Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 12:20

Suomenlapinkoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 23

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 10:07  
+
0
^^ Käääk, hyihyi miten ällö yök! :love: :love: Mulla on kyllä kauheen paha heikkous nuihin riistapentuihin pöh.. :ylpea:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 10:47  
+
0
Aivan ihania pentuja täällä koko edellissivu täynnä kyllä!

Tuosta Odinin vikakuvan ilmeestä tuli mieleen tää vanha Rukan pentukuva, niin piti lähtä kaiveleen noita niin laitetaan vähän pentusaastetta siitäkin melkeen 9v takaa :nauru:

Ruka oli pentuna vielä melko pörröinen (ois 9vkoa tässä?)


10vkoa


14vkoa



16vkoa

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 17:59  
+
0
Voi että miten söpöjä pentusia ja niin pörrösiä ! Pitäis olla tuijottelematta, haave toisesta koirasta (sitten joskus) vaan kasvaa ja kasvaa :D

Miten teillä joulunodotus sujuu? Meillä uhitellen, tokoillen ja leikkien. Nooa kokeili pienenä rajojaan, sain sen ruotuun ja just ku huokaisin henkäyksestä sama ralli alko taas.. Noo, olinki henkisesti valmistautunu ettei sen kanssa noin helppoa tuu olemaan :D Ja pitää ottaa huumorilla, pentu se vaan on. :)

Onko teistä kukaan käynyt koskaan isoissa kaupungeissa koirien kanssa pyörimässä? Myö käytiin viikonloppuna Helsingissä moikkaamassa kavereita (asutaan Mikkelissä eli tuppukylässä) ja olin niin hämmästyny Nooan käytöksestä. Ihan täynnä oleva ratikka ja mitäs vielä tää ottaa iha lunkisti ja seisoskelee jaloissa ku oltais kotikulmilla päiväkävelyllä.. Syötäväähän siellä riitti se oli varmaan pahin ongelma mut ei ihmiset, autot, metrot, ratikat tai mikään saanu tota pois tolaltaan. Ehkä mun koulutuksessa onki menny jopa jotain oikein

Ja lopuksi vähän pönötystä, näyttelyasennosta ei meillä kyllä ole vielä tietoakaan :D
Muoks. se kuva ei vaan suostu tulla isona joten tässä linkki..
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.11.2013 klo 18:09)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 18:31  
+
0
^Ompas Nooa kivannäköinen! :hymy:

Mikä lasketaan isoksi kaupungiksi? :nauru: Oulussa/Oulun seudulla mulla on koirat ikänsä asuneet, mutta eihän tämä nyt toki mikään kauhean iso paikka ole :hymy: Helsingissä/pääkaupunkiseudulla on käyty pari kertaa. Ekaa kertaa kävin aikanaan vuosia sitten niin, että menin yksin junaan kahden koiran kanssa (koirat olivat siis ensimmäistä kertaa myös junassa). Eipä nuo mitään kummempaa tuumanneet mistään. Ruka etenkin on ollut aina sellainen, että se on voinut viedä minne tahansa ongelmitta. Nätisti nuo junamatkallakin odottivat eläinvaunussa paikallaan kun käskyn alle jätin kun jouduin matkanvarrella käymään vessassa välillä, kun sen verta monta tuntia tuo matka kestää.

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 19:57  
+
0
No hyi kauhistus mitä ällöjä pikkupentusia täällä taas näkyy :love: Ei tommosia saa täällä julkasta, ku ne voi aiheuttaa kauheeta pentukuumetta :shifty: Onneksi on kuitenki toi pikku jätkän toilailut erittäin hyvin muistissa niin se vähän sentään laannuttaa mahdollisia mielihaluja..

Täällä ollaan taas ihan sekasi ku on lunta, siis sekä otukset että minä. Nautitaan koko porukalla paitsi tänään iltalenkillä ku tuuli ihan hirveenä ja märkää lunta tuli. Oltiin sitte ihan märkiä vaan oli meillä hauskaakin. Tänään löysimme uuden pelottavan asian; rattikelkan. :eek: Onneksi rattikelkan nuori ulkoiluttaja oli niin kiltti, että anto meidän käydä tutustumassa moiseen hökötykseen, sen jälkeen ei enää pelottanu yhtään.
Jokohan meille sarahia ois tarpeeksi maa jäässä että päästäs treffaileen?
tassun jälkiä seuraten..

