Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Lauantaina, 24.04.2010 klo 11:11

Vakuutus koiralle?

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 10:20  
+
0
^ Kiitos! Yksityiselle mekin ollaan menossa :)Ja yksi hammas pitää poistaa. Tietää edes hieman osviittaa paljon tulee tilinsaldo pienenemään.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 16:33  
+
0
^ Meillä maksoi 104 euroa molempien yläkulmureiden, poskihampaan ja muutaman etuhampaan poisto. :hymy:
Petit Brabancon "Mökö"

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 16:59  
+
0
Kaikki otettiin kerralla? :eek:
Auts. Voi Mököä. :suru:
Sorry OT.. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 17:02  
+
0
^ OT: Kaikki siltä vietiin. Minä luulin meneväni poistattaamaan vaan kulmureita, mutta ell sanoi, että noi etuhampaatkin olisi hyvä napata mukaan. Kun tulin takaisin vastaanotolle niin kertoi, että olivat ottaneet poskihampaankin. Ihan hyvä, että saatiin kerralla kaikki pois, mutta olihan tuo aluksi pieni shokki. Mökö on kuitenkin entisensä, vaikka nukutuksen jälkeen olikin aika krapulainen ja yö oli vähän hankala. Tänään on sitten vain maha reistaillut, mikä on vähän huolettanut.. :neutral:
Petit Brabancon "Mökö"

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 17:30  
+
0
Mulla ei käyny edes mielessä, että olis saanu maitokulmureiden poistot "vähennettyä"... :hymy:

Hugon kummankin ylä- ja toisen alakulmurin poisto kustansi yhteensä 89,70€ täällä Turun seudulla.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 19:30  
+
0
^ No, ajattelinpa vain kysyä kun ei tosiaan ollut asiasta mitään hajua kun ei ole ennen vakuutuksia meidän koirilla ollut :roll: Ei siis minulle ollut mikään itsestäänselvyys.

Onpa aika isoja eroja hintojen välillä! Noh, toivottavasti ei ole se kallein paikka, nyt on joka tapauksessa perjantaiksi aika hampaanpoistoon varattu :) Pyry parka! Saas nähdä millainen on nukutuksen jälkeen...
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 11:36  
+
0
Itse tilasin nyt Pohjolalta vakuutustarjouksen koiralle. Sillä nettilaskurilla laskin, että eläinvakuutus + hoitokuluvakuutus 150e omavastuulla tekis n. 100e / vuosi. :o Ei mun mielestä ainaskaa kuulosta kovin pahalta :)) Ja muuteski ku on Pohjolassa autovakuutus, kotivakuutus, matkavakuutus ja nyt tulis vielä tuo lemmikkivakuutus. Ja että oon vielä Osuuspankin asiakas :D Keskittäminen on jees :peukku:

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 13.12.2010 klo 10:34  
+
0
En tiedä mistä ihmeestä olin saanut semmoisen ajatuksen päähäni, että koiran voisi vakuuttaa vasta 12-viikkoisena. Varmaan ajattelin, että pitäis rokotukset olla pennulla kunnossa ennen vakuutuksen ottoa.

Nyt meillä on sitten käyty eläinlääkärissä hengitystietulehduksesta ja oksalaattikiteistä virtsassa, todellakin harmittaa, etten ottanut vakuutusta hetimiten kun koira meille tuli. Kuinkahan paljon eroa on sitten vakuutusmaksuissa siihen nähden, jollei meiän poitsu olisi ollenkaan sairastellut? Vertailu on varmaan aika mahdotonta, sillä ainakaan esim. Tapiolan laskurilla ei saa minkäänmoisia hintatietoja nettilaskurilla, jos koiralla kertoo olleen jotain sairastelua. Aina olen sanonut, että jälkiviisaus on *sieltä*...
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 13.12.2010 klo 10:55  
+
0
Uskoisin että jos koiralla on ollut jotain pissaongelmaa niin jättävät ne sitten korvattavien ulkopuolelle kokonaan. Kannattaa soittaa ja selittää mitä koiralla on ollut että osaavat laskea sitten hinnan oikein ja selittää että mitä se mahdollisesti sulkee pois jatkossa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 13.12.2010 klo 11:37  
+
0
Oisi kyllä hyvä ratkaisu varmaan tuo korvattavien ulkopuolelle jättäminen. Pitääkin ottaa tässä puhelinrundi vakuutusyhtiöihin ja tiedustella käytänteitä. Tai jos ois vaan laiska, ja kysyis että onnistuuko tuolla lailla esim. juuri Tapiolassa, missä jotain muitaki talouden vakuutuksia löytyy...
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 13.12.2010 klo 11:45  
+
0

tarumieli kirjoitti:

