Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 07.02.2011 klo 23:17

Shiba

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 9

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: SHIBA - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 22:39  
+
0
Löytyiskö palstalta shibaomistajaa jonka koiruus olisi kotoisin Natural -kennelistä?:> Pistäisitkö mulle yksityisviestiä, olisi mukava jutella tarkemmin!
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Shibanana

Shibanana
Viestimäärä: 52

VS: SHIBA - Keskiviikkona, 10.09.2014 klo 18:09  
+
0
Moikka!

Meillä ei ole vielä shibaa, mutta haluaisin kovasti. Jännä juttu, kun muita koirarotuja olen harkinnut ja näin, mutta shiba jostain syystä paukahtaa ykköseksi, vaikka olen löytänyt paljon kivoja koirarotuja shiban jälkeen! Shibat ovat kietoneet minut kippuransa ympärille, enkä sieltä koskaan, ikinä halua pois! <3

Shibanana

Shibanana
Viestimäärä: 52

VS: SHIBA - Lauantaina, 20.09.2014 klo 08:09  
+
0
Anteeksi tuplaposti, mutta kumman te ottaisitte, nartun vai uroksen ihan ensimmäiseksi koiraksi? Kumpi on ns. helpompi? Olen narttua sijoitukseen haaveillut, mutta uroskin (sijoitukseen?) voisi olla ihan mukava :) Enkä ole varma onko sitten joskus siinä pentueessa sijoitukseen meneviä, mutta ei väliä. Shiban kuitenkin otan :D

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SHIBA - Sunnuntaina, 28.09.2014 klo 11:22  
+
0
Meän Koo :love:



ja sitte kumpiki :jjei:



Sun kannattais shibanana tehdä ehdottomasti lähempää tutkimustyötä ja nyt vuosien varrella kerätä kokemuksia erilaisista shiboista! Uroksia on erilaisia ja niin on myös narttuja, ja sitten se mikä miellyttää omaa silmää ja luonnekin tuntuu sopivalta niin lähteä pohtimaan pentua sitä kautta. Hyvää todellakin kannattaa shiboissa odottaa! Kasvattajiin tutustuminen ja koiriin tutustuminen hyvissä ajoin kannattaa aina!

Shibanana, miksi sijoituskoira olisi se paras vaihtoehto? Ja miksi shiba on se kaikista paras? (Itsehän kyllä tiedän miksi, mutta oisko sulla antaa perusteluja miksi shiba tuntuu omimmalta? :hymy:)
Shibatrio <3

Shibanana

Shibanana
Viestimäärä: 52

VS: SHIBA - Maanantaina, 29.09.2014 klo 13:11  
+
0

ooa kirjoitti:

Sun kannattais shibanana tehdä ehdottomasti lähempää tutkimustyötä ja nyt vuosien varrella kerätä kokemuksia erilaisista shiboista! Uroksia on erilaisia ja niin on myös narttuja, ja sitten se mikä miellyttää omaa silmää ja luonnekin tuntuu sopivalta niin lähteä pohtimaan pentua sitä kautta. Hyvää todellakin kannattaa shiboissa odottaa! Kasvattajiin tutustuminen ja koiriin tutustuminen hyvissä ajoin kannattaa aina!

Shibanana, miksi sijoituskoira olisi se paras vaihtoehto? Ja miksi shiba on se kaikista paras? (Itsehän kyllä tiedän miksi, mutta oisko sulla antaa perusteluja miksi shiba tuntuu omimmalta? :hymy:)



Koitankin aina mahdollisuuksien mukaan käydä shibatapaamisissa ja kuopsutella kaikki shibat läpi. Urokset miellyttää mun silmää ehkä vähän enemmän kun nartut, mutta perjaatteessa mulle on ihan sama kumman otan. Se vaan niissä uroksissa mietityttää, että onko ne vaikeampia kun nartut niiden dominoimisen takia, että kumpi olisi helpompi. :neutral:

Sijoituskoirasta tykkäisin siksi, että pääsisin vähän itsekin osallistumaan kasvatukseen :) Shiba on paras sen hurmaavan luonteen ja itsenäisyytensä takia, ulkonäkö on kanssa hyvin ihana ja söpö. Se shiban siisteys pn kyllä kanssa iiiso plussa :) Ja muutenkin shibat on niin täydellisiä <3:love:

p.s. on sun shibat kyllä ihania, tosi nättejä! Mistäs maasta Koo on kokoisin? Jos siis ei ole Suomesta :)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 29.09.2014 klo 14:06)

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SHIBA - Maanantaina, 29.09.2014 klo 14:31  
+
0
Kuulostaa hyvältä shibanana :hymy:

