilen vielä oli puolikuntoinen koira. Nesteytys
teki ihmeitä! :)
sheltti Hymy
s. 25.10.2012

blogi

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Torstaina, 29.08.2013 klo 13:26  
+
0
^^Aussieillakin on vähän tätä muotirodun kirousta, että vähän vaikka mimmosia yhdistelmiä pukkaa ilmoille. Varsinkin sitä näkyy näy-puolella. Nämä versatilepentueet mitä viime aikoina on tullut, on kyllä olleet ihan kivanoloisia yhdistelmiä. Tänä vuonna on ollut jo kolme pentuetta mistä olisin kakaran voinut ottaa. Sitten taas jos mennään ihan käyttiksiin, niin siellä on jo vaikeita koiria (vaikka eipä näiden kuulukaan olla mitään lasten seurakoiria). Aussieta ottaessa kannattaa kiinnittää huomiota hermorakenteeseen. Huonohermoisen kanssa kaikki on aina vaikeempaa.

Itekin harkitsin itselle käy-tervua jossain vaiheessa, mutta sitten finbelge kertoi näistä ihanista yhdistelmistä joissa toisella vanhemmista oli luonnetestissä tyyliin +12 pistettä, niin se jäi.

Ja ettei ihan OT:ksi mene, niin kuva Nuutin tokoista. Ensin siltä viedään pallit, sitten sille ostetaan pinkki ruutunauha (vaikka oikeestihan se on Kertulle ostettu).

Arashi

Arashi
Viestimäärä: 22

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Torstaina, 29.08.2013 klo 14:39  
+
0
Mulle toi sheltti on ollut aivan loistava ensimmäinen koira jonka kanssa tutustua harrastuksiin. Siinä ei ole tietoakaan arkuudesta tai pidättyväisyydestä. Pitkään meinasinkin pysyä shelteissä, mutta kaipaan seuraavalle koiralle vielä pari pykälää isompaa työmoottoria ja toimintakykyä kuin sheltillä.

Myös bc:ssä tehdään mielestäni aivan älyttömiä yhdistelmiä ja tällä hetkellä tiedän yhden toivottavasti toteutuvan pentueen, josta haluaisin pennun. Paljon alkaa olla tarjontaa, mutta laadusta voidaan olla montaa mieltä.

Shelttien jalostus on myös mielestäni käsittämätöntä. Ilmeisesti terveydellä ja luonteella ei ole niin väliä, kunhan on kunnon turkki ja parin maan muotovalio:roll: Tosin helppohan se on kritisoida, kun ei itse niitä päätöksiä joudu tekemään :nauru:

/muoks kirjoitusvirheet
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.08.2013 klo 14:48)

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 12:45)