Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 12:20

Suomenlapinkoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 23

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 06.10.2013 klo 22:13  
+
0
^Upea tuo iisamain viieminen kuva :aurinko:.
Ja onnea Väinön näyttelymenestyksestä yorathille ! Se on niin komea poika ettei mikään ihme ! Mitä siitä vielä oikein tuleekaan :love:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 06.10.2013 klo 22:38  
+
0
Me Väpän kanssa kiitetään kovasti! :kumarrus: Ja piti vielä sanomani että aivan älyttömän hienoja syksykuvia taas täällä ketjussa, nnoran ja iisamain kuvat - wau! Mä oikein odotan talvea ja kaikkia mahtavia kikkailuja mitä pääsee kameralla tekemään - uih!

Sattuiko kukaan muuten katsomaan Arman ja viimeinen ristiretki -ohjelmaa tänään? Siellä seikkaili aikamoisia poroja paimentavia pörröjä Pohjois-Siperiassa. Mahtavan näköistä! :hymy: Kovasti oli samaa näköä suomalaisten sukulaistensa kanssa. Olisi sinällään ihan kiva joskus päästä kokeilemaan tuolla omalla että onko siitä mihinkään paimentaessa, mutta enpä tiedä.. :roll:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 07.10.2013 klo 07:37  
+
0
Tosi kivoja kuvia ja koiria kaikilla.
Täytyy vielä mainita et tuo kaapon väritys miellyttää erityisesti,vaikka kaikki sävyt lappalaisilla on mahtavia.

Meillä menee rouvan kanssa mukavasti ollaan pörrätty nyt enemmän asfaltilla,mutta olen tajunnut miksi lähteä merta edemmäs kalaan :) Olen pitänyt rouvaa irti tuossa lähi pelto alueella,hyvin pysyy siinäkin.

Rouva sai uuden kaverinkin joka on vielä kovin pieni leikkikaveriksi,mutta hyvin on sen perheeseen hyväksynyt.

Hyvää syksyä kaikille,täälläkin odotellaan ensi lunta lasten ja koirien kanssa jännityksellä :)

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 08.10.2013 klo 19:22  
+
0
Ensilumi olisi kyllä kiva juttu, mutta pakkaslukemat saisi pysyä kyllä ihan siellä -5 paikkeilla ensitalvena. Itse olen niin vilukissa, että joka ikinen vuosi talvi tuottaa ongelmia.. Nooalla ei tarkenemisen kanssa varmasti tule ongelmaa, emännällä kyllä.

Vitsi kun voi olla ylpeä taas tosta ipanasta! Muutama viikko sitten jos koira toisella puolella tietä = järkyttävä hysteerinen haukkuminen ja ihan sama hypinkö sammakkoloikkaa vai tanssinko sambaa niin olin aina kakkonen. No, ahkeran treenauksen ansiosta tulos nyt tämä: koira toisella puolella tietä = Nooa vilkaisee ja jatkaa matkaa, jess! Nokkakontaktissa muutama haukku kyllä vielä pääsee (reaktiokykyni voisi olla joo nopeampi). Pitää oikein itseä jarrutella etten tuputa liikaa oppia pennulle vaikka intoa ja ahkeruutta Nooalta löytyy. Mieluummin yli-innokas pentu kuin lopenkyllästynyt koulutukseen jo 2 kuukauden jälkeen :D

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 08.10.2013 klo 22:30  
+
0
Onnea yorathille! Väpästähän on tulossa jotakin hyvää ja kaunista :). Nyt jo niin komea poika, saapi nähdä kuinka komeaksi se siitä vielä kehittyy.

Mä tykkään talvesta sen jälkeen, kun on ne kovimmat pakkaset menny ja -10 astetta tuntuu taas kuumalta. Parasta on se aika, kun on nipinnapin pakkasta, rupee pikkuhiljaa tarkeneen ulkona ja rupee oleen valosaa. Sillon kaikki on hyvin.