Koo on norjalainen poika ja pojista puheen ollen, jos mulle olis toi poika tullut ensimmäisenä niin ois siinä saattanut olla vähän ihmettelemistä. Koo on mun mielestä aika dominoiva uros, kova jätkä, joka ei pienistä hätkähdä. Sen kanssa on kyllä joutunut vääntämään, jotta elo olis näinkin helppoa mitä se on. Miellyttämisenhalua sillä on varmaan kymmenkertaisesti vähemmän kuin tolla nartulla. Komeita pojat kyllä, siitä oon samaa mieltä! Mutta tytöt on kyllä niin kauniita, hurmaavia ja luonteikkaita neitoja, ettei narttukaan ole yhtään huono valinta :nauru:

Meillä ois vajaa viikko jännitystä edessä. :viheltel: Toiveissa ois väriä ja sukupuolta, mutta katsotaan mitä sieltä tulee. Kävin taas mammakoiraa katsomassa lauantaina ja ihanampaa äitiä saa kyllä etsiä. :love: Ihania pentuja sieltä on kyllä tulossa!
Shibatrio <3

Shibanana

Shibanana
Viestimäärä: 52

VS: SHIBA - Maanantaina, 29.09.2014 klo 17:24  
+
0

ooa kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä shibanana :hymy:

Koo on norjalainen poika ja pojista puheen ollen, jos mulle olis toi poika tullut ensimmäisenä niin ois siinä saattanut olla vähän ihmettelemistä. Koo on mun mielestä aika dominoiva uros, kova jätkä, joka ei pienistä hätkähdä. Sen kanssa on kyllä joutunut vääntämään, jotta elo olis näinkin helppoa mitä se on. Miellyttämisenhalua sillä on varmaan kymmenkertaisesti vähemmän kuin tolla nartulla. Komeita pojat kyllä, siitä oon samaa mieltä! Mutta tytöt on kyllä niin kauniita, hurmaavia ja luonteikkaita neitoja, ettei narttukaan ole yhtään huono valinta :nauru:

Meillä ois vajaa viikko jännitystä edessä. :viheltel: Toiveissa ois väriä ja sukupuolta, mutta katsotaan mitä sieltä tulee. Kävin taas mammakoiraa katsomassa lauantaina ja ihanampaa äitiä saa kyllä etsiä. :love: Ihania pentuja sieltä on kyllä tulossa!



Niinpä, kyllä mä varmaan sen nartun koitan saada, toivottavasti sitten nartun pentueesta ehdin varaamaan. :)

Onnea pennun odotukseen! :D Toivottavasti muakin joskus onni potkasee ja ois sopiva hetki ottaa pentu. Mä sain ostaa omilla rahoilla viikonloppuna Faunattaren alennusmyynneistä Hurtta Collection hihnan. :jjei:

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: SHIBA - Keskiviikkona, 22.10.2014 klo 22:37  
+
0
Oi täällä onkin juteltu hieman eteenpäin, olis kyllä kiva jos shibakeskustelu pysyis vauhdissa, mutta meitä kippuraihmisiä taitaa kuitenkin olla vielä senverran vähän:neutral:

Mulla on aina ollut jotenkin mielikuva että otan uroksen ensimmäiseksi koirakseni, mutta niin meille vaan muutti tuo pieni punainen prinsessa kolme viikkoa sitten:nauru: Nova on kyllä niin riehakas ja ovela, että välillä ajattelee että uros olisi ollut tosiaan hieman helpompi niinsanotuilla 'putkiaivoillaan':nauru: Toki korostuu taas tuo yksilöiden erilaisuus, mutta yleisesti nartut taitavat olla melkolailla juurikin ovelampia kääntämään kaikki itsensä hyödyksi:nauru: Nova on vielä kaiken lisäksi nartuksi todella dominoiva, painii veljiensä kanssa ihan täysillä ollenkaan alistumatta ja muutenkin hyvin rohkea, lenkillä yritetään niitä isoimpiakin koiria mennä heti läpsimään:nauru: Helpolla ei olla siis mekään nartun kanssa päästy, vaikka toki nuo luonteenpiirteet aikalailla selkiytyvät ennen luovutusta, joten ehtii kertoa kasvattajalle toiveistaan ja niitten perusteella valita sitten pennun, oli se sitten uros tai narttu:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Shibanana

Shibanana
Viestimäärä: 52

VS: SHIBA - Torstaina, 23.10.2014 klo 19:52  
+
0
Neanicole, täälä mä käyn kyttäilemessä vähän väliä josko jotain olisi kirjoiteltu. :)