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 20:17  
+
0
^Joo, mennään lenkille! :hymy:

Täällä on koirat kans ihan hepulina lumesta. Eilen aamuyöstä kun mies oli noussut ylhäälle niin Ruka oli pitänyt takaoven edessä "pitää päästä ulos" -esityksen ja kun mies oli päästänyt ulos niin jätkä oli mennyt vaan onessaan kierimään lumeen :nauru:

nann

nann
Viestimäärä: 31

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 21:09  
+
0
Oiii mitä ihastuksia tänne on ilmestynyt! Odin kiittää kehuista ja lähettää yleisön toiveista huolimatta uusia kuvia kehityksestään. :wink:

Sarahian Rukasta ihania muistelokuvia, on komea koira. JOSTAIN syystä nykyään silmää miellyttää tuo musta vaalein merkein, köh. Nyt kun katselen niin Odin on aika hillitty turkkinsa kanssa, jotkut pennut ovat olleet kovin pörröisiä. Turkin lopullisen laadun tietty näkee vasta, kun Odin kasvaa.

Meillä ovat nämä menneet viikot hurisseet ihan ohitse, tajusin vasta eilen että Odin täyttää tänään jo 11 viikkoa! Varattiin ensi maanantaille rokotukset, meillähän on jo ihan iso poika. :eek: Minä olen ollut työssäoppimassa koko Odinin meillä asumisen ajan, ja iltapainotteisen työn takia on jäänyt pennun kanssa puljaaminen harmillisen vähäiseksi.

Todella oppivainen ja perso on ollut ruualle ainakin tähän asti, helppo palkata. Jännityksellä odotan, mitä tästä tuleman pitää.

Löysin Odinin ensimmäisten päivien puuhailuista hauskan kuvan:


Nuorimmaisemme riehuvat keskenään. Odin reippaat 7 viikkoa kuvassa.


Tässä hieman "isosisarusten" tunnelmia ensimmäisistä päivistä. :nauru:

Ja viimeisimpänä meidän iso poika eilen, päivää vaille 11 viikkoa + Wandan nenä, kun kuva jäi rajaamatta:

Hirveästi on nokka vaalentunut poijalla. Jännitämme, millaiseksi merkit lopulta muotoutuvat.

Tuli nyt taas aika itsekäs viesti, anteeksi! Olen nyt vähän tyhjäpäisenä näyttöviikon tiimellyksessä. :mietiskel:

MUOKS. Onnea iisamai ihanasta pumpulaisesta :love:
essn Wanda s.2007
pslku Odin s.2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.11.2013 klo 21:12)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 26.11.2013 klo 22:23  
+
0
Ei saa kiusata :nauru::love:. Mutta jos hyvin käy, mä joudun kärsiin enään puolisen vuotta!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.11.2013 klo 22:24)

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 07:00  
+
0
Jos nann kyllästyt katteleen tollasta pikkupalleroa, niin tänne voi pistää tulemaan. Voin sun puolesta kärsiä tuosta söpöliininstä :viheltel:

Rukalla on asenne kohillaan! :nauru: Meillä tuo typy on pahempi lumessa kieriskelijä, tänään(kin) aamulenkillä oltiin nurin kymmenisen kertaa. Mitä sitä turhaan lenkkeillä ku voi vaan kieriä maassa ja aurata kuonolla lunta.. Minäpäs sarahia laitan yksäriä sulle =)
tassun jälkiä seuraten..

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 28.11.2013 klo 17:26  
+
0
Mun "pieni" täyttää tänään jo kokonaiset neljä vuotta! Mihin tää aika oikein katoaa, vastahan se oli 1,5v murrosikäinen joka oli vasta tänne kotiutunut.

Koska ihan tuoretta kuvaa ei valitettavasti ole, laitetaan nyt pari vanhempaa:
Pahoittelen pystykuvien kokoa!



Rumaa edistämistä, mut se on iloinen! Tää on kesältä meidän TK1-kokeesta.