Oisi kyllä hyvä ratkaisu varmaan tuo korvattavien ulkopuolelle jättäminen. Pitääkin ottaa tässä puhelinrundi vakuutusyhtiöihin ja tiedustella käytänteitä. Tai jos ois vaan laiska, ja kysyis että onnistuuko tuolla lailla esim. juuri Tapiolassa, missä jotain muitaki talouden vakuutuksia löytyy...



Niin siis eihän se tokikaan ole hyvä vaihtoehto, vaan oletettavasti se on se ainoa vaihtoehto mitä vakuutusyhtiö tarjoaa. Tai sitten laittavat sellaisen ajan esim. yksi vuosi että jos sairaus ei uusiudu sinä aikana niin jatkossa korvaavat sitten nekin sairaudet.

Mutta noin periaatteena ei ole hyvä juttu jos jotain sairauksia/vikoja suljetaan vakuutuksen ulkopuolelle eikä sitä missään nimessä kannata itse ehdottaa. Vaikka toki mahdolliset sairaudet pitääkin ilmoittaa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 13.12.2010 klo 12:39  
+
0
Meillä oli pennulla korvatulehdus 16-viikkoisena eikä oltu vielä saatu aikaiseksi vakuutuksen ottoa, joten vakuutukseen tuli vuoden karenssi korvatulehdusten suhteen. Jos tulehdus olisi uusinut tuon vuoden aikana, niin se olisi jäänyt jatkossa kokonaan pois korvattavien listoilta. Tulehdus ei kuitenkaan uusinut ja meidän ilmoituksella poistui sitten tuo karenssi kun vuosi oli tullut täyteen. Näin siis Tapiolassa.

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 14.12.2010 klo 12:01  
+
0
Jeps, ajattelin, että siinä mielessä "hyvä juttu", että tuo sairastelu ei vain heijastelisi hintaa pilviin. Taikka sitten se sekä että sulkee pois korvattavuuden kyseisissä tapauksissa ja nostaa hintaa... Noh, pitää kattella kuinka tässä käy.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 14.12.2010 klo 12:46  
+
0
Ei se taida koiranvakuutuksissa mennä niin, että sairastelut nostais hintaa vaan nimenomaan ne jää sitten korvattavuuden ulkopuolelle. Ikinä en oo ainakaan kuullut, että joku maksais enempi koiran sairauksien takia.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 14.12.2010 klo 13:06  
+
0
Niin ne koirien sairaudet vaikuttaa koko rodun vakuutuksiin ja niiden ehtoihin, ei yksittäisen koiran vakuutukseen. Tais tuolla aikuisten puolella (Neruda?) joku kertoa että esim. bernin vakuutuksesta on suljettu jotain rodun "perussairautta" kokonaan korvattavuuden ulkopuolelle vaikka vakuutus on muutenkin kalliimpi mitä muille roduille.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 14.12.2010 klo 13:42  
+
0
No nyt selkisi :hymy: Jotenkin tuon vakuutuslaskurin perusteella ihmeellisesti päättelin, että se nostaisi hintaa. Niin kuin päättelin myös jostain kumman syystä, ettei vakuutusta saisi ennen 12 viikon ikää. Ehkä pitäisi jättää omat omituiset päätelmät ilman perusteita ihan omaan arvoonsa :nauru:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