Niin tosiaan, mulla ei oo oikein toiveita sillain, kelpaa kumpi vaan sukupuoli. Värillä ei ole väliä myöskään :) Toivottavasti kasvattaja ei varaa niitä pentuja ensimmäiselle vastaantulijalle vaan ottaa kaikkien toiveet vastaan ja sitten niiden perusteella jakaa pennut eikä hätiköi. Tosin, tuskinpa kukaan kasvattaja tekee näin.
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.10.2014 klo 19:52)

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SHIBA - Perjantaina, 24.10.2014 klo 09:21  
+
0

neanicole kirjoitti:

Nova on vielä kaiken lisäksi nartuksi todella dominoiva, painii veljiensä kanssa ihan täysillä ollenkaan alistumatta ja muutenkin hyvin rohkea



Kuulostaa ihan tavan shibalta :wink:

Ja Shibanana kasvattajiakin löytyy varmasti joka lähtöön, osaa kiinnostaa, osaa ei. Osaa vähän enemmän ja osaa vähemmän. Riippuu myös siitä mitä kasvattaja hakee esim. sen sijoituskoiransa osalta ts. millaiseen kotiin kasvattinsa "antaa". Varsinkin sijoituskoiraa ottaessa on mun mielestä erittäin tärkeää se, että itsellä ja kasvattajalla on samansuuntaiset ajatukset koiran kasvatuksesta/koulutuksesta ja jopa jalostuksesta, samoin yhteistyön sujuminen on erittäin tärkeää. Siksi siihen kasvattajaan kannattaa tutustua oikeasti , ei vain pari kertaa ennen kuin sen pennun hakee kotiin...

Kuitenkin sijoituskoirana hallussasi on virallisesti toisen ihmisen omistama koira ja se on sinulla ns. lainassa sen aikaa, kunnes sopimus raukeaa. Vastuu sijoituskoirasta on mun mielestä jossain määrin erilaista kuin omasta koirasta. Oo oli siis aikanaan sijoituksessa meille, mutta sairauden vuoksi sopimus purettiin ja Oo steriloitiin. Mä olin ainakin hermostuneempi siitä kuinka opetan Oon seisomaan ja pyörimään kehässä nätisti näyttelyitä ajatellen, jännitin ettei tapahdu mitään tapaturmia, ja koirakansalaiseksi kasvattamisessa oli oma huolensa. (kelpaako tämä kasvattajalle, onko ruokinta tarpeeksi "hyvää", onko turkki hyvä, miten se on sosiaalistettu, eihän se rähise yms.) Kasvattajan kanssa me tultiin kyllä hyvin juttuun ja tullaan edelleenkin :hymy: Yritän siis sanoa, että siinä sijoituskoirassa on omat huolensa, vaikka se onkin vähän "halvempi". Kokonaan omaa koiraa oli paljon huolettomampi kouluttaa ja opettaa, tämä ainakin omassa tapauksessani.

Mutta kääk! Meillä on vajaan kuuden viikon päästä kolmas kippura talossa :eek::shifty: Tyypillä aukesi silmät toissapäivänä ja voi liikutus kuinka kaunis hän onkaan :love: En oo vielä kerryttänyt pennulle edes mitään tavaroita, pitää kai kaivaa noiden kahden jämät ja kattoa mitä puuttuu. Kyllä mua jännittää! Melkein yhtä paljon kuin Oota odottaessa. Miten mä osaan enää olla pennujen kanssa ja miten se sopeutuu meille :roll:
Shibatrio <3

Shibanana

Shibanana
Viestimäärä: 52

VS: SHIBA - Perjantaina, 24.10.2014 klo 14:18  
+
0
Ooa, sitä sijoitusta pitää kyllä vielä miettiä. Mutta perjaatteessa jos ei aio käyttää koiraansa näissä lonkkakuvauksissa ja muissa, niin eipä se juurikaan halvemmaksi tule. Tosin se vaan kun todella monet kasvattajat haluaa että käytetään pentu kuvauksissa, joten tulisi se "halvemmaksi" pitää sitä sijoituskoiraa. Se ihan oma koirakin tosiaan olisi kivempi, niin ei tarvitse niin varovaisesti (en tarkoita että jos koira on oma, sitä saa heitellä seinään :'D) koiraansa käsitellä, kun sitä sijoituskoiraa, että jos tekee jotain väärin ja jos se koira menee pilalle.