Hupsan lauma ♥:
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 28.11.2013 klo 20:32  
+
0
^Onnea Hupsikselle! Ihania kuvia! :hymy:

Susiyö

Susiyö
Viestimäärä: 23

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 18:45  
+
0

vevve kirjoitti:

^ Laita pari lusikkaa ananasmurskaa penturuuan sekaan,sen pitäis ainakin auttaa niin ettei omaa pas#%& syö.

Meillä ihan normi lappalainen vain.

Mä luulen että tuo on vaan joku pentu vaihe,kaikki kiinnostaa.


Ananas toimi, ei syö enää! Nyt se tyytyy sitten vain murustamaan kakan pitkin kämppää ja omaa petiään ja pedin sotkettuaan se vielä nukkuu aikaansaannoksensa päällä :ttou: Saman se tekee myös vanhemman koiran pedille.
Kai tää tästä ajan kanssa.. :eitietoo:

nnora kirjoitti:

Inari on ihana nimi, meidän koiran sisko on samanniminen :peukku:.


Mäkin tykkään hirmuisasti lapsukaisen nimestä! Mun avokki taasen inhoaa sitä :kieli:

Vähän kuvasaastetta. Kun noita vanhempia kuvia katselee niin tuntuu, että Inari kasvaa ihan liian nopeasti, mutta kun näkee sen sotkut lattialla toivoisi sen olevan jo fiksu aikuinen. Ei voi voittaa.


Reilu 3vk.

Eilen 5kk.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 02.12.2013 klo 09:34  
+
0
^Voi kun söötti :love:
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

nann

nann
Viestimäärä: 31

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 09.12.2013 klo 21:42  
+
0
Ousa, laitan sinut jonotuslistalle, postitan Otukan sitten murkkuiän saapuessa. :nauru: Strikku:lle onnea pennunetsintään/odotukseen. Siihen asti täytyy kärvistellä meidän muiden pentusaasteella, heh.

Täällä odotellaan kovasti toisia rokotuksia, että päästäisiin vähän haistelemaan tulevaa treeniareenaa! 13 viikkoa alkaa olla täynnä, ihana pentumme osaa jo hienosti tulla luo, antaa tassua, pönöttää "kerjäysasennossa" takajaloillaan, istua ja odottaa yms. Selvästi olemme panostaneet arkipäiväisten asioiden treenailuun, hih. :wink: Tähänastinen pentuaika on ollut noin sata kertaa helpompaa kuin Wandan kanssa, kuuliainen ja innokas pikku oppija. Wandalla kun tuota egoa ja uhoa on piisannut spanielimaisesta poiketen liiankin kanssa..

Pentu on kyllä ihan täydellinen jatke meidän laumaan, eläimet tulevat hyvin toimeen keskenään. Aika paljon käy Wandaa hyvittelemässä ja kuuntelee kyllä hyvin isompiensa ohjeistuksia nykyään. Harmi vaan että iltavilliinnit alkavat melko tarkalleen klo 22, heti hiljaisuuden alkaessa. :nolo: Aika tiukkaan saa olla komentamassa haukkumisen heittämistä välillä, olisi kova poika komentamaan.

Me ollaan tehty kotiin tullessa niin, että ei anneta koirille huomiota ennenkuin rauhoittuvat ja tulevat sitten kutsusta luo. Mitä mieltä olette, onko ok antaa pennun silloin haukkua ja kokeilla saako huomiota, vai pitäisikö komentaa? Kai se haukkuminen joskus hellittää? :o Hihnassa kun siirrytään paikkaan, jossa voi laskea vapaaksi, on toiminut vetämiseen ainakin pysähtyminen ja matkan jatkuminen, kun hellittää. Ensin oli ihan järkyttävä mölyorkesteri joka pysäyttämiskerralla, nykyään pyllähtää heti istumaan kun tuntee paineen ja pysähdytään. :love: Wandan mennessä edellä tekeekin sitten vähän tiukempaa, mutta siinäkin ollaan edistytty.