MinttuMetsala

MinttuMetsala
Viestimäärä: 135

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 18:49  
+
0
Meillä on Agrian eläinlääkärikuluvakuutus Tapiolassa. Lähinnä siitä syystä, että eläinlääkäriasemalla jossa yleensä käyn, on tämä suoraveloitus käytäntö, jonka koen helpottavana tekijänä. Myöskin kaverini on Tapiolassa töissä, niin saa helposti tiedusteltua asioita ym. :hymy:
* Saksanpaimenkoira Roni -10
* Persialaiskissa Sissi & maatiaiskissa Mimmu
* Chinchillat; Sørigs Spirulina, Sørigs Helloween**, Sørigs Dream Come True, Sørigs All My Life, Sørigs Highest Star*, Sørigs Forever More, Sørigs Blue Ice Queen, Sørigs Eros*, Santiago´s Amazing Purple, Tellus Booutas, Vendetta*, Blue Hue, Evening Star, Chained To You, Heavenly Blessing* & Harlequin`s Karelia (+ Charmiss Holly, Poisonblack & Noni)

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 23:02  
+
0
Hmm, mä otin nyt vasta Lunalle Tapiolasta vakuutuksen ja mietin, oliko sittenkään järkevä veto. Ell-kuluja korvataan johonki alle 1700 asti vuodessa, ja omavastuu 90e + 25% kuluista. Ja moni sairaus jää pois, kun ei ole vakuutettu ennen 4kk ikää. Mm lonkka ja kyynärdysplasiat, artroosi, patellaluksaatiot jne. Ylipäänsä tuntui olevan niin kauheasti ehtoja ja rajoituksia, että rupesin oikeen miettimään että missä tapauksessa sitten jotain korvataan. Mulla on vakuutusyhtiöistä sellanen kokemus (ei Tapiolasta tosin, tää on mun eka vakuutus siellä), että ne kyllä saakeli kieroilee tiensä ulos niin ettei tarvi nyt juuri tässä tapauksessa maksaa. (Mm väitettiin, että mun työtapaturmassa telomassa olkapäässä on kuluma, vaikka erikoislääkärinlausunnot sanoi ihan muuta, ja ikää on se 25. Eikä kuluja korvattu. Näin yhtenä esimerkkinä)

Ja vastuuvahinkovakuutuksessakin on niin paljo ehtoja, et missä sekin sitten pätee. Noi kaikki kohdat on kirjotettu niin, että niissä on mahdollisuus luistaa kaikista maksuista johonkin syyhyn vedoten. Ja vakuutusmaksut vuodessa olis kuitenki parisataa sisältäen henki-, tapaturma, ell-kulu ja vahinkovakuutuksen. Täytyy nyt harkita, irtisanonko samantien. Tuntuu että tässä jää vaan ite maksumieheksi. Jos jotain isompaa tulis, mikä tarvis monia kuvauksia ja ehkä leikkaustakin, tulis varmaan 1700 aika äkkiä täyteen. Tai sitten jos tuo sairastuu ni se on sit just joku semmonen minkä ne on rajannu pois.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 23:20  
+
0
Mekin saatiin vuoden vaihteessa aikaiseksi tuo vakuutuksen ottaminen, myöskin Tapiolaan ja 90 € omavastuulla. Hengitystie- ja virtsatiesairaudet suljettiin ainakin vuodeksi ulos vakuutuksen piiristä.

Mun mielestä siihen vakuutukseen oli juuri tämän vuoden puolelle tultaessa lisätty kaiken maailman ehtoja, en sitten ole yhtään perillä, onko ne meillä voimassa kun vakuutushakemus oli päivätty ihan viime vuoden loppuun. Kai ne on, katotaan kanssa onko kannattavaa pitää tommosta vakuutusta....
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Torstaina, 03.02.2011 klo 00:32  
+
0
Meillä on kans Tapiolan Agria-koiran vakuutus. Kirsikalle 50 e omavastuulla ja Mangolle 90 e (tai toisinpäin). Nyt ollaan hyödytty jo hampaanpoiston verran (heh, otin vakuutuksen vissiin kuukausi ennen hampaanpoistoa), meni siis sinne muistiin. Ihan hyväksi itse olen sen kokenut. Varsinkin jos on kaikki vakuutukset siellä niin tulee paljon säästöä.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28208
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 07:30)