Ja Ooa, jos saan kysyä niin miksi otatte kolmannenkin koiran? :) On se sun jääkarhu vaan niin söpö. :love:

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SHIBA - Perjantaina, 24.10.2014 klo 14:35  
+
0
Tiedän, että osa kasvattajista sisällyttää pennun ostohintaan jonkin summan kuvauksista, joka hyvitetään myöhemmässä vaiheessa.

Eli jos pentu maksaa kuvitteellisesti 1700e ja se käytetään luustokuvauksissa saattaa kasvattaja kustantaa kuvaukset kokonaan tai osittain (riippuu sopimuksesta) ja tällöin pennun hinnaksi jää esim. 1400e. Tällä tavoin kasvattaja saa arvokasta tietoa omista kasvateistaan jatkojalostusta arvioidessaan ja samalla koirien terveystuloksia saadaan tietoon, mikä on erittäin hyvä asia!

Kolmannen koiran ottamiselle ei varmaan ole olemassa järkisyitä.. :viheltel:
Shibatrio <3

Shibanana

Shibanana
Viestimäärä: 52

VS: SHIBA - Perjantaina, 24.10.2014 klo 15:17  
+
0
Olenkin jo yhteen tuollaiseen kasvattajaan törmännyt ja se on ihan tässä kaupungissa missä asun. :) Olenkin pari kertaa nähnyt tämän kasvattajan livenä ja mukavaltahan hän vaikutti (shibatapaamiset).:peukku: Mutta sitten kun ne omat rahat on, niin kyllä mielelläni käytän rahaa niihin kuvauksiin ja muihin koiran kustannuksiin.

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: SHIBA - Tiistaina, 18.11.2014 klo 23:20  
+
0
Shibahan kuuluu nykyään PEVISAN piiriin eli koira on kuvattava aina ennen jalostuskäyttöä, mikä on musta ihan huippu juttu!:hymy:

Ja voi Ooa! Teidän pieni on kyllä maailman suloisin, tuleeko teille uros vai narttu? Vai muistanko ihan väärin että jääkarhuja tuli yks kumpaakin?

Mä oon itse kiinnostunut kasvatuksesta ja parhaillaan kattelen koska kennelliitolla menis seuraava kasvattajakurssi vaikka Nova vielä noin vauva onkin:hymy: Mua myös kutkuttaa hirveästi nuo neidin geenit; pentukarva on alkanut vaihtumaan ja mustaa karvaa pukkaa selkään kokoajan enemmän, ihan kuin isällään! Todella vahvat mustat geenit siis saanut Nova ja jos joskus astuttaisin bläkkärillä niin saattais meillekin joskus putkahtaa jokunen valkoinen kippura mahdollisesti... Vaikka tuo väri onkin nyt täysin toissijainen tekijä kun lähtee jalostamaan, mutta en pistäis ollenkaan pahakseni jos yhden jääkarhukasvatinkin joskus saisin:mad:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SHIBA - Keskiviikkona, 19.11.2014 klo 19:22  
+
0

neanicole kirjoitti:


Ja voi Ooa! Teidän pieni on kyllä maailman suloisin, tuleeko teille uros vai narttu? Vai muistanko ihan väärin että jääkarhuja tuli yks kumpaakin?



Joo kaksihan niitä valkoisia tuli ja kumpaakin sukupuolta :hymy: Narttu muuttaa meille ja kääk, siihen on enää 2 viikkoa :eek:

neanicole kirjoitti:

Mua myös kutkuttaa hirveästi nuo neidin geenit; pentukarva on alkanut vaihtumaan ja mustaa karvaa pukkaa selkään kokoajan enemmän, ihan kuin isällään! Todella vahvat mustat geenit siis saanut Nova ja jos joskus astuttaisin bläkkärillä niin saattais meillekin joskus putkahtaa jokunen valkoinen kippura mahdollisesti...:



:mietiskel:
Mä en nyt oo ihan varma mitä neanicole tarkoitat?

Ihan noin yksinkertaisesti ei mun käsityksen mukaan niitä valkeita kavereita synny. Taitaisi noilla ajatuksilla valkoisten määrä olla hiukan suurempi mitä se onkaan :nauru: Suomessa taitaa olla 10+ valkoista, jos en ihan väärässä ole. Ei välttämättä edes kymmentä.