Meillä olisi tarkoitus alkaa pienen kanssa harrastaa agilityä jossain vaiheessa, onko täällä innokkaita menijöitä tai jopa kisaajia? Joidenkin videoita olenkin nähnyt, tuleekohan nyt toistoa aiheesta. :shifty:
essn Wanda s.2007
pslku Odin s.2013

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 09.12.2013 klo 21:48  
+
0

nann kirjoitti:

Meillä olisi tarkoitus alkaa pienen kanssa harrastaa agilityä jossain vaiheessa, onko täällä innokkaita menijöitä tai jopa kisaajia? Joidenkin videoita olenkin nähnyt, tuleekohan nyt toistoa aiheesta. :shifty:


Minä harrastan molempien poikien kanssa mm. agilitya. Ruka nousi juuri kolmosiin, Kita kisaa kakkosissa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 09.12.2013 klo 22:33  
+
0

nann kirjoitti:

Ousa, laitan sinut jonotuslistalle, postitan Otukan sitten murkkuiän saapuessa. :nauru: Strikku:lle onnea pennunetsintään/odotukseen. Siihen asti täytyy kärvistellä meidän muiden pentusaasteella, heh.



Ja kun meillä on vielä tavallisesta poikkeava pentu-unelmaprosessi, eli tämän nykyisen pentua haaveilen. Ei ole kuin muutama mutka matkassa, mutta ainakin vielä näyttää melko valoisalta.

nann kirjoitti:

Me ollaan tehty kotiin tullessa niin, että ei anneta koirille huomiota ennenkuin rauhoittuvat ja tulevat sitten kutsusta luo. Mitä mieltä olette, onko ok antaa pennun silloin haukkua ja kokeilla saako huomiota, vai pitäisikö komentaa? Kai se haukkuminen joskus hellittää? :o Hihnassa kun siirrytään paikkaan, jossa voi laskea vapaaksi, on toiminut vetämiseen ainakin pysähtyminen ja matkan jatkuminen, kun hellittää. Ensin oli ihan järkyttävä mölyorkesteri joka pysäyttämiskerralla, nykyään pyllähtää heti istumaan kun tuntee paineen ja pysähdytään. :love: Wandan mennessä edellä tekeekin sitten vähän tiukempaa, mutta siinäkin ollaan edistytty.



Mä jatkaisin samaan malliin. Kotiintulotilanteissa haukku on kumminkin yleensä huomiohaukkua, joka karsiutuu pois, kun ei huomioi.

Hihnajutusta vielä sen verran, että kuulostaa hyvältä. Itse oon kuitenkin tykänny, että pelkästään istumisen sijasta koira kääntyy ja katsoo minua, kun pysähdytään ja hihna kiristyy. Mutta tää on mun näkemys ja mieltymyksensä kullakin.

nann kirjoitti:

Meillä olisi tarkoitus alkaa pienen kanssa harrastaa agilityä jossain vaiheessa, onko täällä innokkaita menijöitä tai jopa kisaajia? Joidenkin videoita olenkin nähnyt, tuleekohan nyt toistoa aiheesta. :shifty:



Meillä alkaa torstaina kymmenen kertaa agilityä talven treeniryhmässä. Saattaa tulla raportointia useampaankin otteeseen :hymy:
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

nann

nann
Viestimäärä: 31

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 09.12.2013 klo 23:19  
+
0
Sarahia, teidän videoita olenkin joskus katsellut ihailulla! Mukavaa menoa :) kiva olisi kuulla toisten lappalaisagilitystä, me käydään wandan kanssa anopin ohjauksella silloin tällöin ja olen aika untuvikko. Että eikun vain raporttia kehiin!

Tosiaankin tuosta hihnakäyttäytymisestä, Odin on itse tarjonnut istumista ongelman ratkaisemiseksi ja itsekin olen toivonut myös katsekontaktia. Pikkuhiljaa oppi varmistuu ja Odin on alkanut tarjoamaan katsetta, tuntuu kuin se lukisi ajatuksia. :nauru: Yritellään siihen vähitellen lisätä "katso"-käskyä sitten. Kaikinpuolin ihana penska ja tosiaan niin oma-alotteinen, kun hieman vihjettä antaa. Toki hihnassa menon lopullinen maali olisi vetämättömyys eikä jatkuva pysähtely, mutta minusta nuo ovat ihan kelpo hetkiä kontaktin vahvistamiseen, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt väärinymmärryksiä, vetokokeilut ovat vähentyneet.