Huhhuh. Maksaapa koirankarvalanka paljon. Aattelin kehräyttää ton 400g mikä mulla tuossa ton karvoja on, mutta maksaisi melkein 200 €. Huhhuh. Täytyy vielä sulatella, mutta toisaalta oon haaveillu koirankarvalankalapasista jo pienen ikuisuuden ja ois ne kyl aika ihanat. Ja ymmärrän työn hinnan, joskus yritin itse värttinällä ihan lyhyttä pätkää, ei onnistunut. Jos vaikka sais vähän sponsorirahaa vanhemmilta...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 16:28  
+
0
Mä kattelin sen Armanin ohjelman, ja siinä nenetsilaikassa on kyllä paljon samoja piirteitä mitä lappalaisrotujen kantakoirissa. Kuulemma sieltäpäin joitain porokoiran esi-isiäkin löytyy.
Paimentamista voi käydä kokeilemassa lampaillakin, jos tuntuu että poroille on liian pitkä matka :hymy:.
Me käytiin kesällä Määtilalla oripäässä sytytelemässä paimennusintoa Vilman kanssa ja hauskaa oli ! Nyt ajattelin jos menisi kokeilemaan tänne.
Tuttava oli käynyt lappareidensa kanssa ja oli tykännyt. Tuolla järjestetään paimennusta myös talvella :hymy:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 16:36  
+
0
^ Hei vitsit, kiitos linkistä! Toihan on ihan järkevän matkan päässä - jopa näin pääkaupunkilaisen silmin! :hymy: Eikä ole edes kauhean pahan hintaistakaan. Vitsit! Tässähän rupeaa ihan innostumaan ajatuksesta!
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 11.10.2013 klo 11:01  
+
0

Strikku kirjoitti:

O
Huhhuh. Maksaapa koirankarvalanka paljon. Aattelin kehräyttää ton 400g mikä mulla tuossa ton karvoja on, mutta maksaisi melkein 200 €. Huhhuh. Täytyy vielä sulatella, mutta toisaalta oon haaveillu koirankarvalankalapasista jo pienen ikuisuuden ja ois ne kyl aika ihanat. Ja ymmärrän työn hinnan, joskus yritin itse värttinällä ihan lyhyttä pätkää, ei onnistunut. Jos vaikka sais vähän sponsorirahaa vanhemmilta...


Joskus noita katsellut, enkä ole ikinä nähnyt vielä mitään tuonnepäinkään noin kallista kehräytyshintaa. Tosin usein kehräävät vaan isompia määriä, joten voi olla että joudut keräämään vielä lisää tai lyöttäytymään karvakimppaan jonkun kanssa. Tässä nyt vaikka yksi huomattavasti halvempi hintaesimerkki, tämäkin tosin haluaa isomman määrän karvaa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 11.10.2013 klo 23:32  
+
0
^ Ainut ongelma vain se, että haluan 100% koirankarvalankaa ja toistaiseksi olen löytänyt vain tuon yhden, joka takaa että kehrää vain koirankarvasta. Ja muutenkin, mihin mä tarviin kolmea kiloa lankaa, kun ajatuksissa tehdä parit lapaset? Ja sit problem on kans se, et haluun täksu talveksi.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 11.10.2013 klo 23:32  
+
0
Tuplat pois
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 11.10.2013 klo 23:33)

Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 21.10.2013 klo 17:07  
+
0
Meidän talosa löytyy paimensukuinen parkkisoopeli lapinkoirapoika Mauri. Nuori poika vielä, ikää tällä hetkellä 1½ vuotta :hymy:

Kuva viime viikon metsälenkiltä:
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 22.10.2013 klo 13:29  
+
0
^Ompas söpö kaveri :)
Mää en muistanukkaan kuinka "tuskasta" on lenkkeillä ku on lunta maassa. Typy on vähä väliä nurin kierimässä ja kiehnäämässä maassa.. :nauru: Huvittavan näköstähän se on, mutta ku neidillä on paha tapa alkaa se kieriminen autotiellä. Onneksi se nousee kuitenki käskystä ylös suht nopeesti, vaikka tuskin monesti saa ees emännän käskystä selvää ku emäntä vaan nauraa vieressä.

ot/Tulee tosta Maurin kielestä mieleen Sarahian Kita.. :viheltel:
tassun jälkiä seuraten..

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 22.10.2013 klo 15:29  
+
0
^No kieltämättä :nauru:

Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 23:31  
+
0
Kuvia kielikoirasta? :shifty:

Mä toivon, että meillä olisi jo lunta - tämänhetkinen kurasää on jostain ihan syvältä! Vettä sataa kuin viimeistä päivää ja ulkona senkuin litisee kävellessä. Pitkäkarvaisten koirien omistamisen ihanuutta!