Mullakin oli joskus Oon pentuaikana kasvatushaaveita, mutta kyllä ne on näiden 4 vuoden aikana karisseet aika minimiin. Mun pääkoppa ei kyllä kestäis semmosta vastuuta ja pähkäilyä ja kuolisin varmaan stressiin :nauru:
Shibatrio <3

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: SHIBA - Maanantaina, 24.11.2014 klo 14:27  
+
0
Sellanen käsitys mulla on että mustageeninen punainen + bläkkäri = valkoisen pennun mahdollisuus. Mahdollisuus siis ainoastaan, en meinannutkaan että olisi todennäköistä, sillä kyse kuitenkin eräänlaisesta 'värivirheestä' ja tottakai tuosta yhdistelmästä tulee paljon suuremmilla todennäköisyyksillä juurikin punaisia tai bläkkäreitä:hymy: Puhuin siis vaan pienestä mahdollisuudesta, joka kuitenkin on jossainmäärin mahdollinen noilla neidin geeneillä; jos siis soveltuu edes jalostukseen, reilu vuoden päästä saa nähdä kun voi kuvata:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SHIBA - Maanantaina, 24.11.2014 klo 16:49  
+
0
Jotta valkoisia (=ei toivottuja) pentuja syntyy, täytyy vanhemmilla olla taustassaan genotyypiltään E-lokuksen koiria.

Sillä ei liene merkitystä, onko vanhemmat punaisia mustilla karvoilla tai bläkkäreitä. Koon molemmat vanhemmat ovat punaisia ja tulevan tytön vanhemmista toinen on vahva b&t ja toinen ehkä täydellisin punainen, joka vaan voi olla :hymy:

Tässä on hyvä blogikirjoitus shiban värien periytymisestä !

Tässä koirien värejä avaava wikipedia-artikkeli koirien väreistä yleisesti
Shibatrio <3

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: SHIBA - Tiistaina, 25.11.2014 klo 13:50  
+
0
Mä oon sitten lukenut jotain ihan väärää, mutta shibafoorumilta löysin tällaista tietoa mihin
mä olen uskonut:eek: Joku oli vielä linkannut juurikin noita väriperiytymislinkkejä oman tarinansa tukemiseksi missä sanottiin myös niin:eek: Outoa

No mutta kuten sanoin niin tuo väritys on tosiaan vasta ihan toissijainen juttu jos joskus lähden kasvattamaan:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Papaya

Papaya
Viestimäärä: 22

VS: SHIBA - Maanantaina, 29.12.2014 klo 21:10  
+
0
Unohdinpa kysyä tuolla koiratotuja etsiessäni, että minkä painoisia shiboja teillä on? Urokset painavat pari kiloa enemmän ilmeisesti? Wikipediassa lukee 8-11kg, mutta virallisessa rotunääritelmässä ei ole painorajoja, vain säkäkorkeudet, joten en ole varma onko tuo 8-11kg realistinen vai ei.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: SHIBA - Maanantaina, 29.12.2014 klo 21:41  
+
0
Mulla on rotumääritelmään verrattuna ISO uros, värinsä lisäksi myös koko olisi haitaksi mm. näyttelyissä.
Koo on siis n.45cm ja painaa 15kg, hoikka poika, saisi olla enemmänkin tavaraa ihon alla. Mun narttu on n.40cm ja paino viimeksi 11,8kg. Paino on aika maksimissaan nyt, enempää ei saisi tulla. Narttu on steriloitu ja nälkä olisi pohjaton..
Toi vauva on ihan kohta 12vko ja painoa oli tänään 5,3kg.

Käytiin tänään moikkaamassa äiti-koiraa ja kasvattajaa. Matkustettiin junalla ja tyyppi vain nukkui kumpaankin suuntaan. Äiti-koira ei oikein digannut tyttärestään, olisi kyykyttänyt koko ajan, joten oli parempi pitää erillään. Kasvattaja perheineen sai Veen suosionosoitukset kyllä täysin :nauru: Hän on kyllä niin reipas neito ettei tosikaan :aurinko:

Ainiin Papaya, mun piti vielä sanoa siitä irtipidosta, joka oli sulle kuitenkin tärkeää, että harvemmassa taitaa ne shibat olla, jotka eivät riistan perään lähtisi hätyyttelemään. Mun koirat lähtevät sekä edestä juoksevan riistan että hajun perässä. Tulevat kyllä takaisin, kun jälki häviää tai mielenkiinto loppuu, mutta kyllä veri vetää jäljelle. Vapaana noita siis pidänkin vain paikassa, jossa ei ole autoteitä lähellä ja tunnen maaston. Narttu pysyy ihan hyvinkin lähellä, ei kuitenkaan nuohoa ihmisten jaloissa vaan kiertää omia lenkkejä ja palaa taas katsomaan missä ihmiset on. Urosta pitää muistutella, ettei lähtisi kovin kauas. Luulisin, että jätkä saattaisi viettää jäljellä useammankin tunnin ennen kuin ikävä iskisi.
Shibatrio <3

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 04:00)