Mielenkiintoinen pentuprojekti edessä, joko teillä on otollinen typykkä katsasteltuna?
essn Wanda s.2007
pslku Odin s.2013

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 10.12.2013 klo 00:09  
+
0

nann kirjoitti:

Sarahia, teidän videoita olenkin joskus katsellut ihailulla! Mukavaa menoa :) kiva olisi kuulla toisten lappalaisagilitystä, me käydään wandan kanssa anopin ohjauksella silloin tällöin ja olen aika untuvikko. Että eikun vain raporttia kehiin!

Tosiaankin tuosta hihnakäyttäytymisestä, Odin on itse tarjonnut istumista ongelman ratkaisemiseksi ja itsekin olen toivonut myös katsekontaktia. Pikkuhiljaa oppi varmistuu ja Odin on alkanut tarjoamaan katsetta, tuntuu kuin se lukisi ajatuksia. :nauru: Yritellään siihen vähitellen lisätä "katso"-käskyä sitten. Kaikinpuolin ihana penska ja tosiaan niin oma-alotteinen, kun hieman vihjettä antaa. Toki hihnassa menon lopullinen maali olisi vetämättömyys eikä jatkuva pysähtely, mutta minusta nuo ovat ihan kelpo hetkiä kontaktin vahvistamiseen, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt väärinymmärryksiä, vetokokeilut ovat vähentyneet.

Mielenkiintoinen pentuprojekti edessä, joko teillä on otollinen typykkä katsasteltuna?



En nyt suinkaan tarkoita, että koulutustapasi olisivat huonot, mutta mä vihaan katso-käskyä. Mua niin ärsytyää, kun ihmiset hokevat sitä koirilleen. Eikö olisi sama vaiva opettaa koiralleen spontaani katsekontakti, jolloin a. koira tarjoaisi/pitäisi sitä todennäköisesti pidempään ja halullaammin kuin käskyllä b. ei tarvitsisi kokoajan hokea "katso, katso, katso". Ehkä mun mielipiteeseen vaikuttaa toko, mutta mulla tulee höyryt päästä kun jossakin koiratapahtumassa suunnilleen kaikki hokevat katso.

Mutta siis joo, mahdollinen narttu on katsaimessa. Maanantaina 23.12. olis tällä terveystarkit, ja meidät hyväksytään todennäköisesti sille nartulle, jos Rn lonkat on A/A ja toisen vaihtoehdon A/B. Mikäli terveystulokset on toistensa kopiot, me jäädään nuoleen näppejämme.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

nann

nann
Viestimäärä: 31

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 10.12.2013 klo 13:22  
+
0
Enpä olekaan ajatellut sitä noin, olen vaan funtsinut että toimintaan on hyvä liittää myös käsky. :nauru: mitä luulette, onko käskyn opettamisella spontaania kontaktin ottoa heikentävä vaikutus vai vahvistaako se sitä? Itse olen niin aloitteleva harrastaja ts. Wanda on meillä ollut kotikoira vähän niin ja näin-koulutuksella, etten ole pikkuseikoilta vaikuttavia hommia joutunut miettimään. :roll: nyt sitten yritän tarkasti tehdä alusta oikein, jotta penneli ei kasvaisi kieroon. Siksi varmaan vähän tyhmiäkin kysymyksiä.
essn Wanda s.2007
pslku Odin s.2013

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 10.12.2013 klo 14:54  
+
0
Meillä ei ole myöskään erikseen kontaktille käskysanaa. Nimellä ottavat toki helposti tarvittaessa kontaktin, samoin "täällä" käskyllä tms millä tahansa "ole kuulolla" huomautuksella. Ja toki jos tehdään jotain, tai ovat käskyn alla muuten. En osaa sanoa onko käskysanalla spontaania kontaktinottoa heikentävä vaikutus, mutta minusta se käsky kontaktiin on vaan turha.

Toivottavasti Rolle saa hyvät terppatarkit! Noin kasvattajanäkökulmasta kuitenkin sillä onko toisella uroksella A/A ja toisella A/B lonkat ei ole mitään väliä. Jos niistä lonkista haluaa olla tarkka (ja on siihen oikeasti varaa) niin kannattaa katsoa ennemmin indeksejä. Harvalla kuitenkaan oikeasti on varaa nillittää lonkista noin pienestä erosta (ellei sitten indeksissä ole huima ero), sillä niissä on aina suurempiakin riskejä ja uroksissa varmasti merkittävämpiäkin eroja.


  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 14:15)