Meillä on Maurin lisäksi siis toinenkin karvatyyppi, sekarotuinen poika Tahvo joka suurimmaksi osaksi lapinkoira. Tähän päälle sitten vielä beagle. Mutta silloin kun on lunta, niin karvapoikien kanssa käveleminen on kyllä melkoista, kun ne kumpikin vuorotellen vetävät lenkillä selälleen kierimään :nauru:
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 24.10.2013 klo 10:51  
+
0
^Tuo mun kielikoira on tuota "serkkurotua", eli lapinporokoira, niin laitan linkkinä muutaman kuvan :hymy: Kitalla on kieli. Tuolla noita mun "uljaita" hukkia lisää :hymy: Lähinnä kuvissa on tuo mun lpk uros ja ps slk uros, mutta mukana näkyy myös jotain kasvatteja ja sijoituskoiria.

Ja nää kurakelit on niiiin pyllystä kyllä! Kitan kanssa on yleensä helppo kun se on silleen hetkessä puhdas, mutta Rukan kanssa mulla leveää aina pää näihin kurakeleihin joka vuosi.

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 24.10.2013 klo 12:39  
+
0
^Määkään en tykkää näistä kurakeleistä, syksy ja kevät on "ärsyttävimmät" vuoden ajat lenkkien suhteen. Mää olin niin riemuissani siitä ku oli jo lunta maassa (pois laskettuna typy "kaatumiset", toisaalta, se on niin sulosen näköstä ku toinen nauttii, mutta matkaan menee huomattavasti enemmän aikaa..) ku ei tullu hiekkaa/yms muuta mukavaa roskaa sisälle. On saanu taas ettiä pyyhkeet eteiseen valmiiksi, tai sitten me marssitaan suoraan kylppäriin, jos noi on onnistunee sotkemaan ittesä kunnolla.
Jokohan me Sarahia saatas löydettyä kummallekkin sopiva lenkkiaika? Onhan sitä jo taas vaihteeksi hyvä tovi suunniteltu (hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty..) :viheltel: Pimpulallakin riittää virtaa vaikka muille jakaa ku enää ei oo kuuma ulkona.

Muoks. Laitetaanpa typystä pari kuvaa
Tälle kivelle on aina pakko hypätä


Tää on muistaakseni joskus jo ollutkin täällä, mutta laitetaas nyt syksyn kunniaksi uudestaan

tuplamuoks. tää kuva on keväältä 2011, mutta on meillä syksylläki välillä tältä näytetty.. :viheltel:
tassun jälkiä seuraten..
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.10.2013 klo 12:59)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 24.10.2013 klo 12:55  
+
0
Meillä ei onneksi (vielä) ole ollut kamalia kurakelejä. Semmosia kyllä, että tassukarvat kastuu, kun käy lenkillä, mutta mahanalus on toistaiseksi säästynyt. Ja onhan meillä tuo sademanttelikin, säästyy pahimmilta kurilta.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 24.10.2013 klo 13:14  
+
0

ousa kirjoitti:


Jokohan me Sarahia saatas löydettyä kummallekkin sopiva lenkkiaika? Onhan sitä jo taas vaihteeksi hyvä tovi suunniteltu (hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty..) :viheltel:


Joo, meillähän alkaa varmaan olla melkeempä koko lenkkikin jo tehtynä :nauru: Nyt kun on tänne saakka menty, niin tuo viimeinen kuva huomioon ottaen voitais oottaa, että menis takas pakkaselle ennen riekkulenkkiä. Mää en nimittäin kaipais, että koirat näyttäis kotiin tullessa tuolta :nauru:

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 24.10.2013 klo 14:01  
+
0
^Mikä vika tossa koirassa muka on? Sillähän on vaan mutanaamio yllään joka on hyväksi turkille ja iholle :viheltel:
Kohta tosiaan voidaan sanoa, että otetaan jo uusinta lenkki. Ootellaan vaan pakastumista, ei kieltämättä muakaan sillon hirveenä naurattanu ku piti koira saada puhtaaksi. Mutta tärkeintä oli se, että oli otuksella ollu hauskaa. (sitä en myönnä, että ton jälkeen on vähän tarkemmin katottu mihin mennään lenkille, jos on kovin märkää :wink: )
tassun jälkiä seuraten..

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 28.10.2013 klo 22:50  
+
0
Kävin viime viikonloppuna katsomassa vanhempieni naapurissa olevia iiihania lappalaisvauvoja<3 ja tuli mieletön pentukuume... Onneksi siellä on vain uroksia vapaana ;) meille tulee vaan narttuja..
Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 00:30)